Οι δυτικές εταιρείες αναζητούν απεγνωσμένα αντίγραφο της Κίνας, για να αποτελέσει «παγκόσμιο εργοστάσιο», μια στρατηγική που ονομάζεται ευρέως «Κίνα συν ένα».

Σύμφωνα με δημοσίευμα στη Wall Street Journal, σε άρθρο με τίτλο «Η Κίνα επιτέλους έχει αντίπαλο, ως παγκόσμιο εργοστάσιο», μόνο η Ινδία έχει εργατικό δυναμικό και εσωτερική αγορά σε μέγεθος εφάμιλλο με την Κίνα, καθώς η Ινδία ξεπερνά πληθυσμιακά την Κίνα.

Οι δυτικές κυβερνήσεις βλέπουν τη δημοκρατική Ινδία ως φυσικό εταίρο και η ινδική κυβέρνηση έχει πιέσει να κάνει το επιχειρηματικό περιβάλλον πιο φιλικό από ό,τι στο παρελθόν.

Πέτυχε πραξικόπημα με την απόφαση της Apple να επεκτείνει σημαντικά την παραγωγή iPhone στην Ινδία, συμπεριλαμβανομένης της επίσπευσης της κατασκευής του πιο προηγμένου μοντέλου της. Τα σημάδια ότι η Ινδία αλλάζει είναι ορατά και φαίνονται από τα αναπτυγμέναβιομηχανικά πάρκα στο Σριπερουμπουντούρ, μια πόλη στη νότια πολιτεία Ταμίλ Ναντού, σημειώνει η WSJ.

Οι ξένοι κατασκευαστές παράγουν εδώ και καιρό αυτοκίνητα και συσκευές για την ινδική αγορά. Τώρα προστίθενται πολυεθνικές εταιρείες που κατασκευάζουν προϊόντα από ηλιακούς συλλέκτες και ανεμογεννήτριες μέχρι παιχνίδια και υποδήματα. Όλες οι εταιρείες αναζητούν μια εναλλακτική στην Κίνα.

Το 2021 η Vestas της Δανίας, ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ανεμογεννητριών στον κόσμο, έχτισε δύο νέα εργοστάσια στο Σριπερουμπουντούρ. Οι έξι γραμμές συναρμολόγησής του συναρμολογούν πλέον κυψέλες κόμβου, ηλεκτρικούς συρμούς και άλλα εξαρτήματα, στοιβαγμένα ψηλά σε έναν χώρο αποθήκευσης για να αποσταλούν σε όλο τον κόσμο, αναφέρει η WSJ.

Οι προβλέψεις ότι η Ινδία θα γινόταν σύντομα η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τουρμπίνες πυροδότησε την επέκταση της Vestas. Αλλά ήταν επίσης μια συνειδητή προσπάθεια διαφοροποίησης από την Κίνα, η οποία φιλοξένησε το μεγαλύτερο μέρος της περιφερειακής παραγωγής της, ειδικά μετά από επαναλαμβανόμενα lockdown στο πλαίσιο της πολιτικής του Πεκίνου για μηδενικά κρούσματα κορωνοϊού, δήλωσε ο Τσαρλς ΜακΚώλ, ο οποίος επέβλεψε την επέκταση ως ανώτερος διευθυντής της Vestas Assembly India.

«Δεν θέλουμε όλα τα αυγά μας σε ένα καλάθι στην Κίνα», υποστήριξε.

Μερικοί από τους προμηθευτές της Vestas έχουν ενταχθεί σε αυτήν. Ο Αμερικανός κατασκευαστής συμβάσεων TPI Composites διαμορφώνει πτερύγια τουρμπίνας μήκους 260 ποδιών που τραβούν τακτικά την προσοχή καθώς μετακινούνται κατά μήκος των γύρω αυτοκινητοδρόμων. Έχει επεκταθεί σημαντικά στην Ινδία, παρόλο που μειώνει τις δραστηριότητες στην Κίνα.

Τελικά, το 85 % των προμηθευτών της Vestas θα είναι στην Ινδία, δήλωσε ο ΜακΚώλ, ο οποίος αποχώρησε πρόσφατα από την εταιρεία.

Η Κίνα εξακολουθεί να υπερέχει από κάθε άλλη χώρα στην παγκόσμια παραγωγή, μια θέση που εδραίωσε όταν οι πολυεθνικές πλημμύρισαν μετά την ένταξή της στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ) το 2001. Αλλά ένας αυξανόμενος κατάλογος παραγόντων έχει ωθήσει τις εταιρείες να αναζητήσουν μια εφεδρεία. Πρώτον, υπήρξε αύξηση του κόστους εργασίας στην Κίνα και πίεση από την κινεζική κυβέρνηση να μεταφέρει τεχνολογία σε κινέζους ανταγωνιστές.

Στη συνέχεια, υπήρχαν οι δασμοί του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις κινεζικές εισαγωγές το 2018, τα lockdown λόγω του κορωνοϊού από το 2020 έως το περασμένο έτος και τώρα η ώθηση των δυτικών κυβερνήσεων να αποσυνδέσουν τις οικονομίες τους από την Κίνα.

Πολλές χώρες ανταγωνίζονται για να είναι στο «συν ένα», με το Βιετνάμ, το Μεξικό, την Ταϊλάνδη και τη Μαλαισία να διεκδικούν ιδιαίτερα την είσοδό της στο σχέδιο. Η Ινδία πρέπει ακόμα να ξεπεράσει τα εδραιωμένα προβλήματα που την έχουν κρατήσει για λίγο εκτός από τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Το εργατικό δυναμικό της παραμένει ως επί το πλείστον φτωχό και ανειδίκευτο, οι υποδομές είναι ανεπαρκείς και το επιχειρηματικό κλίμα, συμπεριλαμβανομένων των κανονισμών, μπορεί να είναι επαχθές.

Η μεταποίηση παραμένει μικρή σε σχέση με το μέγεθος της οικονομίας της Ινδίας. Ωστόσο, μετά από δεκαετίες απογοήτευσης, σημειώνει πρόοδο. Οι βιομηχανικές εξαγωγές της ήταν μόλις το ένα δέκατο των εξαγωγών της Κίνας το 2021, αλλά ξεπέρασαν όλες τις άλλες αναδυόμενες αγορές εκτός από αυτές του Μεξικού και του Βιετνάμ, σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας.

Τα μεγαλύτερα κέρδη σημειώθηκαν στα ηλεκτρονικά είδη, όπου οι εξαγωγές έχουν τριπλασιαστεί από το 2018 στα 23 δισεκατομμύρια δολάρια το έτος έως τον Μάρτιο. Η Ινδία έχει μεταβεί από το 9% των συσκευών smartphone παγκοσμίως το 2016 στο προβλεπόμενο 19% φέτος, σύμφωνα με την Counterpoint Technology Market Research.

Οι άμεσες ξένες επενδύσεις στην Ινδία ανήλθαν κατά μέσο όρο σε 42 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως από το 2020 έως το 2022, δηλαδή διπλασιάστηκε σε λιγότερο από μια δεκαετία, σύμφωνα με στοιχεία της κεντρικής τράπεζας.

Από τότε που η Κίνα δήλωσε φιλία «χωρίς όρια» με τη Ρωσία την παραμονή της εισβολής στην Ουκρανία πέρυσι, οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους έχουν εντείνει τις προσπάθειες για να μειώσουν την εξάρτηση από την Κίνα. Μέσω της μείωσης της εξάρτησης από την Κίνα. Μέσω της «ενίσχυσης φίλων», οι ΗΠΑ «ενισχύουν την ολοκλήρωση με τους πολλούς αξιόπιστους εμπορικούς μας εταίρους- συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας», δήλωσε η υπουργός Οικονομικών Τζάνετ Γέλεν σε μια επίσκεψη εκεί τον Φεβρουάριο.

Καμία εταιρεία δεν ενσαρκώνει καλύτερα το στοίχημα στην Ινδία ως την επόμενη Κίνα από την Apple. Τα τελευταία 15 χρόνια, η εταιρεία δημιούργησε μια αλυσίδα εφοδιασμού τελευταίας τεχνολογίας σχεδόν εξ ολοκλήρου στην Κίνα για την κατασκευή φορητών υπολογιστών, iPhone και αξεσουάρ. Η παρουσία της βοήθησε ολόκληρο τον μεταποιητικό τομέα στην Κίνα.

Η εταιρεία με έδρα την Καλιφόρνια έχει συναρμολογήσει μοντέλα iPhone χαμηλού επιπέδου στην Ινδία από το 2017 και άρχισε να φτιάχνει το νεότερο, κορυφαίο iPhone 14 εδώ μέσα σε εβδομάδες από την κυκλοφορία του πέρυσι. Η JP Morgan εκτιμά ότι το ένα τέταρτο όλων των iPhone της Apple θα κατασκευάζεται στην Ινδία μέχρι το 2025.

Ινδοί αξιωματούχοι ελπίζουν ότι η παρουσία της Apple θα ωθήσει και άλλους να έρθουν. «Πολύ συχνά έχετε εταιρείες άγκυρας που καθορίζουν την τάση», δήλωσε ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας Πιγιούς Γκογιάλ σε συνέντευξή του.

«Πιστεύουμε ότι αυτό θα στείλει ένα ισχυρό μήνυμα… σε άλλες εταιρείες στην Ευρώπη, την Αμερική και την Ιαπωνία». Η Apple πιέζει τους προμηθευτές να διαφοροποιηθούν πέρα ​​από την Κίνα, αφού πολλοί αντιμετώπισαν διακοπές στην παραγωγή κατά τη διάρκεια του lockdown εξαιτίας Covid. Εν τω μεταξύ, οι γεωπολιτικές εντάσεις έχουν αυξηθεί μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας και μεταξύ του Πεκίνου και της Ταϊβάν, όπου εδρεύει η Foxconn Technology Group, ο κύριος κατασκευαστής της Apple.

Η Foxconn πρόκειται να επεκτείνει την παραγωγή iPhone στο υπάρχον εργοστάσιό της κοντά στην πόλη Τσενάι της Ινδίας. Στόχος είναι να αυξήσει την παραγωγή iPhone σε περίπου 20 εκατομμύρια μονάδες ετησίως έως το 2024 και να τριπλασιάσει περίπου τον αριθμό των εργαζομένων σε έως και 100.000, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα, ανέφερε η Wall Street Journal.

Ένας εκπρόσωπος της Apple αρνήθηκε να σχολιάσει. Η Ινδία έχει σημειώσει πρόοδο όσον αφορά την υπέρβαση ορισμένων φραγμών στις επιχειρήσεις. Το 2014 ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι παρουσίασε το «Make in India», μια προσπάθεια να τονώσει την παραγωγή. Η Ινδία έχει ψηφιοποιήσει πολλές κυβερνητικές υπηρεσίες και επιτάχυνε την κατασκευή σιδηροδρόμων, αεροδρομίων, λιμανιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Ο Πιγιούς Γκογιάλ επεσήμανε την άνοδο της Ινδίας στις ταξινομήσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας για την ευκολία επιχειρηματικής δραστηριότητας και τον παγκόσμιο δείκτη καινοτομίας του Παγκόσμιου Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας και τον αυξανόμενο αριθμό συμφώνων ελεύθερων συναλλαγών ως απόδειξη «έχουμε πλέον...ενσωματωθεί με άλλες χώρες πολύ πιο σοβαρά».

Η Ινδία εισήγαγε φορολογικές και τελωνειακές εκπτώσεις για τις εξαγωγές το 2015 και τις αναθεώρησε το 2021. Οι τελωνειακές εκπτώσεις ήταν «το έναυσμα για ολόκληρη την ηλεκτρονική βιομηχανία», δήλωσε ο Σαρικουμάρ Γεντάμ, διευθύνων σύμβουλος της Salcomp της Φινλανδίας, του μεγαλύτερου κατασκευαστή φορτιστών smartphone και προμηθευτή. στην Apple.

Από το 2014, το ινδικό εργατικό δυναμικό της Salcomp έχει εξαπλασιαστεί σε 12.000 και στοχεύει να προσλάβει 25.000 άτομα τα επόμενα δύο χρόνια.

Με 200 λεωφορεία για τη μεταφορά εργαζομένων και σχέδια για την κατασκευή κοιτώνων για 15.000 άτομα, η πανεπιστημιούπολη της εταιρείας είναι τεράστια για τα ινδικά πρότυπα, αν και όχι ακόμη για τα κινεζικά πρότυπα. Η εγκατάσταση λειτουργεί ακόμα σύμφωνα με τα κινεζικά πρότυπα. Η εγκατάσταση παράγει περίπου 100 εκατομμύρια μονάδες κάθε χρόνο, σε σύγκριση με τις εγκαταστάσεις της στην Κίνα που παράγει περίπου 180 εκατομμύρια μονάδες.

Για όλη αυτή την πρόοδο, δεν είναι ξεκάθαρο ότι είναι αρκετό για να ξεχωρίσει η Ινδία. Ο Τζουλές Σιχ, διευθυντής του πρακτορείου προώθησης του εμπορίου της Ταϊβάν, TAITRA, με έδρα το Τσενάι, είπε ότι η Ινδία έχει γίνει ένα ευκολότερο μέρος για επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά από πολλές απόψεις εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με άλλες χώρες.

Μπορεί να χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να ληφθούν γη και εγκρίσεις για τη δημιουργία ενός εργοστασίου στην Ινδία και η λήψη βίζας για ομογενείς τεχνικούς, διευθυντές και μηχανικούς είναι χρονοβόρα, είπε ο Σιχ.

«Αισθανόμαστε ότι δεν έχουν έναν ενιαίο στόχο που ενσωματώνεται μεταξύ των εταιρειών για να κάνουν το Make in India να συμβεί πιο γρήγορα», είπε.

Τον Μάρτιο του 2020, η Ινδία εισήγαγε «κίνητρα που συνδέονται με την παραγωγή» που επιδοτούν άμεσα στοχευμένα προϊόντα, ξεκινώντας από κινητά τηλέφωνα και εξαρτήματα, φαρμακευτικά προϊόντα και ιατρικές συσκευές.

Ορισμένες εταιρείες θεώρησαν ότι η διαδικασία διεκδίκησης κινήτρων που συνδέονται με την παραγωγή είναι επαχθής. Ο νοτιοκορεάτης τεχνολογικός γίγαντας Samsung Electronics βρίσκεται σε συζητήσεις με τις αρχές για το ύψος της έκπτωσης. Ένας εκπρόσωπος της Samsung στην Ινδία είπε, ότι η εταιρεία έχει δεσμευτεί να είναι συνεργάτης της Ινδίας και να εργαστεί για να πετύχει το σχέδιο.

Οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού εμφανίζονται στους κόμβους μεταποίησης της Ινδίας, λένε τοπικοί αξιωματούχοι και επιχειρήσεις. Αυτό συμβαίνει επειδή, σε αντίθεση με την Κίνα, πολλοί εργαζόμενοι διστάζουν να μετακινηθούν σε μεγάλες αποστάσεις αναζητώντας εργασία. Τα συνδικάτα είναι πιο ισχυρά στην Ινδία παρά στην Κίνα. Εργασία Τα συνδικάτα είναι πιο ζωτικής σημασίας στην Ινδία παρά στην Κίνα.

Η Κίνα ενθάρρυνε τις ξένες εταιρείες να εντοπίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού σε ειδικές οικονομικές ζώνες με μειωμένους δασμούς σε εισαγόμενα εξαρτήματα και μηχανήματα. Αντίθετα, η «Make in India» προσπάθησε να αντικαταστήσει τις εισαγωγές με εγχώρια κατασκευασμένα προϊόντα αυξάνοντας τους εισαγωγικούς δασμούς.

Αυτοί οι δασμοί αποθαρρύνουν τις βιομηχανίες που εισάγουν πολλά εξαρτήματα. «Η Ινδία είναι προστατευτική σε αυτούς ακριβώς τους τομείς, την κατασκευή αγαθών, όπου παρουσιάζεται η ευκαιρία China+1», έγραψε ο Βιράλ Αχαριά, οικονομολόγος στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και πρώην αναπληρωτής διοικητής της κεντρικής τράπεζας της Ινδίας, σε μια έκθεση για το Brookings Institution που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο. .

Στην ετήσια επισκόπηση της οικονομίας της Ινδίας τον περασμένο Δεκέμβριο, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο δήλωσε ότι η ενσωμάτωσή του στις παγκόσμιες αλυσίδες αξίας έχει σταματήσει.

Το μερίδιο της μεταποίησης στην ινδική οικονομική παραγωγή έχει πράγματι συρρικνωθεί από τότε που κυκλοφόρησε το σχέδιο Make in India, στο 14% το 2021, πολύ κάτω από αυτό του Μεξικού, του Βιετνάμ και του Μπαγκλαντές.

Ο Αβίντ Σουμπαμανιάν, ο οποίος ήταν ο επικεφαλής οικονομικός σύμβουλος του Μόντι από το 2014 έως το 2018, είπε για κάθε εταιρεία όπως η Apple που έχει αγκαλιάσει την Ινδία, αρκετοί αναφέρουν κακές εμπειρίες. Ακόμη και η επένδυση της Apple «δεν θα είχε πραγματοποιηθεί χωρίς την ώθηση από την Κίνα», είπε.

Η Amazon.com έκλεισε ορισμένες από τις επιχειρήσεις της στην Ινδία το περασμένο φθινόπωρο.

Οι μέτρια αμειβόμενες θέσεις εργασίας για τους λιγότερο μορφωμένους εργάτες της υπαίθρου, ιδιαίτερα τις γυναίκες, απαιτούν μεταρρυθμίσεις.

Στο Ταμίλ Ναντού, μία τοπική εταιρεία, η Ola Electric, ενσαρκώνει αυτές τις ελπίδες. Η Ινδία είναι η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο για δίτροχες μοτοσικλέτες και σκούτερ, και η Ola έχει κάνει θραύση με τα σκούτερ της με έντονα βαμμένα σκούτερ που καλύπτουν τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα.

Οι νέες ταξινομήσεις για ηλεκτρικά δίτροχα έχουν υπερδεκαπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια σε 684.273 το τελευταίο οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου, σύμφωνα με το Συμβούλιο Ενέργειας, Περιβάλλοντος και Νερού, μια δεξαμενή σκέψης με έδρα το Νέο Δελχί.

Η Ola βγάζει μισό εκατομμύριο ηλεκτρικά σκούτερ το χρόνο από το νέο της εργοστάσιο. Σχεδιάζει να τετραπλασιάσει την επιφάνεια του εργοστασίου, συμπεριλαμβανομένων δύο στρεμμάτων που προορίζονται για ένα εσωτερικό δάσος. Η εταιρεία λέει ότι θα αρχίσει να κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις αρχές του 2024.

Το ευάερο εργοστάσιο έχει σχεδόν αποκλειστικά γυναίκες εργατικό δυναμικό, από σεκιουριτάδες μέχρι εργάτες που χρησιμοποιούν πιστόλια βαφής, μέχρι εκείνες που δοκιμάζουν το τελικό προϊόν.

«Αρχικά, οι γονείς τους δίσταζαν να τους αφήσουν να εργαστούν σε εργοστάσια», είπε ο Τζαγιαραμάν Τζ., αναπληρωτής διευθυντής εταιρικών υποθέσεων της Ola.