Ο φθινοπωρινός ήλιος φωτίζει τα λεωφορεία vistadome 40 θέσεων που εισήχθησαν αυτόν τον μήνα σε τρένα που εκτελούν δρομολόγια στην κοιλάδα του Κασμίρ. Οι γυάλινες οροφές σας δίνουν μια γεύση από τον ουρανό, ο οποίος σύντομα θα γεμίσει με στροβιλιζόμενες νιφάδες χιονιού καθώς πλησιάζει ο χειμώνας, κάνοντας τη βόλτα ακόμα πιο συναρπαστική. Για τους ρομαντικούς που θα ταξίδευαν στην Ελβετία για να αναδημιουργήσουν τις σκηνές του τρένου από την υπερπαραγωγή του 1995, Dilwale Dulhania Le Jayenge , το Κασμίρ έχει δημιουργήσει μια τέλεια σκηνή αυτόν τον χειμώνα.

Οι εξωτερικές όψεις των προπονητών, ωστόσο, έχουν μια τοπική πινελιά — σε καλοκαιρινό μπλε με γυναίκες από το Κασμίρ με παραδοσιακές χειμερινές στολές, που απεικονίζουν τον χορό, ρόφημα , δημοφιλή στους γάμους στην Πολιτεία. Αυτοί συρμοί θα ανοίξουν ένα νέο κεφάλαιο για τον τουρισμό στο Κασμίρ. «Οι τουρίστες θα έχουν μια οπτική εμπειρία του αγροτικού Κασμίρ, των οπωρώνων και των χωραφιών του», λέει ο Nasir Shah, πρόεδρος του Kashmir Leisure and Pilgrimage Tour Operators. Έχουν προστεθεί στο πόδι Srinagar-Banihal και είναι εξοπλισμένα με ενσωματωμένα συστήματα πληροφοριών που βασίζονται σε GPS. Η πόλη Banihal είναι η πύλη του Κασμίρ και συνδέει την κοιλάδα μέσω της σήραγγας Jawahar. Το τρένο διέρχεται από τη σιδηροδρομική σήραγγα Banihal-Qazigund, η οποία έχει μήκος 11,2 χιλιόμετρα, διασχίζοντας τα Ιμαλάια. Το τμήμα Banihal, το οποίο κατασκευάστηκε ως εναλλακτικός δρόμος καροτσιών από τους βασιλιάδες Dogra τη δεκαετία του 1920, πρόκειται να γίνει επίσης σιδηροδρομική γραμμή.

Καθώς ξεκινάτε το ταξίδι, το οποίο διαρκεί περίπου δύο ώρες, τα γεμάτα γυάλινα παράθυρα σας προσφέρουν μια πανοραμική θέα στους διάσημους αμμόλοφους σαφράν του Pampore στην Pulwama. Σε μια καθαρή μέρα, είναι ορατή η χιονισμένη οροσειρά Pir Panjal, μια αλυσίδα βουνών στην περιοχή των Μικρών Ιμαλαΐων. Οι οπωρώνες περνούν καθώς το τρένο περνάει πάνω από τη γέφυρα Sangam προς το Anantnag. Η θέα στη συνέχεια μεταμορφώνεται σε ορυζώνες.

Το Κασμίρ προσθέτει σιδηροδρομικά λεωφορεία για να προσφέρουν θέα 360 μοιρών σε μαγευτικά τοπία

Όταν ο ήλιος γίνεται δριμύς, μια ηλεκτρικά ελεγχόμενη ωχρότητα σκιάζει την οροφή. Η ενδιάμεση στάση στην Pulwama και στο Qazigund σας μεταφέρει κοντά σε δύο εξέχοντα ιερά του Syed Fareed-ud-Din και του Mir Syed Mohammed Hussain Simnani. Ο Άγιος Σιμνάνι, από την περιοχή Σινμάν του Ιράν, έφτασε στο Κασμίρ τον 14ο αιώνα μαζί με τον άγιο Μιρ Σιέντ Αλί Χαμαντάνι για να διαδώσουν το Ισλάμ.

Το τρένο περνά επίσης από σωρούς από λίθους ιτιών που καρυκεύονται στον φθινοπωρινό ήλιο πριν κοπούν στις καλύτερες νυχτερίδες. Για το Τζαμού και το Κασμίρ, που φιλοξένησαν 1,88 crore τουρίστες φέτος, το τρένο θα είναι άλλη μια αξέχαστη εμπειρία για τους επισκέπτες μετά τις βόλτες με shikara που πρέπει να κάνουν στη λίμνη Dal στο Srinagar.

Από σαφράν αμμόλοφους και ιερά

Ο Φαρούκ Αμπντουλάχ, πρώην πρωθυπουργός Τζαμού και Κασμίρ, λέει ότι περιμένει την πρώτη χιονόπτωση στις πεδιάδες φέτος. «Είμαι πρόθυμος να κάνω μια βόλτα όταν χιονίζει για να ζήσω την ομορφιά του Κασμίρ. Θέλω να ελέγξω αν το πούλμαν διατηρεί τη θερμοκρασία και κατά τη διάρκεια του χειμώνα», λέει ο Abdullah, ο οποίος ελπίζει ότι η διαδρομή είναι προσιτή για τους απλούς ανθρώπους, ειδικά όταν ο δρόμος προς το Κασμίρ παραμένει αποκλεισμένος λόγω κακοκαιρίας. Ο Saqib Yousuf Yatoo, επικεφαλής διευθυντής περιοχής, Indian Railways, επιβεβαιώνει ότι ο ναύλος θα ήταν 930 ₹ στην περιοχή.

Ο πρώην πρωθυπουργός Τζαμού και Κασμίρ Φαρούκ Αμπντουλάχ μέσα σε ένα από τα νέα πούλμαν στο Σριναγκάρ

Ο πρώην επικεφαλής του Τζαμού και Κασμίρ, Φαρούκ Αμπντουλάχ, μέσα σε ένα από τα νέα πούλμαν στο Σριναγκάρ | Φωτογραφία: Nissar Ahmad

Το πούλμαν, που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από το Integral Coach Factory της Indian Railways, Chennai, προσφέρει σπάνια άνεση στους μετακινούμενους. "Εκτός από μια μεγαλύτερη περιοχή θέασης, συμπεριλαμβανομένης μιας γυάλινης οροφής, τα καθίσματα περιστρέφονται 180 μοίρες", λέει ο Yatoo. Αυτό επιτρέπει στις οικογένειες και τους φίλους να αντιμετωπίζουν ο ένας τον άλλον κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Οι αυτόματες πόρτες εξασφαλίζουν θερμές θερμοκρασίες στο εσωτερικό, ακόμη και όταν ο υδράργυρος πέφτει κάτω από το μηδέν στο εξωτερικό.

Υπάρχει επίσης σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνες και ηχεία. Η προσθήκη μιας βυθισμένης πλακέτας προορισμού LED θα διευκολύνει τους επιβάτες να κατεβαίνουν εύκολα από το τρένο.

Σχέδια επέκτασης

Η υπηρεσία πούλμαν είναι πιθανό να επεκταθεί στο βόρειο Κασμίρ από το Σριναγκάρ. «Το σχέδιο επέκτασης είναι υπό συζήτηση», λέει ο Yatoo.

Το πούλμαν εισήχθη εν μέσω των επεκτάσεων του δικτύου των Ινδικών Σιδηροδρόμων στο Κασμίρ, για πρώτη φορά από το 1947. Το Kupwara, το οποίο βρίσκεται κοντά στη Γραμμή Ελέγχου, έχει ερευνηθεί για σιδηροδρομικό δίκτυο. Σύμφωνα με τους Indian Railways, τα τρένα Vande Bharat, που συνδέουν το Jammu με το Srinagar, έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους το 2024.

Από 96 km σιδηροδρομικού μήκους το 2003, κυρίως στις πεδιάδες του Jammu, το σιδηροδρομικό δίκτυο επεκτάθηκε στα 298 km στην Πολιτεία το 2021. Η φιλόδοξη σιδηροδρομική σύνδεση που συνδέει το Jammu's Katra με το Banihal κοντά στην κοιλάδα θα καλύψει μια απόσταση 111 km. Περίπου 27 σήραγγες και 37 γέφυρες θα κάνουν την κοιλάδα του Κασμίρ μέρος του ηπειρωτικού σιδηροδρομικού δικτύου. Το τρένο θα σταματήσει σε μέρη τόσο μακριά όπως το Baramulla και το Kupwara στο βόρειο Κασμίρ, διευρύνοντας τις εμπειρίες για τον ατρόμητο ταξιδιώτη.

ΠΗΓΗ: thehindu.com