Βλέπεις την εταιρία σου να χάνει σημαντικές ευκαιρίες και διστάζεις να πεις τις ιδέες σου, γιατί είσαι καινούργιος στο γραφείο; Φοβάσαι ότι το αφεντικό σου δεν θα ανταποκριθεί και θα απογοητευτείς; Πιστεύεις ότι αν ξεστομίσεις κάτι πρωτοπόρο σε ένα καινούργιο εργασιακό περιβάλλον θα δημιουργήσεις ίντριγκες με τους συναδέλφους σου;
Καταλαβαίνω οι φρέσκες ιδέες αντιμετωπίζονται με καχυποψία στην Ελλάδα, αλλά αν το θέλεις πραγματικά υπάρχει λύση. Αρκεί να ακολουθήσεις ένα σωστό σχέδιο, αφού πρώτα βέβαια έχεις βγεις την ιδέα κλειδί που θα προωθήσει τις δουλειές της εταιρίας σου.
Πριν απευθυνθείς στο αφεντικό σου καλό είναι να εξετάσεις τα παρακάτω;
Πόσο καλή ιδέα είναι για την επιχείρηση;
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα σε μία super ιδέα και σε μια ιδέα που θα προωθήσει ουσιαστικά την εταιρία σου. Πρέπει να τα βάλεις κάτω και να μελετήσεις καλά τα πραγματικά οφέλη που προκύπτουν για τον εργοδότη σου από την δική σου πρόταση.
Για να το πετύχεις πρέπει να απαντήσεις σε τρία ερωτήματα που είναι σίγουρο ότι θα σου θέσει το αφεντικό σου:
- Πόσο κοστίζει η ιδέα;
- Ποιος θα την υλοποιήσει;
- Πότε θα φανούν τα πρώτα αποτελέσματα;
Πόσο παντρεύεται η ιδέα σου με το όραμα της εταιρίας;
Όσο καινούργιος και να είσαι σε μία επιχείρηση πρέπει να γνωρίζεις τους στόχους και το όραμα της. Για να τα μάθεις όλα αυτά θα πρέπει αν έχεις τα μάτια και τα αυτιά σου ανοιχτά και να παρακολουθείς με κάθε λεπτομέρεια ότι ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα της εταιρίας ή στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Όλη αυτή η πληροφόρηση θα σε βοηθήσει να συνδέσεις την καινούργια ιδέα σου με τους στόχους της εταιρίας, που είναι και το ζητούμενο για να μπορέσει να υλοποιηθεί.
Πόσα πράγματα ξέρεις για το αφεντικό σου;
Αν δεν γνωρίζεις τα... κουμπιά του αφεντικού σου ή του προϊσταμένου σου, καλό είναι να τα μάθεις πριν μπεις στη διαδικασία να του προτείνεις κάτι καινούργιο στη δουλειά. Σε κάθε περίπτωση πάντως η πιθανότητα επιτυχίας αυξάνεται αν το όφελος είναι σημαντικό όχι μόνο για σένα, αλλά συνολικά για την ομάδα σου ή ακόμη καλύτερα για ολόκληρη την εταιρία. Αν η ιδέα σου περιορίζεται μόνο στα δικά σου συμφέροντα, τότε είναι καλύτερα να μην την ξεστομίσεις καν.
Είναι η κατάλληλη στιγμή;
Ωραία έχεις έτοιμη την ιδέα και ανυπομονείς να τη μοιραστείς με τον εργοδότη σου. Η πρότασή σου μπορεί να είναι εξαιρετική, αλλά αν η στιγμή που θα επιλέξεις να τη συζητήσεις δεν είναι η κατάλληλη, θα στο πω πολύ απλά, ΕΧΑΣΕΣ. Το timing είναι πολύ σημαντικό σε αυτές τις περιπτώσεις.
Να μπω κατευθείαν στο θέμα ή όχι;
Ένας πολύ καλός τρόπος για να τραβήξεις την προσοχή του προϊσταμένου σου είναι να μπεις κατευθείαν στο θέμα και να μην αρχίσεις να αναλύεις με κάθε λεπτομέρεια το σχέδιό σου. Δεν είναι καινούργιο, αλλά οι διευθυντές αναζητούν λύσεις για τα προβλήματα που τους κρατούν ξάγρυπνους τη νύχτα. Για παράδειγμα, αν παρουσιάσεις μία ιδέα που μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις είναι σίγουρο ότι θα κερδίσεις τις εντυπώσεις.
Έχεις αρκετή αυτοπεποίθηση;
Όπως ακριβώς συμβαίνει με την παρουσία σου στην επαγγελματική συνέντευξη έτσι και με την ιδέα σου όταν αποφασίσεις να τη μοιραστείς με το αφεντικό σου επιβάλλεται να αποπνέεις αυτοπεποίθηση και έχεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου.
Καλή επιτυχία λοιπόν!
ΠΗΓΗ: www.kariera.gr