Η περίπτωσή του θα μπορούσε να γίνει βιβλίο ή ταινία. Από τη φτώχεια, το ορφανοτροφείο και το ποδόσφαιρο αστέγων στον λαμπερό κόσμο της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Ένας 20χρονος που με όπλο το ποδόσφαιρο κατάφερε να ξεπεράσει τον κοινωνικό αποκλεισμό και την περιθωριοποίηση και να υπογράψει σε έναν τεράστιο κλαμπ. Όλα αυτά όμως έγιναν με κριτήριο το ταλέντο του;

ADVERTISEMENT

«Ο Μπεμπέ ήταν ο πρώτος παίκτης που πήρα χωρίς να τον έχω δει να αγωνίζεται. Το παιδί αυτό έπαιζε ποδόσφαιρο με άστεγους και κατάφερε να δοκιμαστεί σε μια ομάδα δεύτερης κατηγορίας. Στη συνέχεια, η Ρεάλ Μαδρίτης βρέθηκε στα ίχνη του. Το ξέρω ότι είναι αλήθεια, επειδή ο Μουρίνιο μου είπε ότι οι Μαδριλένοι ήθελαν να τον αποκτήσουν και η Γιουνάιτεντ έκανε τη γρήγορη κίνηση και τον πήρε. Ήταν και λίγο τζόγος». Ο Σερ Άλεξ Φέργκιουσον, έγραψε τα παραπάνω λόγια στην αυτοβιογραφία του, αποκαλύπτοντας τον τρόπο που η ομάδα του κινήθηκε για την απόκτηση του Πορτογάλου. Παραδέχθηκε ότι έδωσε το «ok» χωρίς να έχει ιδέα για τον ποδοσφαιριστή.

Ο Μπεμπέ, μετά από μια χρονιά με την Εστρέλα ντε Αμαντόρα στην τρίτη κατηγορία της Πορτογαλίας, όπου σημείωσε 4 γκολ σε 26 εμφανίσεις, υπέγραψε με την Βιτόρια Γκιμαράες, έκλεισε τα 20 και είδε το δρόμο για το Old Trafford να ανοίγεται διάπλατα μπροστά του μετά από λίγες μόλις εβδομάδες, χωρίς καν  να τον έχει δει ο θρυλικός Σερ Άλεξ! «Πρέπει να εμπιστεύεσαι το τεχνικό σου τιμ κάποιες φορές. Μίλησα και με τον Κάρλος Κεϊρόζ πριν τον πάρω. Με το πόδι που είχε, μπορούσε να σκοράρει 20 γκολ τη  σεζόν». Ο «Φέργκι» είπε αυτά τα λόγια 3.5 χρόνια μετά τη μεταγραφή. Και ενώ ο Κριστιάνο Ρονάλντο είναι ο μοναδικός winger της Γιουνάιτεντ που ξεπέρασε τα 20 γκολ τη χρονιά. Ο Γκιγκς σταμάτησε στα 17 και ο Μπέκαμ στα 16. Συνέχιζε, δηλαδή, κατά το δικό του τρόπο, να δικαιολογεί τη μεταγραφή. Παρεμπιπτόντως, στις αρχές ο Φέργκιουσον τον αποκάλεσε striker. Ο ίδιος απάντησε ότι είναι winger.

Από το ταμείο του συλλόγου βγήκαν 7.4 εκατομμύρια λίρες. Ένα άκρως σεβαστό ποσό, πόσω μάλλον για ένα παιδί που δεν έχει δει ο προπονητής και που δεν είχε παίξει ποτέ επαγγελματικό ποδόσφαιρο. Το site της ομάδας έκανε λόγο για «μία από τις πιο εκθαμβωτικές μεταγραφές του καλοκαιριού». Η φήμη του προηγούταν των εμφανίσεών του, δένοντας εξαιρετικά με τη συγκινητική του ιστορία. 

Η ομάδα παραδέχθηκε αργότερα ότι πάνω από το 1/3 των χρημάτων για την μεταγραφή πήγε σε ποσοστό ατζέντηδων και ενώ ξαφνικά, όταν ο Μπεμπέ ήταν στη Βικτόρια, ο διάσημος και κατά κάποιους αμφιλεγόμενος agent Ζόρζε Μέντεζ έγινε ο εκπρόσωπός του. 

Ο Ρίτσαρντ Τζόλι βρέθηκε στο πρώτο του ματς, απέναντι στις ρεζέρβες της Άστον Βίλα και περιγράφει στο περιοδικό Blizzard τα όσα είδε: «Έδειχνε ως ένας ποδοσφαιριστής που ήταν στον κόσμο του στο δεξί άκρο. Έκανε σέντρες, αλλά δεν πήγαιναν στους συμπαίκτες του. Είχε χώρους, λόγω και του ότι ο προσωπικό του αντίπαλος στο αριστερό άκρο της άμυνας ήταν ένας 17χρονος κεντρικός αμυντικός, αλλά έδειχνε σαν να μην ξέρει τι να κάνει, πέρα του να σεντράρει, χωρίς συγκεκριμένους αποδέκτες. Όταν οι παίκτες τοποθετούνταν στα αμυντικά στημένα, έδειχνε να μην έχει ιδέα που πρέπει να σταθεί. Στην προθέρμανση, μέλος του προπονητικού τιμ έκανε απέλπιδες προσπάθειες να του δείξει τις τοποθετήσεις που πρέπει να έχει σε συγκεκριμένες συνθήκες». Ο Φέργκιουσον δεν ήταν καν εκεί.

Παρά την ξεκάθαρα κακή εικόνα του, έκανε ντεμπούτο με την πρώτη ομάδα έξι μέρες αργότερα για ένα ματς του Λιγκ Καπ με την Σκάνθορπ. Ο Φέργκιουσον, ξανά ήταν απών, σε αποστολή για να δει από κοντά την Βαλένθια, με την οποία θα κοντραριζόταν στο Champions League. Ήταν η πρώτη από τις 7 συνολικά εμφανίσεις του Μπεμπέ. Και τα δύο γκολ που έβαλε, ήρθαν με κόντρα. Η αρχή του τέλους ήρθε σε ένα ματς για το Κύπελλο του 2011, απέναντι στην ερασιτεχνική Κρόουλι. Οι... ερασιτέχνες έδειχναν σε καλύτερη κατάσταση από τον Πορτογάλο, ο οποίος δεν έπαιξε ξανά. Δόθηκε δανεικός στην Μπεσίκτας και την Ρίο Άβε, όπου δεν «έπιασε», καθώς πέρασε και μία ρήξη χιαστού.

Ο Ντέιβιντ Μόγιες, πάντως, αποφάσισε να μην του δώσει ούτε μία ευκαιρία, όπως έκανε με όλους τους παίκτες που βρήκε στο Old Trafford. Δεν τον πήρε ούτε καν στην προετοιμασία. Το παραμύθι του στο Μάντσεστερ, λοιπόν, δεν είχε καλό τέλος. Και κυρίως, δεν κατάφερε ποτέ κανείς να δικαιολογήσει τους λόγους που η Γιουνάιτεντ δαπάνησε τόσα χρήματα για να τον φέρει. Οι φήμες είναι πολλές, αλλά ανεπιβεβαίωτες  Η πορτογαλική αστυνομία διέταξε έρευνα για την μεταγραφή του, η οποία, πάντως δεν κατέληξε, πουθενά. Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το πως ο Φέργκιουσον υπέπεσε σε τέτοια μεταγραφική γκέλα.

Στην Πάκος Φερέιρα, όπου πήγε ως δανεικός, έδειχνε να βρίσκει τον καλό του εαυτό. Έφτασε τα 11 γκολ και έφτασε να διεκδικεί θέση στην αποστολή της Πορτογαλίας του Μουντιάλ.Η Μπενφίκα του έδωσε φέτος την ευκαιρία να δείξει ότι αξίζει, πληρώνοντας μάλιστα τρία εκατομμύρια. Μέχρι στιγμής, πάντως, δεν έχει ούτε συμμετοχή στο Πρωτάθλημα.

Ακόμα κι αν καταφέρει να κάνει τελικά καριέρα, η μεταγραφή και η πορεία του στη Γιουνάιτεντ είναι μια ακόμα απόδειξη για τον ρόλο που μπορούν να παίξουν οι «τρίτοι παράγοντες» στο μέλλον ενός ποδοσφαιριστή που ονειρεύεται...

Πηγή: gazzetta.gr