Όσο η κατά 50% βελτίωση της αυτονομίας που του προσδίδει διαφορετική δυναμική. «Η επιτυχία του e-Golf είναι πως παραμένει Golf, διατηρώντας την οδική συμπεριφορά, το χαρακτήρα και τη στόφα του κορυφαίου αυτοκινήτου της μικρομεσαίας κατηγορίας. Σίγουρα, το επιπλέον βάρος επηρεάζει κάπως την απόσβεση της ανάρτησης (νιώθεις πως η διαδρομή της είναι μικρότερη, με αποτέλεσμα να περνούν περισσότερο οι ανωμαλίες στην καμπίνα συγκριτικά με τα συμβατικά αδελφάκια), αλλά το e-Golf δε γέρνει, ούτε έχει χάσει την ακρίβεια των χειριστηρίων του. Η αυτονομία είναι άλλο θέμα. Τείνουμε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα πως τα 150-160 χλμ. αυτονομίας είναι περιορισμένα για μια πόλη όπως την Αθήνα, με την υφιστάμενη υποδομή φόρτισης. Από το 2017 αναμένονται στην αγορά μπαταρίες μεγαλύτερης ενεργειακής πυκνότητας, που θα βοηθήσουν τα αυτοκίνητα να πετύχουν αυτονομίες της τάξης των 300 χλμ.»
Στις δύο αυτές παραγράφους, από την περυσινή δοκιμή του e-Golf, συνοψίζονται ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου αλλά και η τότε προσδοκώμενη αναβάθμιση όσον αφορά την εμβέλειά του. Να που η πραγματικότητα μας δικαιώνει, και έτσι το νέο e-Golf μαζί με το BMW i3 είναι τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (από τα λιγοστά που διατίθενται στη χώρα μας) τα οποία επωφελούνται από τις τελευταίες εξελίξεις στις μπαταρίες. Έτσι, ύστερα από το πρόσφατο facelift του Golf, η ηλεκτρική εκδοχή του έρχεται με έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων (από 115) και κατά 50% αυξημένη πυκνότητα στις μπαταρίες του (35,8 kWh από 24,2 kWh), που σύμφωνα με τον τυποποιημένο κύκλο εξασφαλίζουν αυτονομία της τάξης των 300 χλμ. Η φόρτιση των μεγαλύτερων σε χωρητικότητα συσσωρευτών μπορεί να ολοκληρωθεί κατ' οίκον σε λιγότερο από 6 ώρες με ένα wallbox, ενώ σε έναν ταχυφορτιστή η κατά 80% πλήρωσή τους μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα σε μισή ώρα.
Το e-Golf δε φωνάζει την ηλεκτρική διαφορετικότητά του, και απλώς περιορίζεται σε κάποιες πινελιές μέσα και έξω, όπως τα χαρακτηριστικά σχήματος «C» full LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Στην καμπίνα ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, με τη θέση του στροφομέτρου να καταλαμβάνεται πλέον από την ένδειξη για τη χρήση ενέργειας ή την ανάκτησή της κατά της φάση της επιβράδυνσης. Όσον αφορά το infotainment, αναμενόμενα, το νέο e-Golf ενσωματώνει την πιο εξελιγμένη εκδοχή με έλεγχο μέσω χειρονομιών, αλλά και μερικά από τα πιο προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Στον τομέα των εσωτερικών χώρων, η μόνη διαφοροποίηση εξακολουθεί να οφείλεται στη χωροθέτηση των μπαταριών, που έρχεται με μια θυσία 39 λίτρων όσον αφορά τη μεταφορική ικανότητα του πορτ μπαγκάζ, με τα εναπομείναντα 341 λίτρα σε κάθε περίπτωση να ικανοποιούν.
Άνοιξε το ρεύμα...
Η μεγάλη έκπληξη, πάντως, για τον ανυποψίαστο οδηγό έρχεται όταν θέσει σε λειτουργία το e-Golf. Η ηρεμία που επικρατεί κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου συνεχίζεται και στη φάση της επιτάχυνσης, που δε συνοδεύεται από το χαρακτηριστικό σφύριγμα των αντίστοιχων οχημάτων. Η δεύτερη έκπληξη προκύπτει όταν σανιδώσεις το δεξί πεντάλ, καθώς η αβίαστη επιτάχυνση και το ξαφνικό σπινάρισμα των τροχών παραπέμπουν σε σπορ κατασκευή, χωρίς όμως τη διεγερτική ενίσχυση των αισθήσεων από την εξάτμιση. Μοιάζει με κινηματογραφική έκρηξη, όπου απουσιάζουν παντελώς τα ηχητικά εφέ. Θα πρέπει μάλλον να εξοικειωθούμε με αυτό το παράδοξο... Βέβαια, όσο αυξάνουν τα χιλιόμετρα, το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει με τον ίδιο ρυθμό. Τα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,6 δλ., επίδοση βελτιωμένη όμως σε σχέση με τα 10,4 δλ. της προηγούμενης έκδοσης, χάρη στη μεγαλύτερη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα και την αύξηση της ροπής του από τα 270 στα 290 Nm, ενώ και η τελική ταχύτητα (150 χλμ./ώρα, έναντι 140) δεν είναι το δυνατό σημείο του. Στις ταχύτητες όμως που αναπτύσσονται μέσα στην πόλη έχεις αφήσει πίσω την υπόλοιπη κυκλοφορία, με τους αναβάτες όλων των δίτροχων, που είχαν πάρει θέση εκκίνησης στο φανάρι, ακόμη να απορούν πώς μπόρεσε να τους διασύρει όχι μια Porsche, αλλά ένα όχημα μηδενικών ρύπων.
Φυσικά, οι καγκουριές δε συνάδουν με τον τρόπο οδήγησης ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά ακόμα και μέσα στην πόλη (όπου αναγκαστικά θα κινηθείς με το e-Golf, ελλείψει υποδομών επαναφόρτισης) θα αναζητήσεις τις κατάλληλες ευκαιρίες να νιώσεις (και να ξανανιώσεις) την αστείρευτη επιτάχυνση που προσφέρει ο κάθε άλλο παρά «ξενέρωτος» ηλεκτροκινητήρας. Τον υπόλοιπο χρόνο ο ιδιοκτήτης του e-Golf θα ψαχτεί -σε βαθμό ψύχωσης- προκειμένου να μεγιστοποιήσει την αυτονομία, με τους άπειρους συνδυασμούς των προγραμμάτων οδήγησης και τις διαφορετικές βαθμίδες ανάκτησης, ρυθμίζοντας (μέσω του επιλογέα ταχυτήτων) το βαθμό επιβράδυνσης που μπορείς να πετύχεις από το άφημα του δεξιού πεντάλ. Και ενώ η επίσημη αυτονομία στον ευρωπαϊκό κύκλο ανέρχεται στα 300 χλμ., με τη VW να ανακοινώνει μια ρεαλιστική αυτονομία της τάξης των 200 χλμ., στα χέρια μας, χωρίς να κυνηγάμε την απόλυτη επίδοση και με συνεχή χρήση του συστήματος κλιματισμού, διαπιστώσαμε πως μια πλήρης φόρτιση μπορεί εύκολα να κινήσει το e-Golf για 240 χλμ. Η επίδοση αυτή σε σχέση με τα 150-160 χλμ. της προηγούμενης έκδοσης αποτελεί μια καθοριστική αναβάθμιση, αλλάζοντας ουσιαστικά τις δυνατότητες αξιοποίησης του αυτοκινήτου. Όσο για τον κρίσιμο τομέα της κατανάλωσης, η επίσημη τιμή των 12,7 kWh/100 χλμ., πολλαπλασιαζόμενη με τη μέση τιμή κιλοβατώρας, δίνει ένα κόστος κάτω από το 1,5 ευρώ/100 χλμ., οπότε είναι ευνόητο τι προοπτικές θα έχει η ηλεκτροκίνηση μόλις το κόστος των αυτοκινήτων πέσει σε πιο ρεαλιστικά επίπεδα σε σχέση με τα 38.800 ευρώ του σήμερα. Μείνετε συντονισμένοι, καθώς οι εξελίξεις τρέχουν πλέον με γρήγορους ρυθμούς.
4troxoi.gr