Οι αλλαγές αυτές είχαν άμεσο αντίκτυπο σε πολλά sites που βασίζονταν στη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο για την κίνηση στις σελίδες τους.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Google στο blog της, οι αλλαγές που έγιναν θα επηρεάσουν περίπου το 12% των αποτελεσμάτων.

"Ο στόχος μας είναι απλός: Να δίνουμε στους χρήστες τις πιο σχετικές απαντήσεις στην αναζήτησή τους, όσο γίνεται πιο γρήγορα", είπε ο Gabriel Stricker, εκπρόσωπος τύπου της Google. "Αυτό απαιτεί συνεχή ρύθμιση των αλγορίθμων μας, καθώς νέο περιεχόμενο - χρήσιμο και άχρηστο - εμφανίζεται online συνεχώς. Αρκετοί χρήστες μας ενημέρωσαν τον τελευταίο καιρό πως θα ήθελαν λιγότερα sites χαμηλής ποιότητας στα αποτελέσματά τους".

Σε γενικές γραμμές, οι αλλαγές στους αλγόριθμους της Google είναι μικρές και λίγοι της παρατηρούν. Οι πιο πρόσφατες αλλαγές όμως έγιναν αισθητές αμέσως.

Σύμφωνα με αρκετούς webmasters στο forum του WebmasterWorld.com, η διεύθυνση IP 64.233.179.104 δείχνει τα αποτελέσματα της αναζήτησης του Google πριν τις αλλαγές - κάτι το οποίο η ίδια η Google δεν επιβεβαίωσε επισήμως, μεν, στην πράξη λειτουργεί, δε. Συγκρίνοντας αναζητήσεις ανάμεσα στο google.com και την ανωτέρω IP γίνεται εμφανές ότι η μηχανή αναζήτησης έχει πλέον αλλάξει την προτεραιότητα σε ορισμένα αποτελέσματα.

Τα site που επηρεάζονται περισσότερο είναι αυτά που χαρακτηρίζονται "Content farms", ιστοσελίδες δηλαδή που συγκεντρώνουν περιεχόμενο βασισμένο τις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις της ημέρας. Μεγάλες ιστοσελίδες όπως η Demand Media, η AOL, η Mahalo και η Huffington Post έχουν κατηγορηθεί πως χρησιμοποιούν τέτοιες τακτικές στο παρελθόν.

Στο forum του WebmasterWorld.com πολλοί χειριστές site παραπονέθηκαν πως μειώθηκε δραματικά η κίνηση προς τις ιστοσελίδες τους από τη Google - μέχρι και 40%, εν μία νυκτί. Άλλοι εξέφρασαν την ανησυχία τους πως δεν μπορούν να προσαρμοστούν αρκετά γρήγορα στις αλλαγές της Google.

Ο στόχος της Google είναι να εμποδίσει τις "παράνομες" τακτικές που χρησιμοποιούν μερικά sites για να βγαίνουν πιο μπροστά στα αποτελέσματα της αναζήτησης - όπως για παράδειγμα οι σελίδες JCPenney.com και Overstock.com, που δημιούργησαν πλήθος ψεύτικων ιστοσελίδων με συνδέσεις σε αυτές, για να ξεγελάσουν το Google και τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης στο να τις εμφανίζουν υψηλότερα στις αναζητήσεις.

Όσον αφορά το περιεχόμενο, όμως, είναι μία γκρίζα περιοχή. H Demand Media, για παράδειγμα, με συνολοική αξία 1.9 δις δολάρια - μεγαλύτερη από τους New York Times - από τη μία δημοσιεύει πολλά καλογραμμένα άρθρα από τους δικούς της συντάκτες, όμως συμπεριλαμβάνει και αμέτρητα δημοφιλή άρθρα από το υπόλοιπο internet, που αναπόφευκτα την ανεβάζουν στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Το αν οι αλλαγές της Google θα έχουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στην ποιότητα των αναζητήσεών μας, είναι κάτι που θα αποδειχτεί σε βάθος χρόνου. Το βέβαιο όμως είναι πως τα sites που βασίζουν την κίνησή τους και την κερδοφορία σε τέτοιες "γκρίζες" τεχνικές δεν θα παραμείνουν άπραγα και θα κάνουν τις δικές τους αλλαγές.

ΠΗΓΗ: pcsteps.gr