Περιεχόμενα:
1 Εισαγωγή
2 Επισκόπηση μοντέλου
3 Κύρια χαρακτηριστικά
4 Τεχνικά χαρακτηριστικά
1. Εισαγωγή
Η Honda απέκτησε ένα νέο αγωνιστικό εργαλείο enduro στην off-road γκάμα της – τη CRF450RX. Αυτή βασίζεται στον κινητήρα και το πλαίσιο της 17YM CRF450R – του πρώτου ολοκαίνουργιου μοντέλου motocross 450cc της Honda εδώ και οκτώ χρόνια.
Το Honda CRF450R είναι σημείο αναφοράς από το 2002 που παρουσιάστηκε.
Ενσαρκώνει την επιτομή της ισορροπίας με ένα κινητήρα που παράγει υψηλή αλλά ωφέλιμη ισχύ και πλαίσιο που επιτρέπει στον αναβάτη να την αξιοποιεί πλήρως. Ανέκαθεν ήταν μία μοτοσυκλέτα που προσέφερε απόλυτο έλεγχο, μαζί με την αξιοπιστία και αντοχή για τα οποία φημίζεται η Honda.
Αυτό την καθιστά την τέλεια πλατφόρμα για μία έκδοση enduro, προσφέροντας στη CRF450RX αφενός τo αυθεντικό moto-cross DNA για να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε ειδική διαδρομή enduro, αφετέρου την αυτοπεποίθηση να κινηθεί με τέρμα γκάζι, και να διαχειριστεί με ευκολία λόφους, στενά περάσματα και κάθε παγίδα οποιασδήποτε διαδρομής.
Το μοντέλο CRF450RX είναι πραγματικά κάτι το ξεχωριστό όχι μόνο για τη Honda, αλλά και για τους αναβάτες και αγωνιζόμενους στην κατηγορία enduro. Έχει διαφορετική εμφάνιση αλλά και αίσθηση κάτι που την κάνει ξεχωριστή απέναντι στον ανταγωνισμό. Και όπως η νέα CRF450R, είναι εκπληκτικά γρήγορη.
M. Uchiyama, Large Project Leader (LPL) 17YM CRF450RX:
«Η CRF450RX είναι μία γνήσιο enduro έτοιμη για αγώνες, που δεν συγκρίνεται με οτιδήποτε έχει παρουσιάσει η Honda μέχρι τώρα. Βασίζεται στις βελτιωμένες επιδόσεις του νέου μοντέλου CRF450R και δεν κάναμε κανένα συμβιβασμό στη δημιουργία αυτής της έκδοσης ‘RX’ enduro που υπόσχεται νέες συγκινήσεις σε έμπειρους αναβάτες σε όλο τον κόσμο. Έχει κατασκευαστεί με εργοστασιακές προδιαγραφές που της επιτρέπουν να κερδίζει στο υψηλότερο αγωνιστικό επίπεδο.»
2. Επισκόπηση μοντέλου
Το μοντέλο 17YM CRF450R βασίζεται στην τεχνογνωσία των ομάδων AMA και European MX και η αναλογία ισχύος / βάρους του είναι 8% καλύτερη από της προηγούμενης έκδοσης. Η CRF450RX είναι σχεδόν ίδια σε όλους τους τομείς με μερικές σημαντικές αλλαγές που εστιάζουν απόλυτα στη φιλοσοφία enduro.
Και οι δύο αναρτήσεις - εμπρός & πίσω - έχουν πιο ομαλή λειτουργία με πιο μαλακή απόσβεση συμπίεσης και ελατήριο πίσω. Χρησιμοποιεί πίσω τροχό 18 ιντσών προδιαγραφών enduro ενώ η προσθήκη του πλαϊνού σταντ και ενός ρεζερβουάρ 8,5 L αυξάνουν την πρακτικότητα και την αυτονομία.
Η χαρτογράφηση PGM-FI της νέας CRF450RX παράγει πιο ομαλή καμπύλη ισχύος και ροπής από τη CRF450R για βελτιωμένη αίσθηση πρόσφυσης σε δύσκολες συνθήκες. Όπως στο μοντέλο CRF450R, το EMSB (Engine Mode Select Button) προσφέρει στον αναβάτη 3 διαφορετικές επιλογές: Το Mode 1 είναι η βασική ρύθμιση για ομαλές επιδόσεις κάτω από όλες τις οδηγικές συνθήκες, το Mode 2 προσφέρει ευκολότερη διαχείριση του γκαζιού, και το Mode 3 αποδίδει την ισχύ πιο δυναμικά και άμεσα. Η (ηλεκτρική) μίζα περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό.
3. Κύρια Χαρακτηριστικά
3.1 Κινητήρας
Η enduro CRF450RX μοιράζεται τον ίδιο κινητήρα 449cc με τη νέα CRF450R, που για το 2017 παρέχει βελτιωμένη μέγιστη ισχύ κατά 11%. Παράλληλα προσφέρει προοδευτική, ωφέλιμη ισχύ και ροπή σε όλες τις στροφές. Ο λόγος συμπίεσης είναι ρυθμισμένος στο 13.5:1 με διάμετρο και διαδρομή 96mm x 62.1mm.
Μία τετραβάλβιδη κυλινδροκεφαλή διάταξης Unicam με νέο κοκκοράκι στις βαλβίδες εισαγωγής, προσφέρει ανύψωση 10mm. Η ανύψωση των βαλβίδων εξαγωγής είναι 8,8mm. Η διάμετρος των βαλβίδων εισαγωγής είναι 38mm και οι έδρες με επεξεργασία 2 επιπέδων προσφέρουν ομαλή ροή αερίων. Το ρεύμα αέρα εισαγωγής είναι εντελώς ευθύ.
Τα ελατήρια των βαλβίδων είναι οβάλ διατομής, κάτι που μειώνει το ύψος και τις διαστάσεις της κεφαλής. Οι περιεχόμενες γωνίες των βαλβίδων 9° εισαγωγής και 10,5° εξαγωγής και το ανασχεδιασμένο πιστόνι με επίπεδο πάνω τμήμα, αυξάνουν την απόδοση καύσης. Ο ψεκασμός λαδιού από 4 οπές προσφέρει καλύτερη ψύξη – σημαντικό λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που αναπτύσσονται από την υψηλή αναλογία συμπίεσης. Το πιστόνι και το κοκκοράκι έχουν αντιτριβική επίστρωση DLC (Diamond-like Carbon), που προφέρει άριστη αντίσταση στη φθορά και αντοχή, μειώνοντας παράλληλα τις απώλειες λόγω τριβής.
Ο κινητήρας χρησιμοποιεί νέα αντλία λαδιού που τροφοδοτεί με λιπαντικό τόσο το κιβώτιο όσο και το συμπλέκτη μειώνοντας την τριβή, βελτιώνοντας την απόδοση λίπανσης και περιορίζοντας την απώλεια ισχύος λόγω άντλησης. Έχει τώρα χωρητικότητα 1250cc με ένα κάρτερ να περιλαμβάνει λιπαντικό για κινητήρα, συμπλέκτη και κιβώτιο.
Ο συμπαγής συμπλέκτης έχει 7 δίσκους τριβής και οι 5 μεταλλικοί είναι επενδυμένοι με ειδικό υλικό τριβής. Ένας μεταλλικός δίσκος συμπλέκτη πάχους 2mm διαχέει τη θερμότητα αποτελεσματικά, ενώ αντικραδασμικά ελατήρια παρέχουν ικανοποιητική σύμπλεξη. Και οι πέντε σχέσεις μετάδοσης είναι ίδιες με της CRF450R, αλλά η τελική μετάδοση καθορίζεται από γρανάζια 13/50 (αντίθετα με τα 13/49).
Τα χειριστήρια και οι ενδείξεις του αναβάτη είναι εργονομικά τοποθετημένα στο αριστερό γκριπ. Προειδοποίηση PGM-FI, μπουτόν κατάστασης EMSB, ένδειξη LED και κουμπί stop/start κινητήρα για τη στάνταρ μίζα, που κάνει πολύ ευκολότερη την εκκίνηση ειδικά σε διαδρομές με πέτρες και ανώμαλο έδαφος.
Το μπουτόν EMSB προσαρμόζει άμεσα τα χαρακτηριστικά του κινητήρα στις εντολές του αναβάτη. Με τη μοτοσυκλέτα σταματημένη και τον κινητήρα στο ρελαντί, πιέζοντας και κρατώντας το μπουτόν πατημένο για λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, επιλέγεται η επόμενη χαρτογράφηση.
Το λαμπάκι LED που είναι ενσωματωμένο στο μπουτόν δείχνει την επιλεγμένη χαρτογράφηση με ένα σύντομο πάτημα και έναν αριθμό (αναβοσβήνει 1 φορά για το Mode 1, κλπ.). Εάν επιλεγεί νέα χαρτογράφηση, η επιλογή επιβεβαιώνεται από τον αναβάτη.
Το Mode 1 είναι η βασική χαρτογράφηση και προσφέρει μέγιστη γραμμικότητα στην απόκριση του γκαζιού, καθιστώντας την ισχύ του κινητήρα ωφέλιμη σε μεγάλο εύρος οδηγικών συνθηκών. Το Mode 2 μειώνει την απόδοση του κινητήρα (εξαιρετικά χρήσιμο για ένα κουρασμένο αναβάτη) ενώ το Mode 3 προσφέρει άμεση απόκριση – με μια καμπύλη παρόμοια με τη στάνταρ χαρτογράφηση (Mode 1) του CRF450R.
Είναι ένας πλήρως αγωνιστικός κινητήρας και χρειάζεται τακτική συντήρηση. Τα διαστήματα σέρβις είναι ξεκάθαρα, με αλλαγές λαδιού/φίλτρου και ελέγχους διακένων βαλβίδων κάθε 15 ώρες. Δεν χρειάζεται πλήρης αποσυναρμολόγηση και ανακατασκευή του κινητήρα μετά έναν ορισμένο αριθμό ωρών χρήσης.
3.2 Πλαίσιο
Η CRF450RX φοράει αλουμινένιο πλαίσιο έβδομης γενιάς, με δοκούς μεταβλητής διατομής που διασφαλίζουν καλύτερη σταθερότητα στο εμπρός σύστημα και βελτιωμένη πρόσφυση. Επίσης προσφέρει καλύτερη μετάδοση κίνησης στον πίσω τροχό με ανώτερα επίπεδα ανάδρασης (feedback) για τον οδηγό και προβλεψιμότητα.
Η πλευρική ακαμψία είναι ίδια με του προηγούμενου μοντέλου, αλλά η στρεπτική ακαμψία έχει βελτιωθεί κατά 6,8%για βελτιωμένη ικανότητα στις στροφές και αίσθηση. Το πλαίσιο ζυγίζει 9,14kg και το εξελασμένο πίσω υποπλαίσιο 1,045g.
Έγιναν αρκετές προσεκτικές αλλαγές στη γεωμετρία και τις δυναμικές παραμέτρους συγκριτικά με την απερχόμενη CRF450R. Όλες προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα στους αναβάτες moto-cross και enduro. Το κέντρο βάρους βρίσκεται 2,7mm χαμηλότερα. Το μεταξόνιο είναι 1482mm. Η απόσταση ανάμεσα στον άξονα του εμπρός τροχού και την έδραση του ψαλιδιού είναι 913mm, ενώ η απόσταση από την έδραση του ψαλιδιού μέχρι τον πίσω άξονα είναι μόνο 569mm. Αυτή η γεωμετρία μεταφέρει περισσότερο βάρος στον πίσω τροχό για εξαιρετική πρόσφυση.
Το ύψος της σέλας είναι 959mm. Η γωνία κάστερ και το ίχνος είναι 27,4°/116mm (από 27.1°/117mm). Το συνολικό βάρος είναι 118kg.
Η CRF450RX είναι μία λεπτή, συμπαγής μοτοσυκλέτα, εύκολα διαχειρίσιμη λόγω χαμηλού κέντρου βάρους. Ο πίσω τροχός της προσφέρει άριστη πρόσφυση και αίσθηση, ώστε να συνεργάζεται άψογα με τον εμπρός κατά την οδήγηση στο όριο.
Η enduro της Honda εφοδιάζεται με ένα πλήρως προσαρμοζόμενο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι της Showa 49mm – έκδοση του εργοστασιακού πιρουνιού με την οποία εφοδιάζει η Showa τις αγωνιστικές ομάδες στο Ιαπωνικό εθνικό πρωτάθλημα ΜΧ. Ο κύλινδρος έχει διάμετρο 25mm, με ράβδο 14mm και έμβολο 39mm.
Όπως σε μία ανάρτηση αγωνιστικών προδιαγραφών, το πιρούνι προσφέρει ομαλή λειτουργία και απόλυτο έλεγχο. Συγκρινόμενο άμεσα με τις προδιαγραφές της CRF450R το πιρούνι της CRF450RX χρησιμοποιεί λιγότερο λιπαντικό με μειωμένη απόσβεση συμπίεσης, που του χαρίζει περισσότερη ενδοτικότητα, πιο κατάλληλη για γενική χρήση σε συνθήκες εκτός δρόμου.
Το πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ της Showa τοποθετείται χαμηλά και στο κέντρο της μοτοσυκλέτας για βέλτιστη συγκέντρωση μαζών και σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Ο συντελεστής ελατηρίου μειώνεται από 54N/mm (CRF450R) σε 52N/mm, με ανάλογα πιο μαλακή απόσβεση συμπίεσης. Προσφέρει ομαλό έλεγχο και προβλέψιμη συμπεριφορά. Με μήκος 599mm το αλουμινένιο ψαλίδι είναι 18mm κοντύτερο από του απερχόμενου μοντέλου CRF450R, με βραχίονες πιο λεπτής διατομής.
Ο εμπρός δίσκος του φρένου έχει κυματοειδή περίμετρο με διάμετρο 260mm και πετυχαίνει αποτελεσματική διάχυση της θερμότητας, ισχύ και αίσθηση σε συνδυασμό με μία διπίστονη δαγκάνα. Πίσω χρησιμοποιείται ένας αντίστοιχος δίσκος κυματοειδούς σχήματος διαμέτρου 240mm με μονοπίστονη δαγκάνα. Ελαφρές αλουμινένιες ζάντες με ακτίνες άμεσης έδρασης μειώνουν το μη αναρτώμενο βάρος. Η διάσταση του εμπρός τροχού είναι 21 x 1.6in, και του πίσω 18 x 2.15in. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ειδικά ελαστικά Geomax AT81 της Dunlop: 90/90-21 μπροστά και 120/90-18 πίσω.
Η αυτονομία είναι περίπου 65km χάρη σε ένα πλαστικό ρεζερβουάρ καυσίμου 8,5L. Πιο λεπτές, ελαφρύτερες βάσεις κυλινδροκεφαλής αντισταθμίζουν το πρόσθετο βάρος ρεζερβουάρ και καυσίμου. Νέα πλαστικά με ομοιόμορφες εξωτερικές γραμμές προσφέρουν στον αναβάτη μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων γύρω από τη μοτοσυκλέτα του ενώ το εμπρός τμήμα είναι στενό. Τα καλύμματα ψυγείου έχουν πλάτος μόνο 410mm και το εμπρός φτερό δημιουργεί αποδοτική ροή αέρα προς το ψυγείο.
Το πλαϊνό σταντ από σφυρήλατο αλουμίνιο αναδιπλώνεται ψηλά και ασφαλίζει στο πλαίσιο (στο αριστερό μαρσπιέ) με μία ανοξείδωτη βάση. Όπως στη CRF450R, τα πλαστικά είναι ανθεκτικά στις γρατζουνιές με γραφικά ενσωματωμένα σε φιλμ.
Περισσότερες φωτογραφίες μπορείτε να βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://hondanews.eu/eu/en/motorcycles/media/pressreleases/76606/photos
4. Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος | Υγρόψυκτος, 4-χρονος, μονοκύλινδρος με μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο (uni-cam) |
Κυβισμός | 449.7cc |
Διάμετρος Διαδρομή | 96,0mm x 62,1mm |
Σχέση συμπίεσης | 12.5 : 1 |
Μέγιστη Ισχύς | 39,5kW @ 9.000rpm |
Μέγιστη Ροπή | 48,0Nm @ 7.000rpm |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ |
|
Τροφοδοσία | Ψεκασμός PGM-FI |
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ | 8.5 L |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Ανάφλεξη | Πλήρως ψηφιακή |
Μίζα | Ναι |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
|
Συμπλέκτης | Υγρός Πολύδισκος |
Κιβώτιο | Μόνιμης εμπλοκής |
Τελική Μετάδοση | Αλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
ΤΥΠΟΣ | Διπλής δοκού, αλουμινένιο |
ΣΩΜΑ |
|
Διαστάσεις (LWH) | 2.175mm x 827mm x 1.274mm |
Μεταξόνιο | 1.477mm |
Γωνία Κάστερ | 27° 26' |
Ίχνος | 116mm |
Ύψος σέλας | 959mm |
Απόσταση από το έδαφος | 328mm |
Βάρος (γεμάτη) | 118kg |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|
Εμπρός | Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Showa 49mm (διαδρομή 305mm) |
Πίσω | Monoshock της Showa με σύστημα Honda Pro-Link (διαδρομή αμορτισέρ 133, διαδρομή τροχού 3125mm) |
ΤΡΟΧΟΙ |
|
Εμπρός | Αλουμινένιος, ακτινωτός |
Πίσω | Αλουμινένιος, ακτινωτός |
Εμπρός Ελαστικό | 80/100-21 Dunlop MX52F |
Πίσω Ελαστικό | 100/90-19 Dunlop MX52 |
ΦΡΕΝΑ |
|
Εμπρός | Υδραυλικός δίσκος με κυματοειδή περίμετρο 260mm |
Πίσω | Υδραυλικός δίσκος με κυματοειδή περίμετρο 240mm |
Όλες οι προδιαγραφές είναι προκαταρκτικές και ενδέχεται να αλλάξουν χωρίς προηγούμενη ενημέρωση