Formula 1: Χαμός. Ή, αλλιώς, χαμούλης. Της τρελής, αν θέλουμε ν’ αρχίσουμε να γινόμαστε πιο περιγραφικοί. Αν αφήσουμε στην άκρη κάθε ίχνος ευπρέπειας και καταλήξουμε στην αγκαλιά των αγοραίων εκφράσεων, δε θα ήταν υπερβολή να πούμε πως έγινε «Της π#$@νας το κάγκελο». 

Ή, απλούστερα, το σημερινό grand prix στην Ίμολα: ο αγώνας ξεκίνησε με εξαιρετικά βρεγμένο οδόστρωμα λόγω της βροχής που είχε προηγηθεί λιγο πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα, με αποτέλεσμα οι πιλότοι να γλιστρούν ακόμα και στον γύρο σχηματισμού! 

Όταν δόθηκε η εκκίνηση, ωστόσο, το μενού είχε (υπερ)θέαμα: ο 3ος Μαξ Φερστάπεν πετάχτηκε μπροστά σαν Ταύρος σε υαλοπωλείο (εξ ου και “Red Bull”, αν αναρωτιόσασταν…) και πέρασε σαν σταματημένους Πέρεζ και Χάμιλτον, ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση. 

Πολύ γρήγορα ο Ολλανδός εξαφανίστηκε στο βάθος ανεβάζοντας τη διαφορά του στα 5+ δεύτερα από τον παγκόσμιο πρωταθλητή, όμως μετά άρχισαν τα τετράτροχα όργανα. 

Ο Πέρεζ προσπέρασε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και δέχτηκε ποινή 10 δευτερολέπτων, η μισή πίστα ήταν εξαιρετικά δύσκολη στην οδήγηση και άπαντες έβγαιναν εκτός, με αποκορύφωμα ένα εύκολο λάθος του Χάμιλτον μετά τα πιτ, όπου και θέλοντας να ντουμπλάρει τα πιο αργά μονοθέσια ο Βρετανός βγήκε βλακωδώς εκτός και κατέληξε στην αμμοπαγίδα.

Εκεί, όμως, που όλοι θα τα παρατούσαν έχοντας χάσει σχεδόν 1 λεπτό και τραυματίζοντας την μπροστά αεροτομή, ο Λιούις έσκυψε το κεφάλι, έβαλε όπισθεν και επέστρεψε στα πιτ για επιδιορθώσεις. 

Όπως αποδείχτηκε, η κίνησή του αποδείχτηκε κάτι παραπάνω από σωστή: λίγο αργότερα Ράσελ και Μπότας ενεπλάκησαν σε ατύχημα, κατέληξαν με πολλά χιλιόμετρα στις προστατευτικές μπαριέρες, αντάλλαξαν τα γαλλικά τους, τα μεσαία δάχτυλα και έπεσαν και… σφαλιαρίτσες!

Φυσικά, με την πίστα να έχει γεμίσει ανθρακονήματα και να γίνεται χαμός από θραύσματα, βγήκε η κόκκινη σημαία και το grand prix διεκόπη για 30 ολόκληρα λεπτά σχεδόν. 

Όταν, με τα πολλά, είχαμε επιτέλους επανεκκίνηση, αυτή έγινε εν κινήσει. Ο Φερστάπεν κόντεψε να καταλήξει εκτός μετά από γλίστρημα πριν καν αρχίσει να επιταχύνει, κράτησε την Ρεντ Μπουλ του μ’ ένα μαγικό σώσιμο εντός πίστας και μετά εξαφανίστηκε στο βάθος. 

Ο Μαξ, με οδήγηση, όπως πάντα, στο μαξ, πήρε εύκολα την πρώτη νίκη της σεζόν και απέδειξε πως η ομάδα του φέτος είναι ικανή να κοιτάξει στα μάτια την παντοδύναμη Μερσέντες και να παλέψει μαζί της μέχρι τέλους για το ποια θα κατεβάσει πρώτη το βλέμμα. 

Πίσω από τον άπιαστο σήμερα Ολλανδό τερμάτισε- ω του οδηγικού θαύματος!- ο Χάμιλτον. Ο 7 φορές κάτοχος του τίτλου βρέθηκε 9ος μετά τη δεύτερη εκκίνηση του αγώνα, προσπέρασε με συνοπτικές διαδικασίες τους πάντες μέσα σε 30 γύρους και έφτασε στο 2ο σκαλί του βάθρου, αποδεικνύοντας πως ο συνδυασμός Μερσέντες-Λιούις είναι πολύ σκληρός για να «πεθάνει».

Το βάθρο συμπλήρωσε ο τρομερός Λάντο Νόρις. Ο μικρός της (ολοένα και καλύτερης…) ΜακΛάρεν ολοκλήρωσε με τον καλύτερο τρόπο ένα ΣΚ που ξεκίνησε με ακύρωση του χρόνου του- που θα τον έφερνε στη 2η θέση στις κατατακτήριες- στα δοκιμαστικά και ολοκληρώθηκε με εύγευστη σαμπάνια. 

Λεκλέρκ και Σάινθ βρέθηκαν στο 4-5 δείχνοντας πως η Φεράρι φέτος είναι απείρως καλύτερη από το ανεκδιήγητο περσινό της χάλι και ότι, υπό συνθήκες, μπορεί να πάρει και μερικά βάθρα μέσα στην σεζόν. 

Ρικιάρντο, Στρολ, Γκασλί, Ράικονεν (η γριά αλεπού, υπό το όνομα «Κίμι», έχει το ζουμί…) και Οκόν συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, από την οποία απουσίαζαν ο 11ος Αλόνσο (μετρίως μέτρια απόδοση για τα δεδομένα του), ο Πέρεζ των αλλεπάλληλων λαθών, αλλά και ο Σεμπάστιαν Φέτελ, που κάποιος τον έχει καταραστεί με αρχαία κατάρα των Ίνκας μάλλον και δεν μπορεί να σηκώσει με τίποτα κράνος. 

Σήμερα ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής τα πήγε αρκετά καλά, όμως είχε πρόβλημα στο κιβώτιο, του έκαναν «απαγορευμένη» αλλαγή ελαστικών και έφαγε ποινή 10 δευτερολέπτων, δεν άνοιγε σε κάποια φάση το DRS του και πλείστα άλλα της κατηγορίας «γκαντεμόσκυλο».

ΠΗΓΗ: sdna.gr