H ρουμανική ιστοσελίδα prosport γράφει για τις εξωγηπεδικές δραστηριότητες της οικογένειας Λουτσέσκου.

«Ο Μιρτσέα Λουτσέσκου, ο προπονητής της εθνικής ομάδας της Ρουμανίας, αλλά και ο Ραζβάν Λουτσέσκου, ο προπονητής του ΠΑΟΚ Θεσσαλονίκης, μπορούν ήδη να είναι περήφανοι για το πώς η απόδοση, που γεννιέται από δουλειά και πάθος, συνεχίζεται στην οικογένειά τους. Μακριά από τα καταναλωτικά συναισθήματα των γηπέδων, ο Ματέι Λουτσέσκου, ο γιος του Ραζβάν, έχει αναζωογονήσει παραδοσιακή ρουμανική μάρκα και συντονίζει σημαντική επένδυση 7.500.000 ευρώ που έχει σχεδιαστεί ως μακροπρόθεσμη επιχείρηση», αναφέρει το ρεπορτάζ και το θέμα του Ρουμάνου δημοσιογράφου, Γκαμπριέλ Μπερσεάνου.

Ματέι Λουτσέσκου: «Δεν είναι μια βραχυπρόθεσμη επιχείρηση»

Οι Ρουμάνοι σύμφωνα με μια έρευνα κατατάσσονται στην 5η θέση, στην Ευρώπη όσον αφορά την κατά κεφαλήν κατανάλωση μπύρας και: « Η οικογένεια Λουτσέσκου πήρε την πρωτοβουλία και σκέφτηκε την… έξυπνη επένδυση, αναζωογονώντας σημαντική ρουμανική μάρκα: την μπύρα Grivița. Τα τελευταία πέντε χρόνια, ο Ματέι Λουτσέσκου έχει δημιουργήσει επιτυχημένη επιχείρηση βασισμένη σε αυτές τις πραγματικότητες και συνεχώς καινοτομεί όταν πρόκειται για επενδύσεις», αναφέρει το ρεπορτάζ.

«Όπως κάθε επιχείρηση, τα πρώτα χρόνια πρέπει να επενδύσετε, να είστε εκεί και να εργαστείτε πολύ σκληρά για να ξεκινήσετε μια νέα επιχείρηση. Το επενδυτικό κομμάτι ήταν σίγουρα αρκετά μεγάλο. Πάνω από 6 εκατ. ευρώ στο νέο εργοστάσιο, που ανοίξαμε κοντά στο Βουκουρέστι, και 1,5 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο της πρωτεύουσας, στο μπαρ και σε όλο αυτόν τον χώρο εξυπηρέτησης. (αριθ. – πόσος χρόνος πιστεύετε ότι θα χρειαστεί για την ανάκτηση της επένδυσής σας;)

Σίγουρα, κάθε επιχείρηση πρέπει να είναι κερδοφόρα, αλλά με κάποιο τρόπο πάντα σκεφτόμασταν τι συμβαίνει σε 10-15-20 χρόνια. Δεν είναι μια βραχυπρόθεσμη επιχείρηση όπου σκεφτόμαστε πώς θα βγάλουμε χρήματα την επόμενη χρονιά. Είναι περισσότερο μια σκέψη: πώς θα αναβιώσουμε ένα brand με παράδοση, πώς θα το επαναφέρουμε στα τραπέζια του κόσμου με τέτοιο τρόπο που θα είναι παρόν σε 20 χρόνια», ήταν τα λόγια του

Η ζυθοποιία Grivița χτίστηκε το 1869 από τον Γερμανό επιχειρηματία Erhard Luther. Μέχρι το 2019, όταν η οικογένεια Λουτσέσκου ανέλαβε την επιχείρηση μέσω του Ματέι, γιου του Ραζβάν Λουτσέσκου, η μάρκα πέρασε από πολλές σημαντικές αλλαγές, τόσο ως προς την ιδιοκτησία, όσο και μέσω της εθνικοποίησης κατά τη διάρκεια της κομμουνιστικής Ρουμανίας.