Το Brand Finance, όπως συνηθίζει κάθε χρόνο μετά το τέλος των ποδοσφαιρικών πρωταθλημάτων, δημοσίευσε τη λίστα με τα 50 σημαντικότερα club brands του πλανήτη. Δεν μιλάμε ασφαλώς για τις κορυφαίες ομάδες -αν και δεν υπάρχει τεράστια απόκλιση σε αυτό- αλλά για εκείνους του συλλόγους που μετρούν περισσότερο (κυριολεκτικά και μεταφορικά) στο ποδοσφαιρικό χρηματιστήριο. Η αλήθεια είναι πως φέτος υπήρξαν κάποιες διαφοροποιήσεις λόγω της πανδημίας του κορονοϊού αλλά αυτό είναι κάτι που θα αποτυπωθεί πιο εξονυχιστικά την επόμενη χρονιά.

Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Ρεάλ Μαδρίτης, με συνολική αξία €1.419.000.000, με την αιώνια αντίπαλό της Μπαρτσελόνα να την ακολουθεί με διαφορά μόλις 6 εκατ. Ευρώ, κάτι όμως που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά αν η Βασίλισσα κατορθώσει να κερδίσει και το επόμενο πρωτάθλημα Ισπανίας μετά τον φετινό τίτλο. Γενικότερα πάντως, επικρατεί η άποψη πως ο COVID-19 θα δυσχεράνει τα οικονομικά των συλλόγων το 2021.

Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Λίβερπουλ, Μάντσεστερ Σίτι είναι οι τρεις ομάδες που συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα, ενώ στη δεκάδα ακόμη βρίσκονται οι Μπάγερν Μονάχου, Παρί Σεν Ζερμέν, Τσέλσι, Τότεναμ και Άρσεναλ. Είναι κάτι παραπάνω από προφανές πως οι αγγλικές ομάδες αποτελούν από μόνες τους εξαιρετικά δυνατά brands, κάτι που προκύπτει από την υποδειγματική οργάνωση της Premier League σε οργανωτικό, διαφημιστικό και οικονομικό επίπεδο, πέρα ασφαλώς από το εξαιρετικό αθλητικό προϊόν. Η γερμανική Κολωνία ήταν το πιο ταχύτερα αναπτυσσόμενο brand για φέτος και μαζί με την αγγλική Λέστερ και την επίσης γερμανική Λειψία κατέγραψαν αύξηση μεγαλύτερη του 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

ΠΗΓΗ: esquire.com.gr