Ένταση δημιουργήθηκε σε φιλανθρωπική συναυλία στην Κρήνη (στον Τσεσμέ) της Σμύρνης, όπου επρόκειτο να εμφανιστεί η Δέσποινα Βανδή.
Όπως αναφέρει ανταπόκριση του Γιάννη Μανδαλίδη για την ΕΡΤ, σύμφωνα με δημοσιεύματα των τουρκικών μέσων ενημέρωσης, η Δέσποινα Βανδή επρόκειτο να τραγουδήσει στη συναυλία που οργάνωσε το Τουρκικό Ίδρυμα Παιδείας (TEV), ωστόσο φέρεται ότι αρνήθηκε να εμφανιστεί επειδή στη σκηνή υπήρχε ανηρτημένο πόστερ του Κεμάλ Ατατούρκ.
Επί σκηνής εμφανίστηκε η πρόεδρος του παραρτήματος του τουρκικού Ιδρύματος στην περιφέρεια της Σμύρνης, Γκιουλνούρ Σονμπαϊρακτάρ, ανακοινώνοντας ότι η Ελληνίδα τραγουδίστρια δεν θα εμφανιστεί και θα επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου σε όποιους από τους θεατές το επιθυμούν.
Στη συνέχεια τον λόγο πήρε η δήμαρχος του Τσεσμέ, Λαλ Ντενίζλι, λέγοντας ότι η Δέσποινα Βανδή δεν βγήκε στη σκηνή «επειδή θέλει να κατέβει η τουρκική σημαία και η αφίσα του Ατατούρκ». Ζήτησε από το κοινό να μην τη «γιουχάρουν» γιατί, όπως είπε, «δεν νομίζω ότι είναι καν ο άνθρωπος για τον οποίο αξίζει να σπαταλήσεις την ανάσα σου».
«Θυσιάσαμε πολλούς μάρτυρες για να κερδίσουμε αυτά τα εδάφη και είμαστε άνθρωποι που πιστεύουμε ότι η αδελφοσύνη και η αιώνια φιλία θα νικήσουν πάντα» προσέθεσε η δήμαρχος και, σύμφωνα με το τουρκικό δίκτυο NTV, συνέχισε σε έντονο ύφος λέγοντας: «Καμία δύναμη δεν μπορεί να τολμήσει να κατεβάσει ούτε τη σημαία μας, ούτε την αφίσα του Ατατούρκ. Δεν μπορεί ούτε καν να το σκεφτεί. Η κυρία πρέπει να εγκαταλείψει αμέσως τα σύνορα αυτής της πόλης. Με ηρεμία, με ψυχραιμία. Εύχομαι όμως ότι σε όποια χώρα και αν πάει, δεν θα σκεφτεί καν να κατεβάσει τη σημαία αυτής της χώρας, που κερδήθηκε με αίμα, τη σημαία για την οποία θυσίασαν τη ζωή του πολλά τέκνα της πατρίδας και την οποία έκαναν σύμβολο αυτής της χώρας. Εύχομαι ότι αυτό θα γίνει ένα ιστορικό μάθημα για εκείνη».
Στη σκηνή εμφανίστηκε τελικά η χορωδία του Ιδρύματος TEV, η οποία μαζί με το ακροατήριο τραγούδησε το «Εμβατήριο της Σμύρνης», τον ύμνο που έχουν υιοθετήσει κυρίως οι εθνικιστές κεμαλιστές και εξυμνεί την είσοδο του Κεμάλ Ατατούρκ στη Σμύρνη και την ήττα του ελληνικού στρατού το 1922.
Σωματείο Δράσης Νίκος Καπετανίδης: " Τιμή στην Πόντια Δέσποινα Βανδή για την Εθνική της αξιοπρέπεια".
Το περιστατικό σχολίασε σε ανακοίνωσή του το Σωματείο Δράσης Νίκος Καπετανίδης, το οποίο αναφέρει:
Η εκ Νικόπολης Πόντου καταγόμενη Δέσποινα Μαλέα- Μαρουφίδου , κατά κόσμον Βανδή, γνωστή λαϊκή τραγουδίστρια της Ελληνικής σκηνής ήρε την ντροπή πολλών παραγόντων του δημοσίου βίου της χώρας μας , αρνούμενη να εμφανιστεί σε σκηνή στην Κρήνη της Μικράς Ασίας ( Τσεσμέ) υπό το βλέμμα του δολοφόνου Κεμάλ Μουσταφά και της Τουρκικής Ημισελήνου σε συναυλία φιλανθρωπικού χαρακτήρα.
Οι αντιδράσεις της εκεί τοπικής αυτοδιοίκησης εναντίον της απέδειξαν ότι οι Τούρκοι κατά μεγίστη πλειοψηφία πλην Κούρδων και κάποιων άλλων ακόμα φωτισμένων Αριστερών των φυλακών, πετούν στον κάλαθο των αχρήστων την περίφημη ρήση :
" Οι δύο λαοί δεν έχουν τίποτε να χωρίσουν,για όλα φταίνε οι πολιτικοί".
Η τοπική Δημαρχία απαίτησε την εκδίωξη της Ελληνίδας τραγουδίστριας από την πόλη και απορεί κανείς πώς δεν ζήτησε την σύλληψη και την φυλάκιση της ισοβίως για την προσβολή του "Πατέρα όλων των Τούρκων" του Σταχτή Γκρίζου Λύκου δηλαδή που η πορεία του βαρύνεται με εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητας από το 1919 μέχρι το θάνατο του το 1938.
Τι θέλει λοιπόν η " τουρκική κοινωνία των πολιτών" την οποία τόσο υμνούν εγχώριες φωνές κατευνασμού;
( Εξαίρεση οι Κούρδοι και η Αριστερά της φυλακής τύπου F).
Να αποδεχτούμε εμείς οι απόγονοι των θυμάτων του Κεμάλ Μουσταφά και του Τοπάλ Οσμάν το Τουρκικό αφήγημα.
Ότι δηλαδή εμείς οι Έλληνες είμαστε οι υπαίτιοι των συμβάντων,οι φιλεύσπλαχνοι Τούρκοι τα αφήνουν στην άκρη τα " παλιά"υπέρ της Ειρήνης και εμπεδώνουμε την Φιλία στις " δύο πλευρές του Αιγαίου".
Όταν όμως σε μια απρόσμενη εξέλιξη μια επαγγελματίας προχωρά στο αδιανόητο,να τρώσει δηλαδή το συστημικό Ελληνοτουρκικό αφήγημα του 1930 , κατά παράδοξο τρόπο καθώς η καλλιτέχνης δεν είναι πολιτικό πρόσωπο και ανήκει σε έναν σκληρό επαγγελματικό τομέα , προκαλώντας μείζονα έκπληξη τόσο στην Άγκυρα όσο και στην Αθήνα για την στάση της,τα πράγματα τίθενται στην αληθινή τους διάσταση:
Οι Τούρκοι εν χορώ ορύωνται και ζητούν την "κεφαλή επί πίνακι" της αυθάδους αοιδού και η Αθήνα?
Θα την καλύψει;
Ιδού η απορία!!!