Τραγωδία στα Τέμπη: Είμαι σίγουρος ότι καθένας από εμάς γνωρίζει στον τομέα που εργάστηκε, συναδέλφους του που ανέλαβαν ευθύνες αναντίστοιχες με τις δυνατότητές τους. Πολλές φορές και επικεφαλής.

Γράφει ο Παντελής Σαββίδης

Αυτό είναι το κομματικό κράτος για το οποίο έγραψα προχθές.

Οι ημέτεροι και όχι αυτοί που θα μπορούσαν.

Όταν ο τομέας είναι ακίνδυνος για την ανθρώπινη ζωή και την συλλογική μας ασφάλεια, το πρόβλημα περιορίζεται στην απέχθεια απέναντι στο κομματικό κράτος.

Όταν, όμως, αφορά ευαίσθητους τομείς της ασφάλειάς μας τότε γίνεται εγκληματικό.

 

Πολλές φορές, ακόμη και σήμερα, επικεφαλής τέτοιων ευαίσθητων θεσμών βρίσκονται πρόσωπα αδύναμα να επιτελέσουν το έργο τους.

Η ακραία φιλοδοξία τους τα κάνει να περιφέρονται στους κομματικούς διαδρόμους για να καλύψουν τα κενά τους. Και, συνήθως, ανταμοίβονται.

Το φαινόμενο παρατηρείται και στη βουλή και στις διάφορες κυβερνήσεις. Άνθρωποι που γνωρίζεις αναλαμβάνουν καίριες θέσεις και αναρωτιέσαι: μήπως είναι ευτύχημα που δεν γνωριζουμε ποιοί μας κυβερνούν;

Ιδού η πορεία του ατυχούς Σταθμάρχη, απο δημοσίευμα της "Καθημερινής". Μήπως υπέχουν ποινικών ευθυνών και όσοι τον τοποθέτησαν; 

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ

Ο 59χρονος εργαζόταν επί σειράν ετών στον ΟΣΕ. Πληροφορίες από συναδέλφους του αναφέρουν ότι απασχολείτο ως αχθοφόρος. Την περίοδο 2012-2013, στο πλαίσιο προγράμματος εξυγίανσης του οργανισμού μέσω μείωσης του προσωπικού του, μετατάχθηκε σε άλλο φορέα του Δημοσίου. Οι πληροφορίες κατατείνουν στο συμπέρασμα ότι αυτός ο φορέας ήταν το υπουργείο Παιδείας, δίχως να αποσαφηνίζεται σε ποιο συγκεκριμένο πόστο απασχολήθηκε. Συνάδελφός του που μίλησε στην «Κ» υπό τον όρο της ανωνυμίας ανέφερε ότι ήταν επιθυμία του να επιστρέψει στον ΟΣΕ και να «φύγει (σ.σ. συνταξιοδοτηθεί) σιδηροδρομικός, όπως ξεκίνησε». Κάνοντας χρήση προγράμματος κινητικότητας στο Δημόσιο, ο 59χρονος επέστρεψε το 2022 από το υπουργείο Παιδείας πίσω στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων.

Συνάδελφοί του αναφέρουν ότι παρακολούθησε πρόγραμμα εκπαίδευσης διάρκειας έξι μηνών πριν λάβει –στις αρχές του έτους– την απαραίτητη πιστοποίηση και τοποθετηθεί στο προνομιακό πόστο του σταθμάρχη Λάρισας.

Το όριο ηλικίας

Πώς από τη μετάταξη στο υπ. Παιδείας επέστρεψε στον ΟΣΕ και στη συγκεκριμένη θέση, παρακάμπτοντας το εμπόδιο του ορίου ηλικίας.

Η τελευταία προκήρυξη για την πρόσληψη σταθμαρχών δημοσιεύθηκε τον περασμένο Νοέμβριο. Όριζε μεταξύ των προϋποθέσεων ότι οι υποψήφιοι δεν θα έπρεπε να έχουν υπερβεί το 42ο έτος της ηλικίας τους. Ο διαγωνισμός αφορούσε την πρόσληψη συνολικά 90 υπαλλήλων, από τους οποίους οι 36 θα καταλάμβαναν θέση σταθμαρχών. Για τη Λάρισα συγκεκριμένα οι θέσεις που «άνοιγαν» ήταν δύο: για έναν έμπειρο στο πόστο του σταθμάρχη υπάλληλο και έναν άπειρο, χωρίς προηγούμενη προϋπηρεσία. Παραμένει αδιευκρίνιστο πώς ο 59χρονος τοποθετήθηκε στο συγκεκριμένο πόστο, καθώς υπερέβαινε κατά πολύ το ηλικιακό όριο. Εάν δηλαδή μπόρεσε να παρακάμψει τον διαγωνισμό εξαιτίας του παρελθόντος του στον οργανισμό ή εάν συνέτρεξαν άλλοι λόγοι.

ΕΜΕΤΙΚΗ ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ

Είναι τόση η δημοσιογραφική αναλγησία μπροστά στην τραγωδία που σε κάνει να ντρέπεσαι.

57 νεκροί, άλλοι τόσοι αγνοούμενοι, κομμάτια νέων ανθρώπων δεξιά και αριστερά  ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΕΥΚΑΙΡΊΑ για να εκσυγχρονισθεί ο σιδηρόδρομος. Είναι τραγωδία. Το ίδιο τραγική είναι η αθλιότητα ενός κράτους το οποίο περιλαμβάνει ως ιδεολογικούς αναπαραγωγούς του και δημοσιογράφους που ανέλαβαν το βρώμικο παιχνίδι.

Είναι για περιφρόνηση αυτό το κράτος. Αν δεν αλλάξει, ας αποσυντεθεί.

Τεράστια απέχθεια και καταισχύνη απέναντι σε έναν αμοραλισμό και μια δουλικότητα που δεν μπορούν να συγκροτούν χαρακτηριστικά κοινωνίας. Ας ανοίξει ο Ασκός.

Ιδίως, η εμμονή στον στόχο κατάληψης της εξουσίας με κάθε τίμημα και κάθε μέσο, δείχνει το βάθος της σκοπιμότητας μιας άθλιας ελίτ, ενός άθλιου πολιτικού κέντρου, ενός άθλιου αθηναϊκού κατεστημένου που περιλαμβάνει και δημοσιογράφους, ως δούλους του που αν δεν αποδομηθεί η καταστροφή επέρχεται με μαθηματική ακρίβεια.

Ή αλλάζουμε, ή καταστρεφόμαστε.

Και επειδή τίποτε δεν εγγυάται ότι θα αλλάξουμε οδεύουμε σε καταστροφή. Δεν υπάρχει καμιά δύναμη που να αντιστρέψει την φορά.

ΥΓ: Όποιος θεώρησε ως ευκαιρία την δολοφονία ανθρώπων για να υπάρξει σιδηρόδρομος στην Ελλάδα, ας αναλογιστεί τι θα έλεγε και τι θα έκανε αν στα θύματα περιλαμβάνονταν κάποιο αγαπημένο του πρόσωπο.

Είναι εμετική η αναλγησία.