Να είχαμε να λέγαμε. Αυτός είναι ο τίτλος που θα πρέπει να μπει σε όποιο δημοσίευμα βγαίνει από τον Τύπο της Νέας Φιλαδέλφειας κατά του γηπέδου της ΑΕΚ. Γιατί όπως φαίνεται, κάποιοι συνεχίζουν να μην έχουν συνειδητοποιήσει, ότι το γήπεδο θα γίνει. Πήρε το μάτι μας σε σάιτ τοπικής ιστοσελίδας, ότι θα υπάρξει θέμα, λέει, με τα μπάζα.
Τα φορτηγά θα κάνουν πολύ θόρυβο και θα αυξήσουν τον κυκλοφοριακό φόρτο, κάτι που δεν έχει καταγραφτεί στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Όπως φαίνεται, κάποιοι εκεί στη Νέα Φιλαδέλφεια, απλά εξακολουθούν να μη θέλουν την Ένωση. Διαφορετικά θα μπορούσαν να προτείνουν λύσεις.
Διαβάστε το κείμενο...
Όπως έχει ήδη επισημάνει ο «Κόσμος της Ν. Φιλαδέλφειας», το σύνολο των μπάζων που θα πρέπει να μετακινηθούν για να κατασκευαστεί τόσο η υπογειοποίηση της Πατριάρχου Κωνσταντίνου όσο και το γήπεδο Μελισσανίδη ανέρχονται συνολικά σε 145.000 κυβικά μέτρα. Αν αφαιρέσουμε απ’ αυτά τα 20.000 κυβικά που προβλέπεταινα αποτεθούν μέσα στο άλσος (!), μας μένουν ακόμη 125.000 κυβικά μέτρα ή περίπου 200.000 τόνοι.
Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (κεφάλαιο 9, σελίδα 36), τα μπάζα αυτά θα μεταφέρονται με τετραξονικά φορτηγά βαρέως τύπου 35 τόνων μικτού βάρους. Η εταιρεία που πρόκειται να αναλάβει τη μεταφορά των μπάζων, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της έχει χώρο απόθεσης στον Ασπρόπυργο. Αν υποθέσουμε ότι το καθαρό ωφέλιμο φορτίο ενός τέτοιου φορτηγού είναι 20 τόνοι, θα χρειαστούν 10.000 διελεύσεις τέτοιων φορτηγών. Για να βγουν, λοιπόν, τα 10.000 φορτηγά στην κάθοδο της εθνικής οδού από τη γέφυρα της Αχαρνών, θα διασχίζουν τη λεωφόρο Δεκελείας.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου (ΜΠΕ, κεφάλαιο 6, σελίδα 108), οι χωματουργικές εργασίες θα διαρκέσουν 5 μήνες ή 100 εργάσιμες ημέρες. Αυτό σημαίνει ότι καθημερινά θα διέρχονται από τη Δεκελείας στο ωράριο λειτουργίας του εργοταξίου 200 φορτηγά (υπολογίζουμε διπλές τις διελεύσεις διότι βεβαίως τα φορτηγά θα γυρίζουν κιόλας…). Αν μιλάμε για ένα οκτάωρο, αυτό σημαίνει 25 φορτηγά την ώρα, δηλαδή ένα φορτηγό κάθε δυόμιση λεπτά περίπου στις εργάσιμες ώρες (7 πμ – 3 μμ συνήθως στα εργοτάξια) κατά μέσο όρο.
Ο παραπάνω υπολογισμός δεν είναι αυθαίρετος, επιβεβαιώνεται μάλιστα από την ίδια τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (κεφάλαιο 9, σελίδα 71), όπου μετριέται ο θόρυβος που θα παράγεται από τα οχήματα (και κρίνεται… υποφερτός!):
Ως βαρέα οχήματα μεταφοράς πρώτων υλών και προϊόντων εκσκαφής ελήφθησαν φορτηγά των 35 tn που εκτελούν 20 διελεύσεις από και προς το εργοτάξιο την ώρα και μπετονιέρες που εκτελούν 6 διελεύσεις από και προς το εργοτάξιο την ώρα. Η χρονική διάρκεια της δραστηριότητας θεωρήθηκε 8 ώρες.
Εννοείται ότι οι συνέπειες από αυτόν τον επιπλέον κυκλοφοριακό φόρτο δεν αναφέρονται στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Μελισσανίδη. Άραγε μελετήθηκαν και κρίθηκε ότι έπρεπε να αποσιωπηθούν ή δε μελετήθηκαν καν; Σε κάθε περίπτωση, αυτό είναι το επίπεδο επιστημονικότητας της μελέτης… Δεν πειράζει όμως που όσοι εμπλέκονται σ’ αυτή την ιστορία δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους: ανοίγεται στάδιο δόξης λαμπρόν για όποιον θελήσει να τους κρίνει στα σοβαρά.