Η Baykar, η εταιρεία πίσω από τα διάσημα μαχητικά drone της Τουρκία, κατανέμει πόρους για την αύξηση της εσωτερικής παραγωγής εξαρτημάτων για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της αλυσίδας εφοδιασμού της βιομηχανίας και σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξη κινητήρων τζετ, σύμφωνα με τον CEO της.
Τα μη επανδρωμένα εναέρια αεροσκάφη της τουρκική Baykar, ή UCAV, έχουν κερδίσει παγκόσμια προβολή αφού χρησιμοποιήθηκαν από τον στρατό της Ουκρανίας ενάντια στις ρωσικές δυνάμεις καθώς και σε εκστρατείες στο Αζερμπαϊτζάν και τη Βόρεια Αφρική. Η εταιρεία έχει γίνει ένας από τους πιο παραγωγικούς εξαγωγείς drone παγκοσμίως, με τα ελαφριά Bayraktar TB2 και τα βαριά drone Akıncı που πωλούνται σε τουλάχιστον 35 χώρες.
Η Baykar επικεντρώνεται επί του παρόντος στην παραγωγή όσο το δυνατόν περισσότερων εξαρτημάτων στο εσωτερικό, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Χαλούκ Μπαϊρακτάρ, του οποίου ο αδελφός, Σελτσούκ, είναι γαμπρός του προέδρου της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σε συνέντευξή του στο περιθώριο της έκθεσης άμυνας SAHA στην Κωνσταντινούπολη, λίγο πριν από την τρομοκρατική επίθεση μια θανατηφόρα επίθεση στην εταιρεία αεροδιαστημικής TAI της Τουρκίας. «Με τη συνέχιση λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας ένα σημαντικό ζήτημα παγκοσμίως, εστιάζουμε στην εσωτερική κατασκευή. Το κομμάτι που λείπει είναι ο κινητήρας και τώρα ξεκινάμε το δικό μας αναπτυξιακό έργο», δήλωσε ο Μπαϊρακτάρ.
Η Baykar θα επενδύσει 300 εκατομμύρια δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια για να αναπτύξει έναν κινητήρα τζετ για το drone Akıncı. Θα ακολουθήσει ένας κινητήρας turbofan για το Kızılelma, ένα μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος που βρίσκεται επί του παρόντος σε δοκιμαστικές πτήσεις. Τα Akıncı και Kızılelma χρησιμοποιούν επί του παρόντος κινητήρες ουκρανικής κατασκευής. Η εταιρεία υπέγραψε επίσης πρόσφατα συμφωνία με την ουκρανική Ivchenko-Progress για τη δημιουργία ξεχωριστής κοινοπραξίας για την ανάπτυξη ενός κινητήρα turbofan, είπε ο Μπαϊρακτάρ.
Μακροπρόθεσμα, η εταιρεία στοιχηματίζει σε αυτόνομα, αεροσκάφη με ικανότητα μάχης αέρος-αέρος, να αναλαμβάνουν μαχητικά αεροσκάφη.
«Υπάρχουν 13.000 μαχητικά αεροσκάφη στον κόσμο και στοιχηματίζουμε ότι τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες όλα θα είναι αυτόνομα», είπε ο Μπαϊρακτάρ. «Θα είναι μικρότερα, θα χρησιμοποιούνται σε πιο επικίνδυνες αποστολές και θα είναι πιο εύκολο να κατασκευαστούν. Ο αριθμός τους θα είναι μια τάξη μεγέθους υψηλότερος από τα μαχητικά αεροσκάφη που έχουμε σήμερα», πρόσθεσε.
Το τουρκικό εργοστάσιο drone στην Ουκρανία
Η Baykar αναμένει να ολοκληρώσει ένα εργοστάσιο στην Ουκρανία το επόμενο έτος.
«Έχουμε τελειώσει κατά 80% με την κατασκευή και παραγγέλλονται μηχανήματα. Η ημερομηνία παραγωγής θα καθοριστεί από την πορεία του πολέμου, αλλά η εγκατάσταση θα είναι έτοιμη τον Αύγουστο του 2025», είπε ο Μπαϊρακτάρ. Το εργοστάσιο αναμένεται να παράγει TB2 ή την παραλλαγή του με δυνατότητα βαρύτερου φορτίου TB3.
Η Baykar θα διατηρήσει σταθερή την ικανότητα στις γραμμές παραγωγής TB2 και Akıncı και τα επόμενα χρόνια θα επενδύσει στην επέκταση των γραμμών TB3 και Kızılelma. Το Kızılelma αναμένεται να βγει σε σειριακή παραγωγή τον επόμενο χρόνο σε 10 μονάδες.
Το TB3 μπορεί να υπερηφανεύεται για την ικανότητα να διπλώνει τα φτερά του και είναι προσαρμοσμένο για το πρώτο αεροπλανοφόρο της Türkiye, το TCG Anadolu, το οποίο ονομάζεται επίσης το πρώτο αεροπλανοφόρο στον κόσμο.
Τα έσοδα της Baykar ήταν 2 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, από 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος, με 90% να προέρχεται από ξένες αγορές. Η εταιρεία αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των συνολικών εξαγωγών άμυνας και αεροδιαστημικής της Τουρκίας.
ΠΗΓΗ: Lifo