Ολόκληρο θέμα έχει προκύψει τις τελευταίες ημέρες από τα ρεπορτάζ που θέλουν Παναθηναϊκό, ΠΑΟΚ και ΑΕΚ να σχεδιάζουν τη δημιουργία διαδικτυακής πλατφόρμας, που θα μεταδίδει τα εντός έδρας παιχνίδια τους.
Καθώς, ξεκάθαρα, μια τέτοια εξέλιξη θα αλλάξει ριζικά το πεδίο των ελληνικών αθλητικών τηλεοπτικών μεταδόσεων. Το sportdog μίλησε με ανθρώπους που γνωρίζουν άριστα τα media στην Ελλάδα προκειμένου να μάθουμε κατά πόσο μπορεί να υπάρξει μια τέτοια εξέλιξη, αλλά και τι σημαίνει πρακτικά η δημιουργία μιας ιντερνετικής διαδικτυακής πλατφόρμας.
"Αυτές οι τρεις ομάδες δεν μπορούν να φτιάξουν δικό τους κανάλι, αλλά το να φτιάξουν κάτι στο διαδίκτυο είναι εύκολο και δεν χρειάζεται άδεια από πουθενά. Ούτε ΕΣΡ υπάρχει, ούτε τίποτα. Δεν μπορεί να παρέμβει κανείς σε μια τέτοια εξέλιξη", λέει στο sportdog ειδικός των media.
Προφανώς ο λόγος που θέλουν Παναθηναϊκός, ΑΕΚ και ΠΑΟΚ να προχωρήσουν σε αυτή την προοπτική, αφορά τη συμφωνία που αναμένεται να ολοκληρωθεί ανάμεσα στη Forthnet και τον Βαγγέλη Μαρινάκη. Που δημιουργεί τόσο ηθικό ζήτημα όσο και πρόβλημα με τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Όπως ακριβώς συμβαίνει και στις εφημερίδες, καθώς οι κυκλοφορίες συνδέονται με στοιχεία που δίνει το μοναδικό πρακτορείο που υπάρχει, και αυτά τα στοιχεία είναι που μετράνε στη διαφημιστική αγορά. "Το ίδιο συμβαίνει, τώρα, και με τη Nova. Δεν γίνεται ο ιδιοκτήτης μιας ομάδας να πληρώνει τις υπόλοιπες ομάδες για τα τηλεοπτικά τους δικαιώματα", τονίζει άριστος γνώστης της αγοράς.
Πώς μπορούν να αλλάξουν ριζικά οι κανόνες του παιχνιδιού, αν προχωρήσει τελικά το θέμα με τη διαδικτυακή πλατφόρμα; "Η Nοva θα χάσει μεγάλη από τη δύναμή της αν αποχωρήσουν αυτές οι τρεις ομάδες, καθώς είναι οι τρεις από τις τέσσερις πιο εμπορικές ομάδες του πρωταθλήματος. Οι περισσότεροι συνδρομητές της Nova και της Cosmote είναι συνδρομητές για την μπάλα και όχι για τις ταινίες. Λίγη είναι η κίνηση που έχουν από τις ταινίες. Αν φύγουν ΑΕΚ, Παναθηναϊκός και ΠΑΟΚ, το θέμα θα είναι μεγάλο και σοβαρό".
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει και η εμπειρία που υπάρχει ήδη από το PAOKTV, καθώς ουσιαστικά η ιδέα για τη συγκεκριμένη πλατφόρμα προέρχεται από την πρωτοβουλία που είχε πάρει η ΠΑΕ ΠΑΟΚ πριν από μερικούς μήνες. "Σε μια τέτοια περίπτωση θα διαχειρίζονται μόνοι τους τα έσοδα, τις διαφημίσεις κ.λπ. Δεν θα δίνουν λογαριασμό σε κανέναν, αλλά θα έχουν καταφέρει ένα σημαντικό εμπορικό πλήγμα στη Nova. Και ίσως δώσουν την ιδέα και σε άλλες ομάδες να ακολουθήσουν κάποια παρόμοια πρακτική".