Μία παγκόσμιας κλάσης ψηφιακή δημόσια υποδομή (DPI) για να υποστηρίξει τους στόχους της για βιώσιμη ανάπτυξη έχει αναπτύξει η Ινδία. Το ταξίδι της δίνει μαθήματα σε άλλες χώρες που ξεκινούν τον δικό τους ψηφιακό μετασχηματισμό, ανέφερε το ΔΝΤ σε έγγραφο εργασίας, σημειώνοντας ότι η ψηφιοποίηση υποστήριξε την επισημοποίηση της οικονομίας της Ινδίας και το Aadhaar* βοήθησε στην άμεση μεταφορά πληρωμών στους δικαιούχους, μειώνοντας παράλληλα τις διαρροές.
*Το Aadhaar είναι ένας 12ψήφιος μοναδικός αριθμός ταυτότητας που μπορούν να λάβουν εθελοντικά οι πολίτες της Ινδίας και οι κάτοικοι αλλοδαπών υπηκόων που έχουν περάσει πάνω από 182 ημέρες σε δώδεκα μήνες αμέσως πριν την ημερομηνία υποβολής αίτησης εγγραφής, με βάση τα βιομετρικά και δημογραφικά τους στοιχεία. Τα δεδομένα συλλέγονται από την Ενιαία Αρχή Ταυτοποίησης της Ινδίας ( Unique Identification Authority of India - UIDAI), μια καταστατική αρχή που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2009 από την κυβέρνηση της Ινδίας , υπό τη δικαιοδοσία του Υπουργείου Ηλεκτρονικής και Πληροφορικής, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου Aadhaar (Στοχευμένη παράδοση οικονομικών και άλλων επιδοτήσεων, παροχών και υπηρεσιών), του 2016 . Το Aadhaar είναι το μεγαλύτερο σύστημα βιομετρικών ταυτοτήτων στον κόσμο . Ο επικεφαλής οικονομολόγος της Παγκόσμιας Τράπεζας, Paul Romer, περιέγραψε το Aadhaar ως «το πιο εξελιγμένο πρόγραμμα ID στον κόσμο».
Σύμφωνα με τη δημοσίευση του ΔΝΤ με τίτλο «Σωρεύοντας τα Οφέλη Μαθήματα από το Ψηφιακό Ταξίδι της Ινδίας» η κυβέρνηση έπαιξε καταλυτικό ρόλο, ενεργώντας ως πελάτης και ιδρύοντας θεσμούς για να διασφαλίσει τη συνέχεια στις λειτουργίες του India Stack**.
**Το India Stack είναι το όνομα ενός συνόλου ανοιχτών API και ψηφιακών δημόσιων αγαθών που στοχεύουν στο ξεκλείδωμα των οικονομικών στοιχείων ταυτότητας, δεδομένων και πληρωμών σε πληθυσμιακή κλίμακα. Αν και το όνομα αυτού του έργου φέρει τη λέξη Ινδία, το όραμα του India Stack δεν περιορίζεται σε μία χώρα, μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιοδήποτε έθνος, είτε είναι ανεπτυγμένο είτε αναδυόμενο. Τούτου λεχθέντος, αυτό το έργο σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Ινδία, όπου η ταχεία υιοθέτησή του από δισεκατομμύρια άτομα και επιχειρήσεις βοήθησε στην προώθηση της οικονομικής και κοινωνικής ένταξης και έβαλε τη χώρα στην εποχή του Διαδικτύου
Είπε ότι χρησιμοποιώντας αυτήν την ψηφιακή υποδομή, η Ινδία μπόρεσε να παράσχει γρήγορα υποστήριξη σε ένα εντυπωσιακό μερίδιο φτωχών νοικοκυριών κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.
Η δημοσίευση του ΔΝΤ ανέφερε ότι η χρήση μιας ψηφιακής ραχοκοκαλιάς επέτρεψε στην Ινδία να κλιμακώσει γρήγορα την παράδοση του εμβολίου της και να ξεπεράσει προκλήσεις όπως η μεγάλης κλίμακας εσωτερική μετανάστευση. Η τεχνολογία στην οποία βασίζεται το CoWIN, μια ψηφιακή πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από την Ινδία για να καταγράψει το πρόγραμμα εμβολιασμού Covid-19, έχει αναπτυχθεί στην Ινδονησία, τις Φιλιππίνες, τη Σρι Λάνκα και την Τζαμάικα για να διευκολύνει τα προγράμματα εμβολιασμού τους.
Επίσης επαινεί τον Pradhan Mantri Jan Dhan Yojana (PMJDY) που κυκλοφόρησε από την κυβέρνηση Narendra Modi και είπε ότι οι υγιείς πολιτικές οδήγησαν σε μια ανταγωνιστική, ανοιχτή και προσιτή αγορά τηλεπικοινωνιών και η μείωση του κόστους δεδομένων κινητής τηλεφωνίας κατά 90% οδήγησε σε άλμα στη χρήση δεδομένων.
H απενεργοποίηση εσόδων οδήγησε σε μεγαλύτερη χρήση άλλων τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανομένου του UPI***.
***Το Unified Payments Interface είναι ένα σύστημα άμεσων πληρωμών σε πραγματικό χρόνο που αναπτύχθηκε από την National Payments Corporation of India. Η διεπαφή διευκολύνει τις διατραπεζικές συναλλαγές peer-to-peer και πρόσωπο σε έμπορο.
Επίσης το Aadhaar βοήθησε στη διευκόλυνση της μεταφοράς των πληρωμών του δικτύου κοινωνικής ασφάλισης απευθείας από τους λογαριασμούς του κρατικού ταμείου στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων, συμβάλλοντας στη μείωση των διαρροών, τον περιορισμό της διαφθοράς και παρέχοντας ένα εργαλείο για την αποτελεσματική προσέγγιση των νοικοκυριών για αύξηση της κάλυψης.
«Η κυβέρνηση της Ινδίας εκτιμά ότι, έως τον Μάρτιο του 2021, εξοικονομήθηκε περίπου το 1,1% του ΑΕΠ στις δαπάνες λόγω της ψηφιακής υποδομής και άλλων μεταρρυθμίσεων διακυβέρνησης», ανέφερε η εφημερίδα.
Είπε ότι χρησιμοποιώντας αυτήν την ψηφιακή υποδομή, η Ινδία μπόρεσε να παράσχει γρήγορα υποστήριξη σε ένα εντυπωσιακό μερίδιο φτωχών νοικοκυριών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Το DPI αναφέρεται σε ένα σύνολο κοινών ψηφιακών δομικών στοιχείων, όπως εφαρμογές, συστήματα και πλατφόρμες, που τροφοδοτούνται από διαλειτουργικά ανοιχτά πρότυπα ή προδιαγραφές. Το India Stack είναι το συλλογικό όνομα ενός συνόλου DPI που χρησιμοποιούνται συνήθως στην Ινδία. αποτελείται από τρία διαφορετικά επίπεδα: μοναδική ταυτότητα (Aadhaar), δωρεάν συστήματα πληρωμών (Ενοποιημένη διεπαφή πληρωμών, Γέφυρα πληρωμών Aadhaar, υπηρεσία πληρωμών με δυνατότητα Aadhaar) και ανταλλαγή δεδομένων (DigiLocker και Account Aggregator).
"Μαζί επιτρέπουν την ηλεκτρονική, χωρίς χαρτί, χωρίς μετρητά και σεβόμενη το απόρρητο ψηφιακή πρόσβαση σε μια ποικιλία δημόσιων και ιδιωτικών υπηρεσιών. Το όφελος αυτής της επένδυσης γίνεται αισθητό σε όλη τη χώρα και εξυπηρετεί καλά την Ινδία κατά τη διάρκεια της πανδημίας", ανέφερε η δημοσίευση
Επίσης σημειώνει, ότι τους πρώτους μήνες της πανδημίας COVID-19, περίπου το 87 τοις εκατό των φτωχών νοικοκυριών έλαβαν τουλάχιστον ένα επίδομα.
«Το India Stack έχει χρησιμοποιηθεί ως πλατφόρμα για την ενίσχυση της καινοτομίας και του ανταγωνισμού, για την επέκταση των αγορών, τη κάλυψη των κενών στη χρηματοοικονομική ένταξη, την ενίσχυση της συλλογής των κρατικών εσόδων και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των δημόσιων δαπανών».
Η δημοσίευση ανέφερε ότι οι ψηφιακές πληρωμές είναι πλέον πανταχού παρούσες και η UPI αντιπροσωπεύει το 68 τοις εκατό όλων των συναλλαγών πληρωμών κατ' όγκο.
"Η χρήση ψηφιακών πληρωμών έχει διευρύνει την πελατειακή βάση των μικρότερων εμπόρων, τεκμηριώνοντας τις ταμειακές ροές τους και βελτιώνοντας την πρόσβαση στη χρηματοδότηση. Περίπου 4,5 εκατομμύρια άτομα και εταιρείες έχουν επωφεληθεί από την ευκολότερη πρόσβαση σε χρηματοοικονομικές υπηρεσίες μέσω του Account Aggregator, από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το Αύγουστος του 2021 και η υιοθεσία αυξάνεται ραγδαία», ανέφερε η εφημερίδα.
Η ψηφιοποίηση υποστήριξε επίσης την ενίσχυση της οικονομίας, με περίπου 8,8 εκατομμύρια νέους φορολογούμενους να έχουν εγγραφεί για το GST μεταξύ Ιουλίου 2017 και Μαρτίου 2022, «συνεισφέροντας σε αυξημένα κρατικά έσοδα τα τελευταία χρόνια».
"Η παροχή κρατικών υπηρεσιών είναι απλοποιημένη. Για παράδειγμα, οι πολίτες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε έγγραφα που εκδίδονται από την πολιτεία και την κεντρική κυβέρνηση μέσω μιας πλατφόρμας. Ομοίως, το India Stack έχει ψηφιοποιήσει και απλοποιήσει τις διαδικασίες Know Your Customer, μειώνοντας το κόστος. Οι τράπεζες που χρησιμοποιούν e-KYC μείωσαν το κόστος τους της συμμόρφωσης από 12 USD σε 6 σεντς ΗΠΑ. Η μείωση του κόστους έκανε τους πελάτες με χαμηλότερο εισόδημα πιο ελκυστικούς στην εξυπηρέτηση και δημιούργησε κέρδη για την ανάπτυξη νέων προϊόντων", ανέφερε η εφημερίδα.
"Το ταξίδι της Ινδίας αναδεικνύει μαθήματα για άλλες χώρες που ξεκινούν τον δικό τους ψηφιακό μετασχηματισμό. Η ανάπτυξη του India Stack καθοδηγείται από μια θεμελιώδη προσέγγιση δομικών στοιχείων και εστίαση στην υποστήριξη της καινοτομίας σε όλο το οικοσύστημα", πρόσθεσε.
Το έγγραφο του ΔΝΤ ανέφερε ότι η προσέγγιση του δομικού στοιχείου περιλαμβάνει τον διαχωρισμό των στοιχείων της λύσης σε ένα σύνολο προβλημάτων και τον εντοπισμό ενός ελάχιστου κοινού πυρήνα.
"Αυτή η αρθρωτή προσέγγιση ενισχύει την καινοτομία, επιτρέποντας τη δημιουργία λύσεων σε πολλαπλά προβλήματα με βάση τον κοινό πυρήνα. Για μια μεγάλη και ποικιλόμορφη χώρα όπως η Ινδία, μια προσέγγιση δομικών στοιχείων παρέχει σε όσους βρίσκονται πιο κοντά στο πρόβλημα τα βασικά εργαλεία για τη δημιουργία προσαρμοσμένων λύσεων. "
Είπε ότι η εστίαση στην υποστήριξη ενός ζωντανού οικοσυστήματος συνεπάγεται την ανάγκη για διαλειτουργικότητα μεταξύ των διαφορετικών DPI και ενός σχεδιασμού που εστιάζει στον ανταγωνισμό.
"Στην Ινδία, η διαλειτουργικότητα υποστηρίχθηκε μέσω ανοικτών προτύπων, επιτρέποντας σε οποιονδήποτε να χρησιμοποιήσει τη λειτουργικότητα που παρέχεται από το India Stack. Αυτές οι αρχές εφαρμόζονται σε άλλα DPI στην εκπαίδευση και την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της πλατφόρμας εμβολίων και διανομής Covid-19, CoWIN", ανέφερε η εφημερίδα. .
"Η κυβέρνηση διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο, ενεργώντας ως πελάτης και ιδρύοντας θεσμούς για να διασφαλίσει τη συνέχεια στις λειτουργίες του India Stack. Το DPI είναι ένα παράδειγμα αγοράς δύο όψεων όπου η αξία της πλατφόρμας αυξάνεται και για τους δύο συμμετέχοντες καθώς οι αριθμοί σε κάθε πλευρά αυξάνει.
"Με τη χρήση του DPI για την παροχή κοινωνικών παροχών, η κυβέρνηση ενθάρρυνε την ανάληψη από άτομα και παρείχε στους παρόχους υπηρεσιών την άνεση της πρόσβασης σε μια μεγάλη πελατειακή βάση. κερδοσκοπικές εταιρείες με δημόσιο σκοπό (National Information Utilities)», σημειώνει η εφημερίδα.
Ανέφερε ότι η National Payments Corporation of India, μια πρωτοβουλία μεταξύ της Reserve Bank of India και της Indian Banks Association, η οποία ενώνει και λειτουργεί σύστημα πληρωμών λιανικής και διακανονισμού, είναι ένα παράδειγμα τέτοιας εταιρείας.
"Αυτή είναι μια στρατηγική για να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ του περιορισμού των μονοπωλιακών ενοικίων και της αποτελεσματικής και αποδοτικής παροχής αυτών των υπηρεσιών, χωρίς τις διάφορες προκλήσεις ανθρώπινου δυναμικού και προμηθειών που συχνά μαστίζουν μεγάλα κυβερνητικά έργα. Η φορολογική διοίκηση διαδραμάτισε επίσης πρωτοποριακό ρόλο στη δημιουργία ενός φορολογικού μητρώου (PAN) χρησιμοποιώντας μια καινοτόμο προσέγγιση ΣΔΙΤ, από όπου αντλήθηκαν σημαντικά διδάγματα για την ανάπτυξη του Aadhaar».
Το έγγραφο του ΔΝΤ ανέφερε ότι ένα σύνολο πολιτικών διευκόλυνσης στον χρηματοοικονομικό τομέα και στον τομέα των τηλεπικοινωνιών υποστήριξε επίσης την υιοθέτηση του India Stack.
"Το 2014, υπήρξε μια ώθηση από την κυβέρνηση να παράσχει πρόσβαση σε έναν τραπεζικό λογαριασμό χαμηλού κόστους χωρίς περιττά στοιχεία, που διπλασίασε την κάλυψη των ατόμων με τραπεζικούς λογαριασμούς. Το πρόγραμμα στόχευε τις οικονομικά υποεξυπηρετούμενες, ιδιαίτερα τις γυναίκες της υπαίθρου. Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας 462,5 εκατομμύρια τραπεζικοί λογαριασμοί άνοιξαν τόσο σε αστικές όσο και σε αγροτικές περιοχές από τον Αύγουστο του 2022», ανέφερε η εφημερίδα.
Η εφημερίδα ανέφερε ότι στα τέλη του 2016, η Ινδία θέσπισε μια πολιτική απονομιμοποίησης, όπου τα μεγάλα χαρτονομίσματα ακυρώθηκαν».
"Αν και ήταν ενοχλητική, η απονομισματοποίηση οδήγησε σε μεγαλύτερη χρήση άλλων μορφών πληρωμής, συμπεριλαμβανομένου του UPI. Οι υγιείς πολιτικές, όπως η απελευθέρωση των ξένων επενδύσεων και η απαγόρευση των τιμολογίων δεδομένων που εισάγουν διακρίσεις, οδήγησαν σε μια ανταγωνιστική, ανοιχτή και προσιτή αγορά τηλεπικοινωνιών. Η είσοδος ενός νέου πάροχου δικτύου το 2016 μείωσε το κόστος των δεδομένων κινητής τηλεφωνίας κατά 90%, οδηγώντας σε άλμα στη χρήση δεδομένων από 154 MB/μήνα το 2015 σε 15,8 GB/μήνα το 2021."
Η εφημερίδα ανέφερε ότι ορισμένα χαρακτηριστικά του ταξιδιού της Ινδίας θα ήταν δύσκολο να αντιγραφούν αλλού, αλλά αυτά δεν αποτελούν προϋποθέσεις επιτυχίας.
"Η εσωτερική ανάπτυξη του Aadhaar, με την υποστήριξη εταιρειών ολοκληρωμένων συστημάτων, ήταν εφικτή στην Ινδία λόγω του υψηλού επιπέδου ικανότητας στον τομέα της πληροφορικής στην εγχώρια αγορά εργασίας της. Αυτό επέτρεψε στην Ινδία να αποφύγει το κλείδωμα των προμηθευτών και την έλλειψη διαλειτουργικότητας και δημιούργησε ανάγκη για επαρκείς πόρους και ικανότητα για να συνεχιστεί η συντήρηση και η ανάπτυξη της υποδομής».
Το έγγραφο του ΔΝΤ ανέφερε ότι άλλες χώρες έχουν προσεγγίσει αυτήν την πρόκληση διαφορετικά, μεταξύ άλλων χρησιμοποιώντας λογισμικό ανοιχτού κώδικα με τη μορφή ψηφιακών δημόσιων αγαθών που μοιράζονται μεταξύ των χωρών.
"Αυτοί οι τύποι πρωτοβουλιών ανταλλαγής πόρων και γνώσης σημαίνουν ότι οι κυβερνήσεις με μικρότερη ικανότητα πληροφορικής μπορούν να εφαρμόσουν DPI. Υπάρχουν επίσης χαρακτηριστικά που προκύπτουν από το συγκεκριμένο πλαίσιο της Ινδίας που μπορεί να μην ισχύουν για άλλους. Για παράδειγμα, για πρόσβαση στην πλήρη λειτουργικότητα του India Stack , τα άτομα χρειάζονται πρόσβαση σε smartphone και τραπεζικό λογαριασμό. Για άλλες χώρες με χαμηλή χρήση smartphone και έλλειψη πρόσβασης σε τράπεζες, τα συστήματα πληρωμών που βασίζονται σε χρήματα από κινητό που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα χαρακτηριστικό τηλέφωνο είναι η κυρίαρχη μορφή ψηφιακής πληρωμής." είπε η εφημερίδα.
Λέγεται ότι για να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες του India Stack υπάρχουν προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.
"Παρά τη σημαντική πρόοδο, ο ψηφιακός αλφαβητισμός παραμένει χαμηλός στην Ινδία και αποτελεί εμπόδιο για την ενασχόληση με λύσεις που βασίζονται σε DPI. Το ψηφιακό χάσμα εμφανίζεται σε γνωστές γεωγραφικές γραμμές, γραμμές φύλου και εισοδήματος. Μόλις το 14,9 τοις εκατό των αγροτικών νοικοκυριών έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, σε σύγκριση στο 42 τοις εκατό μεταξύ των αστικών νοικοκυριών. Οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να είναι ψηφιακά αναλφάβητες, ιδιαίτερα μεταξύ των ομάδων χαμηλού εισοδήματος. Οι αρχές εργάζονται για να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα μέσω διαφόρων πρωτοβουλιών κατάρτισης καθώς και μέσων δημόσιας πρόσβασης, όπου οι χρήστες υποστηρίζονται να έχουν πρόσβαση στην κυβέρνηση Υπηρεσίες."
Το έγγραφο εργασίας ανέφερε ότι διερευνάται επίσης η προσβασιμότητα του UPI σε τηλέφωνα με δυνατότητες και λειτουργίες εκτός σύνδεσης.
Ανέφερε ότι η ολοκληρωμένη νομοθεσία για την προστασία των δεδομένων εξακολουθεί να λείπει στην Ινδία και ότι ένα ισχυρό πλαίσιο προστασίας δεδομένων είναι απαραίτητο για την «προστασία της ιδιωτικής ζωής των πολιτών, την πρόληψη των εταιρειών και των κυβερνήσεων από τη συλλογή δεδομένων αδιάκριτα και για την ανάληψη ευθύνης από εταιρείες και κυβερνήσεις για παραβιάσεις δεδομένων, ώστε να δοθεί κίνητρο για τον κατάλληλο χειρισμό δεδομένων και επαρκείς επενδύσεις στην κυβερνοασφάλεια».
Το έγγραφο του ΔΝΤ ανέφερε ότι το DPI μπορεί επίσης να βοηθήσει στη στήριξη των προσπαθειών για να γίνει η κοινωνική βοήθεια πιο ανθεκτική και προσαρμόσιμη.
"Για παράδειγμα, το Aadhaar μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ διαφόρων συστημάτων σε διάφορες πολιτείες. Τέλος, αξιοποιώντας το DPI, η Ινδία θα μπορούσε να βελτιώσει σημαντικά τα χρονοδιαγράμματα, την ποιότητα και την κάλυψη των δημοσιονομικών εκθέσεων της γενικής κυβέρνησης, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη δημοσιονομική διαφάνεια για πολίτες, ένα βασικό ζήτημα για τη βελτίωση της λογοδοσίας του δημόσιου τομέα», αναφέρει η εφημερίδα.
Ο Luis E Breuer, Ανώτερος Μόνιμος Αντιπρόσωπος του ΔΝΤ στην Ινδία, δήλωσε σε tweet ότι η ψηφιακή δημόσια υποδομή της Ινδίας μεταμορφώνει τις ζωές των ανθρώπων.
"Η Ινδία έχει δημιουργήσει μια παγκόσμιας κλάσης ψηφιακή δημόσια υποδομή που έχει μαθήματα για πολλές χώρες. Η τελευταία έρευνα του @IMFnews δείχνει πώς μεταμορφώνει την οικονομία και τις ζωές των ανθρώπων", είπε.