Από εκείνη την ημέρα ουσιαστικά ξεκίνησε το παιχνίδι, αφού η κλήρωση αποτέλεσε την εκκίνηση για την πρώτη φάση του σχεδιασμού όλων των χορηγών και διαφημιζομένων του Μουντιάλ. Σύμφωνα με τους ειδικούς, σε αυτή τη διοργάνωση θα έχουμε την μεγαλύτερη κοινωνική συνομιλία στα social media που θα έχει πραγματοποιηθεί ποτέ, γεγονός που μας προτρέπει να καθορίσουμε τα πέντε σημαντικότερα στοιχεία που θα κάνουν έναν χορηγό να ξεχωρίσει ανάμεσα στο πλήθος.
Τα στοιχεία αυτά είναι τεράστιας σημασίας και ουσιαστικά μας βάζουν μέσα στον κόσμο των διαφημιστών. Είναι τα στοιχεία εκείνα που θα κάνουν το νόημα της διαφήμισης της εκάστοτε εταιρείας πιο ουσιώδες για τους φιλάθλους και θα οδηγήσουν στο τελικό αποτέλεσμα, που δεν είναι άλλο από την αύξηση των πωλήσεων και της αναγνωρισημότητας.
Και για να καταλάβουμε τι σημαίνει κοινωνική συνομιλία και πόσο επηρρεάζει τα αποτελέσματα του χορηγικού πλάνου της εκάστοτε εταιρείας, απλά να αναφέρουμε πως σύμφωνα με το Twitter, 3 ξεχωριστοί ποδοσφαιρικοί αγώνες έχουν παραγάγει περισσότερα tweets ανα δευτερόλεπτο από τους Ολυμπιακούς του Λονδίνου το 2012! Ο τελικός μόνο του Euro 2012 συγκέντρωσε 16,5 εκατομμύρια tweets από 300 εκατομμύρια θεατές ανα τον κόσμο.
Όπως εύκολα γίνετε αντιληπτό, μιλάμε για τεράστια μεγέθη. Μεγέθη που κάνουν τον ανταγωνισμό του marketing αλλά και το κόστος αυτού να φτάνουν σε πρωτόγνωρα νούμερα. Ας δούμε όμως αναλυτικά τα σημεία που θα κάνουν μεγαλύτερη διαφορά ακόμα και από το κόστος της προβολής.
Επίτευξη στόχου με διαφήμιση μέσω social media
Το Μουντιάλ είναι γεμάτο στιγμές που μένουν χαραγμένες στους φιλάθλους: Οι βουβουζέλες το 2010, η κεφαλία του Ζιντάν στον Ματεράτσι το 2006, το χέρι του Θεού του Μαραντόνα το 1986. Η εξέλιξη της ψηφιακής τεχνολογίας διεύρυνε τον κύκλο και την δημιουργικότητα των διαφημιστών και τους έδωσε την δυνατότητα να επωφεληθούν από αυτές τις στιγμές με σκοπό το κέρδος. Θα πρέπει όμως σε αυτό το σημείο να αναρωτηθούν αν η διαφήμιση σε πραγματικό χρόνο θα φέρει τα οφέλη που όλοι περιμένουν. Ο Mark Wainwright, διευθυντής του We Are Social και μέρος της ομάδας εργασίας της Adidas για την υλοποίηση του σχεδιασμού marketing για το Μουντιάλ, προειδοποιεί τους εμπόρους πως ναι μεν πρέπει να είναι ριψοκίνδυνοι όσον αφορά την εκμετάλλευση των στιγμών του Μουντιάλ, αλλά θα πρέπει να είναι και εκλεκτικοί όσον αφορά την επιλογή αυτών των στιγμών. ̎Πρέπει να ξέρεις πότε θα μιλήσεις και πότε όχι ̎, συμπληρώνει.
Σκοράροντας μέσα κι έξω από το κουτί
Η δημοτικότητα των social media και της κινητής τηλεφωνίας έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα δεδομένα που ίσχυαν στο προηγούμενο Μουντιάλ. Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να είναι και μια καλή ευκαιρία για όσους δεν είναι χορηγοί να αυξήσουν την δημοτικότητά τους. Πώς θα γίνει αυτό; Φυσικά μέσω των αναζητήσεων. Η σύνδεση του ονόματος μιας εταιρείας με λέξεις-κλειδιά που θα χρησιμοποιούνται στο Μουντιάλ θα μπορούσε να αποφέρει τεράστια έσοδα και αναγνώριση. Σκεφτείται μόνο την σύνδεση με το όνομα μιας ομάδας που λαβαίνει μέρος, με την λέξη τελικός ή με την λέξη ̎Εθνική ̎. Είναι τόσο μεγάλη η σημασία αυτής της διαφήμισης, που την κάνει πιο φθηνή και πιο αποδοτική ακόμα και από την πραγματική διαφήμιση.
Συμπεριφέρσου σαν ιδιοκτήτης μέσων ενημέρωσης, όχι σαν εμπορική εταιρεία
Η NIKE και η Coca-Cola είναι δύο από τις εταιρείες που μπαίνουν μέσα στον ανταγωνισμό της διαφήμισης σε πραγματικό χρόνο, προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν τις στιγμές του Μουντιάλ. Σύμφωνα με τους διαφημιστές, για να είναι πετυχημένη η εκστρατεία, πρέπει να συνεχίσουν μέχρι το τέλους του σχεδίου, ώστε να έρθουν σε αλληλεπίδραση με τους θεατές. Οι φίλαθλοι του αθλητισμού πολλές φορές δεν είναι διατεθιμένοι να πουληθούν με σκοπό την διαφήμιση. Για αυτό τον λόγο η ψηφιακή διαφήμιση δίνει την ευκαιρία στους διαφημιστές να δημιουργήσουν ένα ελκυστικό περιεχόμενο ώστε να προσελκύσουν τους θεατές και να δημιουργήσουν πρόσθετη αξία σε αυτούς, για να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Κάνοντας κάθε event μια ξεχωριστή εμπειρία
Είναι πολύ σημαντικό για την κάθε εταιρεία να βγει κερδισμένη από την επένδυση που κάνει γύρω από το Μουντιάλ. Σε αυτή βασίζεται η προβολή της και η επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για τα επόμενα χρόνια. Επομένως η βαρύτητα που δίνεται στη δημιουργία εκδηλώσεων, τόσο ψηφιακών όσο και πραγματικών, είναι μεγάλη. Το παν είναι οι εκδηλώσεις αυτές να δημιουργούν αξία για όσους τις παρακολουθήσουν και να αποκτήσουν εμπειρίες που θα τις συνδέσουν με την συγκεκριμένη εταιρεία. Η δημιουργία θετικής επίδρασης με το κοινό είναι το Α και το Ω της επιτυχίας της κάθε καμπάνιας.
Το Μουντιάλ ανήκει στους καταναλωτές, όχι στις εταιρείες
Ίσως και η σημαντικότερη παράμετρος που πρέπει να προσέξει η κάθε εταιρεία-χορηγός. Σύμφωνοι, τα ποσά που δίνονται από τους χορηγούν είναι τόσο μεγάλα που αδιαμφισβήτητα δημιουργούν μια εντύπωση ̎κτήσης ̎ της διοργάνωσης. Αυτό όμως δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Οι εταιρείες πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως τα χρήματα που δίνονται είναι ουσιαστικά το κίνητρο για να προσεγγίσουν καταναλωτές και όχι η απόκτηση της διοργάνωσης. Αυτή ανήκει σε όσους την παρακολουθούν, οι οποίοι πρέπει να κερδίσουν εμπειρία, διασκέδαση και ευχαρίστηση με σκοπό να δώσουν τα χρήματα πίσω στους χορηγούς. Είναι ουσιαστικά ένας φαύλος κύκλος, με αρχή, μέση και τέλος τον ίδιο τον καταναλωτή.