Τα γκολ. Γι' αυτό πηγαίνει ο κόσμος στα γήπεδα και όχι για να θαυμάσει άμυνες. Μάλιστα βλέπει κάποιος θέαμα και πολλά γκολ όχι μόνο σε παιχνίδια όπου υπάρχει διαφορά δυναμικότητας ή πιο σωστά λιγότερο σε αυτά, και πολύ συχνά σε παιχνίδια που χαρακτηρίζονται ντέρμπι. Αυτό είναι που κάνει το αγγλικό ποδόσφαιρο ένα τόσο ελκυστικό τηλεοπτικό προϊόν που προβάλλεται σε περισσότερες από 190 χώρες του κόσμου. Ενα τόσο ελκυστικό προϊόν, που προσελκύει και τους διαφημιστές, δεν ήταν δυνατόν να αφήσει αδιάφορο και τον αμερικανικό τηλεοπτικό γίγαντα του NBC. Ετσι, με μία πρωτόγνωρη προσφορά για την αμερικανική πραγματικότητα, πήρε τα δικαιώματα της Πρέμιερ Λιγκ για μία τριετία, από την περίοδο 2013-14. Το ποσό φτάνει τα 250 εκατ. δολάρια για όλα τα ματς, ποσό που είναι τριπλάσιο από εκείνο που είχε δώσει για την προηγούμενη συμφωνία η συμμαχία ESPN και FOX, αλλά μόνο για 80 παιχνίδια συνολικά. Βέβαια αυτή η ελκυστικότητα του αγγλικού ποδοσφαίρου αποτυπώνεται και στην κίνηση των εισιτηρίων στην Πρέμιερ Λιγκ. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν για τα παιχνίδια μέχρι τα μέσα του Οκτωβρίου, παρατηρείται αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ αν συνεχιστεί αυτή η τάση στην κίνηση εισιτηρίων, υπολογίζεται ότι στο τέλος της χρονιάς θα καταγραφεί αύξηση που θα φτάσει το 4,5%. Κάτι τέτοιο, αν επιβεβαιωθεί, θα σημαίνει ότι η φετινή χρονιά θα σημειώσει τον μεγαλύτερο μέσο όρο εισιτηρίων, από κάθε άλλη χρονιά στη μεγάλη κατηγορία τα τελευταία 40 χρόνια, γεγονός που έχει μία ιδιαίτερη σημασία, αφού στη δεκαετία του '70 αγωνίζονταν και 22 ομάδες στη μεγάλη κατηγορία. Ο μέσος όρος φαίνεται να διαμορφώνεται στα 36.193 εισιτήρια ανά παιχνίδι, με ένα σύνολο 13.750.000 ανθρώπων για όλα τα ματς. Η φετινή αύξηση οφείλεται κατά πρώτο λόγο στα περισσότερα εισιτήρια που κόβουν φέτος η Γουέστ Χαμ, η Σαουθάμπτον και η Ρέντινγκ σε σχέση με τις τρεις ομάδες που υποβιβάστηκαν, Γουλβς, Μπόλτον και Μπλάκμπερν. Με την εξαίρεση των Σάουθαμπτον και Γουέστ Χαμ, που ήρθαν φέτος στην Πρέμιερ Λιγκ, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στον μ.ό. εισιτηρίων παρουσιάζουν η Σάντερλαντ με 12,4%, η Νιούκαστλ με 9,3% και η Γουίγκαν με 8,4%.

Η αμερικανική αγορά

Η σχέση Αγγλων και Αμερικανών είναι μία σχέση ιστορική, αφού από τον 17ο αιώνα είχαν διαμορφώσει μία σχέση μητρόπολης - αποικίας, με τη δεύτερη να ανεξαρτητοποιείται και να μεγαλώνει γρήγορα. Το πηγαινέλα πολιτικών, οικονομικών και πολιτιστικών κινήσεων και ανταλλαγών ανάμεσα στη Μ. Βρετανία και στις ΗΠΑ ποτέ δεν σταμάτησε, και το ποδόσφαιρο δεν αποτελεί εξαίρεση. Η πλέον ενδιαφέρουσα ποδοσφαιρική «σύμπραξη», πρωτίστως οικονομικού χαρακτήρα, είναι η «εισβολή» των Αμερικανών επιχειρηματιών που αγόρασαν αγγλικούς συλλόγους. Λίβερπουλ, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Αστον Βίλα και εσχάτως, τον Σεπτέμβριο του 2011, η Αρσεναλ. Οι Αμερικανοί, μετά τις νομοθετικές διευκολύνσεις που τους πρόσφερε ο Μπλερ, μπήκαν στην αγγλική ποδοσφαιρική αγορά και για να εκμεταλλευθούν τις δυνατότητες κερδοφορίας των αγγλικών ομάδων λόγω των υψηλών εσόδων από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και τις δυνατότητες προβολής που προσφέρουν. Στο μυαλό των περισσότερων υπήρχε πάντα η πιθανότητα να διευρύνουν τις εμπορικές δυνατότητες των αγγλικών ομάδων στην αμερικανική αγορά. Με δεδομένο ότι το ποδόσφαιρο αναπτύσσεται στις ΗΠΑ με γοργό ρυθμό και μεγαλώνει διαρκώς το ενδιαφέρον και η ζήτηση για το αγγλικό ποδόσφαιρο, όπως φαίνεται και από τη συμφωνία του NBC, οι Αμερικανοί ιδιοκτήτες των αγγλικών ομάδων προσπαθούν να δημιουργήσουν «γέφυρες» οικονομικής συνεργασίας με τις ΗΠΑ. Στη Λίβερπουλ, για παράδειγμα, ο Αμερικανός ιδιοκτήτης Τ. Χένρι παραχώρησε ένα μικρό ποσοστό μετοχών της ομάδας, γύρω στο 4%, στον ΛεΜπρον Τζέιμς, με αντάλλαγμα τη διαφήμιση της ομάδας και του λογότυπού της από τον σταρ του ΝΒΑ. Μία οικονομική «γέφυρα» είναι και η νέα αμερικανική εταιρεία που ντύνει τη Λίβερπουλ.

Η «απόβαση» της Γιουνάιτεντ

Σε αυτή την «απόβαση» των αγγλικών ομάδων στις ΗΠΑ, της οποίας η πρώτη ένδειξη ήταν οι περιοδείες και τα φιλικά του καλοκαιριού, η Γιουνάιτεντ ήταν στην πρωτοπορία. Οι Γκλέιζερς, οι ιδιοκτήτες της, έφεραν αμερικανικές εταιρείες για τη χορηγία στη φανέλα, αμερικανικές πρακτικές στη διαχείριση, την έβαλαν στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, έκλεισαν και τη νέα μεγάλη διαφημιστική χορηγία με τη Σεβρολέτ, η Γιουνάιτεντ έχει την εμπορική συμμαχία με τους New York Yankees και γενικά κινούνται με το βλέμμα τους, το οικονομικό, στραμμένο στις ΗΠΑ, αφού επιζητούν να διευρύνουν τις αθλητικές-εμπορικές τους συνεργασίες. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο η Γιουνάιτεντ ανακοίνωσε ότι πολύ σύντομα θα ανοίξει γραφεία, στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ. Ακόμη, δεν έχει αποφασισθεί η πόλη που θα στεγάσει την αμερικανική έδρα της, την ίδια στιγμή που κυκλοφόρησε η φήμη ότι ένα από τα έξι μέλη της οικογένειας Γκλέιζερ σκοπεύει να πουλήσει το μερίδιό του σε Αμερικανούς επενδυτές. Η φήμη, πάντως, διαψεύσθηκε πολύ «χαλαρά» από τη Γιουνάιτεντ.

ΠΗΓΗ: Sportday