Από το καλοκαίρι, λοιπόν που η Κόμο επέστρεψε στη Serie A ύστερα από σχεδόν 30 χρόνια ή από τότε που ο Τζορτζ Κλούνεϊ αγόρασε και ανακαίνισε τη βίλα του Μπενίτο Μουσολίνι με θέα την ομώνυμη λίμνη, στην πόλη και το γήπεδο είναι ένα συνεχόμενο πήγαιν’ έλα διασημοτήτων. Ένα, σχεδόν επιτακτικό σημείο συνάντησης για αστέρες της μεγάλης οθόνης, είτε με απλή υποψηφιότητα, είτε όμως και νικητές του πολύτιμου, Οσκαρικού, αγαλματίδιου. Που οφείλεται, όμως αυτό το φαινόμενο;

 Οφείλεται στη στρατηγική μάρκετινγκ και το επιχειρηματικό δαιμόνιο των αδελφών Χαρτόνο, Ινδονήσιων δισεκατομμυριούχων καπνοβιομήχανων, με προσωπική περιουσία άνω των 25 δις δολαρίων, αναμφισβήτητα οι πλουσιότεροι ιδιοκτήτες μιας ιταλικής, ποδοσφαιρικής ομάδας.

 Από τότε, εδώ και τέσσερα χρόνια που αγόρασαν την ομάδα σε συνεργασία με τους Σεσκ Φάμπρεγκας και Τιερί Ανρί, που εξακολουθούν να κατέχουν μικρό μερίδιο μετοχών, οι Χαρτόνο διέβλεψαν αμέσως στο Κόμο, και στις φυσικές του ομορφιές μία τεράστια ευκαιρία εκμετάλλευσης, ανάπτυξης, αλλά και μπίζνες με σταθερά πάντα τη Λίμνη. Και από κει πέρα, δημιουργώντας γύρω της μία ολόκληρη βιομηχανία με θεματικά πάρκα, κινηματογράφους ή αθλητικούς χώρους.

 Η φιλοσοφία τους είναι απλή: η λίμνη δεν φεύγει από κει που είναι. Γύρω της όμως μπορείς να δημιουργήσεις εκείνο το κάτι που θα μαγνητίσει όλο και περισσότερο κόσμο. Η ποδοσφαιρική ομάδα; Την πήραμε με 850.000 ευρώ και σύντομα θα την φτάσουμε στο 1 δις αξίας. Αυτή τη στιγμή, για μας αντιπροσωπεύει κάτι σαν Μίκι Μάους. Ο στόχος μας όμως είναι να την κάνουμε, πάντα Μίκι Μάους, αλλά στη Disneyland δίνοντας χαρά και επιλογές ακόμη και σ’ εκείνους που δεν ενδιαφέρονται για ποδόσφαιρο.

 Η μπάλα όμως, έρχεται αμέσως μετά τη Λίμνη και για πολλούς το αντίστροφο. Και κάπως έτσι εξηγείται και το γιατί, σε κάθε εντός έδρας παιχνίδι της ομάδας στις εξέδρες του γέρικου «Τζουζέππε Σινιγκάλια» (με έτος κατασκευής το 1927 και μάλιστα με εντολή του ιδίου του Μουσολίνι), αλλά και μικροσκοπικού, με χωρητικότητα μόλις 7.800 ανθρώπων, βλέπεις ξαφνικά δίπλα σου Χολιγουντιανούς αστέρες. Οι οποίοι μάλιστα, για τις ανάγκες του ρόλου εάν χρειαστεί όχι μόνο θα φωνάξουν, αλλά θα πανηγυρίσουν κι ένα γκολ. Κι αυτό ακριβώς είναι το αστείο: μέχρι να τους καλέσουν οι Χαρτόνο, πολύ αμφιβάλλουμε εάν ήξεραν τι χρώμα φανέλας φοράει η Κόμο ή, το πιθανότερο εάν αγωνίζεται στη Serie A.

 Και όμως, η φιλοσοφία και η στρατηγική της πασαρέλας διασημοτήτων, όχι μόνο πιάνει, αλλά που και που φέρνει και γούρι στους παίκτες του Σεσκ Φάμπρεγκας.

 Στο τελευταίο παιχνίδι με τη Ρόμα, που η Κόμο κέρδισε με 2-0, μάλιστα με γκολ στο 93’ και το 97’ (!), στις εξέδρες του γηπέδου βρέθηκαν παρέα, ο Μάικλ Φασμπίντερ, η Κίρα Νάιτλι και ο Έιντριαν Μπρόντι, θριαμβευτής του Oscar 2005 για τον «Πιανίστα» και πιθανότητα υποψήφιος και το ’25 για το «The Brutalist».

 Για την ομάδα ήταν μία πολύ μεγάλη νίκη, μόλις η 3η της φετινή (με ακόμη 6 ισοπαλίες και 7 ήττες), μετά το 2-3 στο Μπέργκαμο, στο σπίτι της πρωτοπόρου Αταλάντα. Και το 3-2 με τη Βερόνα, παρουσία και τότε πολλών vips, από την Κέιτ Μπέκινσεϊλ, στον Άντριου Γκάρφιλντ και από τους Μπένεντικτ Κάμπερμπατς στον Κρις Πάιν.

 Στο 1-1 με τη Βερόνα είχε προσκληθεί και ο Χιού Γκραντ, δηλωμένος και «άρρωστος» οπαδός της Φούλαμ η παρουσία του οποίου απελευθέρωσε τη φημολογία για «ενοικιαζόμενους» αστέρες γιατί το ίδιο απόγευμα, της 19ης Οκτωβρίου η ομάδα του ηττήθηκε 1-3 στο Λονδίνο από την Άστον Βίλλα. Και δύσκολα, ο αξέχαστος πρωταγωνιστής του «Notting Hill» ή του «Love Actually» να έχανε παιχνίδι στο αγαπημένο του «Craven Cottage» για να δει την Κόμο. Που, πολύ αμφιβάλλουμε εάν γνώριζε τι χρώματα φανέλας φοράει…