Οι ελληνικές αρχές όπως και οι αρχές άλλων χωρών της περιοχής των Βαλκανίων οφείλουν και είναι προσεκτικές με τον Ερντογάν …που θέλει να «ξαναφτιάξει» μια οθωμανική αυτοκρατορία! Ο Ερντογάν και οι νέο-οθωμανοί σύμβουλοι του «παλεύουν» εδώ και χρόνια για την επάνοδο τους στην περιοχή των Βαλκανίων με χίλιους τρόπους στην κυριολεξία, με σκοπό την άλωση της περιοχής εκ των έσω. Την αρχή έκαναν με την δημιουργία και αναστύλωση παλαιών Τζαμιών σε πολλές χώρες των Βαλκανίων μοιράζοντας αφειδώς χρήμα, ενώ για την Ελλάδα ζητούν επιτακτικά την δημιουργία Τεμένους στην Αθήνα, ενώ αποσταθεροποιούν μέσω της ΜΙΤ την Θράκη.

Αναλυτικά:

Χριστιανοί αξιωματούχοι που διορίστηκαν σε μουσουλμανικά τουρκικά ιδρύματα από την ελληνική κυβέρνηση στο ελληνικό νησί της Ρόδου έθεσαν προς πώληση τα ακίνητα του ιδρύματος αντί να τα προστατεύσουν.

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Πολιτισμού και Αλληλεγγύης ”Τούρκων Ρόδου Κω και Δωδεκανήσου”, Καθ. Δρ. Mustafa Kaymakçı, δήλωσε ότι στο ελληνικό νησί της Ρόδου, χριστιανοί αξιωματούχοι που διορίστηκαν από τις ελληνικές αρχές σε μουσουλμανικά τουρκικά ιδρύματα, αντί να προστατεύουν τις περιουσίες των ιδρυμάτων, τις πούλησαν με βάση τον γνωστό νόμο ως «Catalipsis», που θεσπίστηκε το 1970.

Δεδομένου ότι η Ρόδος, με πληθυσμό περίπου 140.000 κατοίκων, βρισκόταν υπό ιταλική κυριαρχία κατά την υπογραφή της Συνθήκης της Λωζάνης, περίπου 4.000 Ροδίτες ”Τούρκοι”, που δεν μπορούσαν να λάβουν το καθεστώς της μειονότητας, στερούνται πολλά συνταγματικά δικαιώματα, όπως η θρησκεία, η λατρεία και η εκπαίδευση και τη μητρική τους γλώσσα.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Πολιτισμού και Αλληλεγγύης ”Τούρκων Ρόδου και Δωδεκανήσου”, Καθ. Δρ. Θεολόγος-κήρυκας Abdurrahim Kuru, αξιολόγησε τα προβλήματα των ”Τούρκων” της Ρόδου σχετικά με τη θρησκεία. και την ελευθερία λατρείας.

Το δημοσίευμα:

Ο Δρ Kaymakçı ανέφερε ότι η Ελλάδα θέσπισε νόμο γνωστό ως «Catalipsis» το 1970, δηλώνοντας ότι «ακίνητα που δεν κοινοποιούνται στο κτηματολόγιο εντός 10 ετών μεταβιβάζονται στο δημόσιο ταμείο». “Συνεχίζει ως άλυτο πρόβλημα. Αν και απαγορεύεται νομικά η πώληση ακινήτων, πολλά ακίνητα ιδρύματος δωρήθηκαν από διαχειριστές ιδρύματος που διορίστηκαν από τις ελληνικές αρχές ή πωλήθηκαν σε τιμή χαμηλότερη από την αξία τους. Επίσης, απαγορεύτηκε στους συμπατριώτες μας να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς για την πώληση των ακινήτων του ιδρύματος». είπε.

Σημειώνοντας ότι οι ”Τούρκοι” της Ρόδου έχουν πολλά δικαιώματα που εγγυώνται διεθνείς συνθήκες και συμβάσεις, ιδιαίτερα το ελληνικό σύνταγμα, ο Kaymakçı είπε ότι τα κύρια προβλήματα των Τούρκων στο νησί είναι «η ιθαγένεια, η εκμάθηση τουρκικών, ο σφετερισμός των δικαιωμάτων θρησκευτικής λατρείας, το μίσος και καταπίεση, η καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς που άφησαν οι Οθωμανοί Τούρκοι»

Ο Kaymakçı σημείωσε ότι αντί να λύνει αυτά τα προβλήματα σαν ένα σύγχρονο κράτος, η Ελλάδα εφάρμοσε διάφορες μεθόδους για να αφομοιώσει πολιτιστικά τους Τούρκους των Δωδεκανήσων και είπε:

«Τα σχολεία που διδάσκουν τουρκικά στη Ρόδο και την Κω έκλεισαν λόγω διγλωσσίας από το 1972. Οι συμπατριώτες μας, που πηγαίνουν σε ελληνικά δημόσια σχολεία, δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν το δικαίωμά τους στην ισλαμική θρησκευτική εκπαίδευση, παρόλο που εξαιρούνται από τα μαθήματα της ορθόδοξης θρησκείας. Οι ελληνικές κυβερνήσεις επίσης λένε ότι οι Τούρκοι που ζουν στη Ρόδο και την Κω «Αναγνωρίζουν τους εαυτούς τους ως «μουσουλμάνους» και όχι με την «τουρκική» ταυτότητά τους.

Ο Abdurrahim Kuru δήλωσε ότι το κύριο πρόβλημα στα ελληνικά νησιά πηγάζει από το γεγονός ότι οι μουσουλμάνοι Τούρκοι δεν έχουν «καθεστώς μειονότητας». Η Ρόδος περιήλθε στην κυριαρχία της Ιταλίας κατά τον Βαλκανικό πόλεμο του 1912 και η Γερμανία κυριάρχησε στο νησί το 1943. Δύο χρόνια αργότερα , ελήφθη υπό την κυριαρχία της Αγγλίας το 1945 και παραδόθηκε στην Ελλάδα το 1947».

“Το μόνο τζαμί στη Ρόδο που είναι ανοιχτό για λατρεία είναι το Pargalı İbrahim Pasha. Αυτό το τζαμί είναι ανοιχτό για προσευχές εκτός από τις πρωινές προσευχές και τις προσευχές της Παρασκευής κατά την τουριστική περίοδο. Είναι ανοιχτό για βραδινές προσευχές τους υπόλοιπους μήνες και δεν είναι σαφές πότε θα ανοίξει άλλες εποχές.Υπάρχει και το τζαμί του Σουλεϊμάν Πασά.Σ’ αυτό το τζαμί επιτρέπονται οι προσευχές του Eid επειδή είναι μεγάλο.Υπάρχει ένα άτομο διορισμένο στο Pargalı İbrahim Pasha Τζαμί ως θρησκευτικός λειτουργός από το ελληνικό κράτος.Κατάγεται από το χωριό Mehrikoz της Κομοτηνής.Το πρόσωπο αυτό βέβαια δεν έγινε αποδεκτό από τον κόσμο.”

ΠΗΓΗ: directus.gr