Η προσφορά του Γερμανού προέδρου Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάγερ προς την Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Κωνσταντινούπολη, κέντρισε το ενδιαφέρον στην Τουρκία, όπως αναφέρει δημοσίευμα στο ΕΘΝΟΣ σε ρεπορτάζ της έγκριτης συναδέλφου, Μαρίας Ζαχαράκη.

«Η Γερμανία, που ήρθε στην Κωνσταντινούπολη με ένα ντονέρ, πήγε στην Ελλάδα με μια τέτοια προσφορά... Όσοι το ακούσουν θα εξοργιστούν», λένε οι Τούρκοι.

Οι Γερμανοί, που δεν δίνουν Eurofighter στην Τουρκία, ετοιμάζονται να δώσουν ένα κρίσιμο όπλο στην Ελλάδα, η οποία έχει κηρύξει πόλεμο στην Άγκυρα.

Ο πρόεδρος της Γερμανίας Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάγερ, υπέρμαχος της γενοκτονίας στη Γάζα, έκοψε ντονέρ μαζί με τον Εκρέμ Ιμάμογλου και τον Αμπντουλάχ Γκιουλ στην προξενική κατοικία στην Tarabya της Κωνσταντινούπολης και πόζαρε σοβαρός μαζί με τους παρευρισκομένους.

Στη συνέχεια, ο Σταϊνμάγερ επισκέφθηκε το Μουσείο Αθωότητας του συγγραφέα Orhan Pamuk στο Beyoglu, όπου εκεί αντίκρυσε μια διαμαρτυρία για την Παλαιστίνη.

Η γερμανική εταιρεία Melita Power (MPD), ο επίσημος διανομέας των κινητήρων MTU της Rolls Royce και της Daimler στην Ελλάδα, χτύπησε την πόρτα του Υπουργού Άμυνας Νίκου Δένδια προκειμένου να εγκαταστήσει ισχυρότερους κινητήρες στα παλαιά μοντέλα Leopard που βρίσκονται στα αποθέματα του ελληνικού στρατού.

Οι αξιωματούχοι της MPD πρότειναν στον Δένδια και την ομάδα του να αντικαταστήσουν τους κινητήρες που χρησιμοποιούνται στα άρματα μάχης Leopard 1A5 με πιο σύγχρονες εκδόσεις.

Υπάρχουν πάνω από 500 τανκς Leopard τύπου 1A3, 1A5 και 1V στα αποθέματα των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Αυτά τα άρματα, που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1980, χρησιμοποιούν κινητήρες MTU-MB838-CaM500 με 819 ίππους. Ενώ τα πιο σύγχρονα άρματα Leopard, από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιούν κινητήρες MTU με ισχύ περίπου 1500 ίππων.

Η κυβέρνηση της Αθήνας μεταξύ 1981 και 1984 παρέλαβε 106 Leopards 1A3-GR-MBT από τη Γερμανία. Ενώ το 1991, η Ολλανδία παραχώρησε στους Έλληνες 170 Leopard 1V που βρίσκονταν στα αποθέματα του ολλανδικού στρατού. Το 2003, οι Γερμανοί υπέγραψαν συμφωνία για την παραγωγή 170 Leopard 2A6 HEL (Hellenic), όπου ορισμένα τμήματα αυτών θα συναρμολογούνταν στην Ελλάδα.

Η παράδοση των αρμάτων ολοκληρώθηκε το 2009.

Δεν είναι γνωστό τι απάντησε η διοίκηση της Αθήνας στη γερμανική πρόταση για την αναβάθμιση των κινητήρων των αρμάτων μάχης τύπου Leopar-1.

Ωστόσο, ο ελληνικός Τύπος υποδέχθηκε με ενθουσιασμό τη δυνατότητα εφαρμογής του πακέτου εκσυγχρονισμού που θα προσέδιδε στα άρματα σημαντική ευελιξία.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, δεν βρίσκονται στην ατζέντα του ελληνικού στρατού μόνο τα άρματα της σειράς Leopard-1, αλλά και τα άρματα τύπου 2Α4.

Δημοσιεύματα στον ελληνικό Τύπο σχετικά με το τι προσφέρουν οι Γερμανοί στην Αθήνα αποκάλυψαν ότι το πακέτο αναβάθμισης δεν αποτελείται μόνο από την αντικατάσταση του κινητήρα.

Η κυβέρνηση του Βερολίνου θέλει επίσης να ανασχεδιάσει το εξωτερικό προστατευτικό στρώμα των ελληνικών αρμάτων και να τα ενισχύσει με σύνθετη θωράκιση νέας γενιάς.

Ανάλογα με τις προτιμήσεις, τα άρματα θα μπορούν επίσης να εξοπλιστούν προαιρετικά και με σύστημα προειδοποίησης στόχευσης με λέιζερ, κλιματισμό, πρόσθετες κάμερες οδήγησης και λοιπά εξαρτήματα.

Οι Γερμανοί είχαν επιβάλει ανοιχτά εμπάργκο για τους κινητήρες της MTU που επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν στην αρχική παραγωγή του κύριου άρματος μάχης ALTAY της Τουρκίας, κλείνοντας έτσι την πόρτα σε μια προσοδοφόρα επιλογή εξαγωγής που θα κάλυπτε εκατοντάδες κινητήρες αρμάτων μάχης.

Η καθυστέρηση του προγράμματος ALTAY λόγω του εμπάργκο κινητήρων του Βερολίνου έδωσε μια ευκαιρία στην Τουρκία για εθνική παραγωγή. Η εταιρεία BMC θα παραδώσει τις πρώτες 100 μονάδες του νέου άρματος ALTAY με τον κινητήρα νοτιοκορεατικής κατασκευής ενώ τα επόμενα άρματα θα χρησιμοποιηθούν οι εγχώριοι και εθνικοί κινητήρες BATU ισχύος 1500 ίππων.