Ο κύβος ερρίφθη και όπως όλα δείχνουν η Ελλάδα πάει για 4η φρεγάτα Belharra. Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Γιάννη Νικήτα στο defencereview.gr, προκρίνεται από τη πολιτική και στρατιωτική ηγεσία πρωταρχικά η απόκτηση της 4ης γαλλικής FDI HN καθώς και του προγράμματος εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ 200 ΗΝ. Για το τελευταίο αναμένεται να υπάρξει είτε περικοπή των φρεγατών που θα εκσυγχρονιστούν είτε μειώσεις στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού (σε πρακτικό επίπεδο θα γίνουν περικοπές και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των επιμέρους συστημάτων στο σκέλος των ηλεκτρονικών και οπλικών συστημάτων) προκειμένου να μειωθεί και να συμπτυχθεί το τελικό κόστος του προγράμματος.

Σε επίπεδο σύμβασης όπως έχουμε επισημάνει πολλάκις απαιτείται ειδικής νομοθετική ρύθμιση μέσω σχεδίου νόμου, η οποία θα ψηφιστεί και θα εγκριθεί από το κοινοβούλιο. Το πρόγραμμα κορβετών παραμένει «ζωντανό» αλλά δεν αναμένεται να ληφθεί απόφαση εντός του τρέχοντος έτους. Η απόφαση του προγράμματος πρόσκτησης νέων κορβετών, μετατίθεται για το 2025 δεδομένων και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της κυβέρνησης. Παράλληλα, η ελληνική κυβέρνηση αναμένει να εκτιμήσει τη πορεία των επενδύσεων στα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά προκειμένου να διαπιστωθεί η τεχνική ικανότητα και αρτιότητα των ναυπηγείων να αναλάβουν ένα τέτοιο πρόγραμμα και να παραδώσουν τις κορβέτες βάση του χρονοδιαγράμματος στο Πολεμικό Ναυτικό.

Από δημοσιονομικής σκοπιάς, το πρόγραμμα ναυπήγησης της 4ης γαλλικής FDI HN καθώς και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ 200 ΗΝ αναμένεται να δεσμεύσουν περί τα δύο δισεκατομμύρια ευρώ. Ταυτοχρόνως, από πλευράς ηγεσίας Πολεμικού Ναυτικού καταβάλλονται προσπάθειες προκειμένου να εκκινήσει το πρόγραμμα προμήθειας νέων υποβρυχίων προς αντικατάσταση των γερασμένων υποβρυχίων τύπου «209».