Με την ποικιλόμορφη κουλτούρα, την κληρονομιά, την κουζίνα, τη φυσική ομορφιά, την περιπέτεια, την πολυτέλεια, την άγρια ​​ζωή και την ευεξία, η Ινδία είναι ένας δημοφιλής προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες.

Από τα Ιμαλάια στο Βορρά μέχρι τα γαλήνια νερά του Νότου, από τις πολυσύχναστες πόλεις μέχρι τα ήσυχα χωριά, από το παγκοσμίου φήμης street food της πρωτεύουσας μέχρι την ποικιλόμορφη κουζίνα στο νότο, υπάρχει κάτι για όλους.

Ενώ 6,9 εκατομμύρια τουρίστες επισκέφθηκαν την Ινδία από το εξωτερικό (μια τετραπλάσια αύξηση από την αρνητική ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας) το 2022, ο αριθμός αυτός αναμένεται μόνο να αυξηθεί. Ο τουριστικός τομέας αποτελεί σημαντικό πυλώνα του προγράμματος «Make in India»: όχι μόνο συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη και δημιουργεί θέσεις εργασίας, αλλά επίσης προωθεί την πολιτιστική ανταλλαγή και προσφέρει πολλά κοινωνικά οφέλη.

Εν μέσω της προεδρίας των G20 από την Ινδίας, η κυβέρνηση προσπαθεί να βελτιώσει περαιτέρω αυτόν τον τομέα. Υιοθετείται μια προσέγγιση 360 μοιρών για την ανάπτυξη υποδομών με έμφαση στη βελτίωση της σιδηροδρομικής, οδικής και αεροπορικής συνδεσιμότητας. Σχεδιάζεται η ανάπτυξη 50 νέων τουριστικών τοποθεσιών και 59 νέων αεροπορικών διαδρομών, ενώ διερευνάται και ο πράσινος τουρισμός.

Στην ομιλία του Υπουργού Οικονομικών για τον προϋπολογισμό της Ένωσης 2023-2024, ο τουρισμός χαρακτηρίστηκε βασικός τομέας με σημαντικές αναξιοποίητες δυνατότητες—όσον αφορά τις ευκαιρίες απασχόλησης και την επιχειρηματικότητα. Ποσό 24 εκατομμυρίων INR διατέθηκε για την ανάπτυξη σχετικών υποδομών, την προώθηση και το branding. Ο προϋπολογισμός επικεντρώθηκε επίσης στη διατήρηση και τη διατήρηση: για παράδειγμα, το πρόγραμμα Amrit Dharohar θα εφαρμοστεί για να ενθαρρύνει τη βέλτιστη χρήση των υγροτόπων, να ενισχύσει τη βιοποικιλότητα και να προωθήσει τις ευκαιρίες οικοτουρισμού και τη δημιουργία εισοδήματος για τις τοπικές κοινότητες.

Ανακοινώθηκαν επίσης σχέδια για την ανάπτυξη μιας εφαρμογής που θα καλύπτει όλες τις σχετικές πτυχές του τουρισμού. Επιπλέον, τα κράτη θα ενθαρρυνθούν να ιδρύσουν εμπορικά κέντρα ενότητας ως τουριστικά κέντρα για την προώθηση της One District One Product, των προϊόντων GI, των χειροτεχνιών και των προϊόντων άλλων κρατών.

Με αυξανόμενη εστίαση στην τόνωση του εγχώριου τουρισμού και της τοπικής οικονομίας, έχει αναπτυχθεί το πρόγραμμα «Dekho Apna Desh», στο πλαίσιο του οποίου το Υπουργείο Τουρισμού έχει ξεκινήσει διάφορες πρωτοβουλίες, όπως μια σειρά διαδικτυακών σεμιναρίων με εικονικές περιηγήσεις σε διαφορετικούς τουριστικούς προορισμούς στην Ινδία. Μια εκστρατεία Paryatan Parv έχει εισαχθεί για να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να ταξιδέψουν εντός της χώρας και να εξερευνήσουν την πλούσια πολιτιστική και φυσική της κληρονομιά.

Το υπουργείο τουρισμού συμμετείχε στη συνεχιζόμενη Arabian Travel Market (ATM) για να παρουσιάσει το "Incredible India" και ξεκίνησε την εκστρατεία "Visit India Year 2023" στην εκδήλωση

Η καμπάνια «Visit India Year 2023» υπογραμμίζει τις ποικίλες τουριστικές προσφορές της Ινδίας και τη δέσμευση της χώρας για βιώσιμες τουριστικές πρακτικές.

Το Υπουργείο Τουρισμού της Ένωσης έχει επίσης συνεργαστεί με διάφορες κρατικές κυβερνήσεις και τουριστικά συμβούλια για την προώθηση τουριστικών προορισμών και δραστηριοτήτων στις αντίστοιχες πολιτείες τους. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τον Υπουργό Τουρισμού της κυβέρνησης του Ρατζαστάν, δήλωσε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να αναβιώσει 23 παλιούς αεροδιαδρόμους σε όλη την πολιτεία, κάτι που με τη σειρά του θα τονώσει τον τουρισμό, ειδικά στις αγροτικές περιοχές και θα δημιουργήσει ευκαιρίες απασχόλησης.

Για να τονιστεί περαιτέρω το πλούσιο και διαφοροποιημένο δυναμικό της Ινδίας, η καμπάνια Incredible India (που ξεκίνησε το 2002) ήταν ένα σημαντικό βήμα προς την προώθηση της χώρας ως ελκυστικού τουριστικού προορισμού. Με βάση αυτό, κυκλοφόρησε το Incredible India 2.0, σηματοδοτώντας μια στροφή από τις γενικές προσφορές σε όλο τον κόσμο στο μάρκετινγκ συγκεκριμένων σχεδίων προώθησης και την αύξηση της ψηφιακής παρουσίας μέσω της δημιουργίας περιεχομένου. Η καμπάνια επικεντρώνεται στην ανάδειξη λιγότερο γνωστών τουριστικών προορισμών, όπως οι αγροτικές και φυλετικές περιοχές της χώρας, τα καταφύγια άγριας ζωής και οι προορισμοί αθλημάτων περιπέτειας. Τονίζει επίσης τη μοναδική πολιτιστική ποικιλομορφία της χώρας, την κουζίνα και τις παραδοσιακές τέχνες και χειροτεχνίες.

 Για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας και για την αναζωογόνηση του τουρισμού στον απόηχο του COVID-19, η Αρχή Τουρισμού της Καρνατάκα ξεκίνησε το 6ήμερο «Ταξιδιακό Πρόγραμμα Γυναικών Blogger» τον Μάρτιο του 2021, πηγαίνοντας γυναίκες ταξιδιωτικές επιρροές σε ένα ταξίδι για να εξερευνήσουν τις παράκτιες περιοχές της Καρνατάκα.

Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του τουριστικού τομέα της Ινδίας. Αυτά περιλαμβάνουν τη βελτίωση της ποιότητας των τουριστικών υποδομών και την προώθηση βιώσιμων τουριστικών πρακτικών φιλικών προς το περιβάλλον. Αντιμετωπίζοντας αυτά και συνεχίζοντας την προώθηση

Οι μοναδικές τουριστικές προσφορές της Ινδίας, όπως η πλούσια πολιτιστική της κληρονομιά, τα ποικίλα φυσικά αξιοθέατα και οι πνευματικοί προορισμοί, η χώρα μπορεί να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της ως κορυφαίος τουριστικός προορισμός σε όλο τον κόσμο και να συνεχίσει να οδηγεί την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ανάπτυξη.

Ηλεκτρική, τρικυμιώδης και πάντα όμορφη, «Στην Ινδία αυτό που προσέχεις πρώτα, αυτό που σου μένει είναι τα χρώματα. Είναι σαν κάποιος, λίγο πριν κατέβεις από το αεροπλάνο, άλλαξε τους φακούς στο κεφάλι σου, που ανέβασαν τους χρωματικούς υποδοχείς από 7 σε 14. Τα χρώματα καίγονται ακριβώς μέσα από τα μάτια και τον εγκέφαλό σου», είπε ο διάσημος ταξιδιωτικός ντοκιμαντέρ. Ο Anthony Bourdain σε συνέντευξή του, εκφράζοντας την αγάπη του για την Ινδία και τον λαό της.