Λένε ότι πολλές φορές η εικόνα μιας ομάδας στο γήπεδο αποτυπώνει –σε μεγάλο ποσοστό- τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει έξω από αυτό. Στην περίπτωση της Γερμανίας, αποδείχθηκε περίτρανα ότι η κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου ήταν ένα προϊόν συνεργασίας της ποδοσφαιρικής παιδείας και γνώσης που αναμφισβήτητα διαθέτουν, με την επιστράτευση της τεχνογνωσίας σε όλα τα επίπεδα. Πολυάριθμες συνιστώσες που υπολογίστηκαν με μαθηματική ακρίβεια από ανοιχτά μυαλά τέθηκαν στη διάθεσή τους, με αποκλειστικό σκοπό να αυξήσουν τις πιθανότητες και να μειώσουν την επίδραση του απρόοπτου, που κρύβει μια τόσο μεγάλη διοργάνωση. Το αποτέλεσμα τους δικαίωσε.

 

Η πρώτη κίνηση, η οποία αποδείχθηκε ουσιαστική, ήταν η απόφαση της Ομοσπονδίας (DFB) να κατασκευάσει ένα ιδιόκτητο κέντρο, αντί να διαλέξει κάποιο από εκείνα που της προσφέρθηκαν ως επιλογές από τους διοργανωτές. Οι προδιαγραφές που τέθηκαν οδήγησαν στο Πόρτο Σεγούρο, μια τοποθεσία λίγο έξω από το Ρίο Ντε Ζανέιρο.

 

Το «Κάμπο Μπαΐα», όπως ονομάστηκε, συνδύαζε την άνετη διαμονή και το στρατηγικό σημείο όπου βρισκόταν. Απείχε 45 λεπτά από το αεροδρόμιο και εξασφάλιζε τη μικρότερη δυνατή ταλαιπωρία από τις μετακινήσεις στις πόλεις που οι Γερμανοί έδωσαν τα παιχνίδια τους. Επίσης εγγυάτο την ηρεμία της αποστολής, αφού ήταν μακριά από τις πυκνοκατοικημένες πόλεις. Περιλάμβανε 65 πολυτελή δωμάτια και ένα σύμπλεγμα ξενοδοχειακών και αθλητικών εγκαταστάσεων.

 

Επίσης, η DFP εξασφάλισε πρόσβαση σε μια τεράστια βάση δεδομένων. Μια βάση που δημιουργήθηκε στο Βάινχαϊμ της Γερμανίας από την SAP, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες λογισμικού στον κόσμο, που απασχολεί περισσότερους από 66.000 εργαζόμενους. Τα δεδομένα αυτά αξιοποιήθηκαν στο έπακρο από το τιμ του Γιόαχιμ Λέβ, προκειμένου να πάρει τις σωστές αποφάσεις όσον αφορά στην τακτική, την φυσική κατάσταση, την παρακολούθηση του αντιπάλου, την προετοιμασία και το κοουτσάρισμα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Κάθε παίκτης έπαιρνε στο smart phone του όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τον επόμενο αντίπαλο για να μπορεί να τις μελετήσει, ανά πάσα στιγμή. Μάλιστα, η εταιρεία δημιούργησε το SAP Match Insights, το οποίο προορίζεται για να βοηθάει παίκτες και προπονητές παρουσιάζοντάς τους τις καταστάσεις-κλειδιά ενόψει του επερχόμενου αγώνα και το οποίο, τώρα που η Γερμανία στέφθηκε παγκόσμια πρωταθλήτρια, θα βγει στην αγορά και φυσικά θα μοσχοπουληθεί σε όποιες Ομοσπονδίες ενδιαφερθούν.

 

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο προετοιμασίας και με βάση το «δέντρο» της διοργάνωσης, οι Γερμανοί ήξεραν από καιρό ότι, για να καταφέρουν να κάνουν την υπέρβαση, θα έπρεπε να μπορούν να νικήσουν την οικοδέσποινα σε νοκ άουτ αγώνα. Δυο χρόνια πριν ανέθεσαν σε Πανεπιστήμιο της Κολονίας, την αποστολή να κάνουν την Βραζιλία «φύλλο και φτερό».

 

Πενήντα σπουδαστές του Deutsche Sporthochschule Koeln έφτιαξαν μια ομάδα η οποία επεξεργάστηκε όλες τις αναφορές του σκάουτινγκ, ανέλυσε τα ματς των Βραζιλιάνων και κατέληξε σε χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με τον τρόπο που αντιδρούν σε διαφορετικές καταστάσεις μέσα στο γήπεδο, ειδικά υπό συνθήκες πίεσης.

 

Στη διάρκεια των αγώνων του Μουντιάλ, κανείς δεν ξαφνιάστηκε μόλις ανακοινώθηκε ότι την πρώτη «μεταγραφή» δεν την έκανε ένας παίκτης, αλλά ο επί δεκαετία υπεύθυνος φυσικής κατάστασης της Γερμανίας, ο 40χρονος Αμερικανός Σάντ Φόρσαϊθ, που υπήρξε επιλογή του Γιούργκεν Κλίνσμαν. Τον επέλεξε και θα τον έχει στο πλευρό του από τη νέα σεζόν, ο μάνατζερ της Αρσεναλ, Αρσέν Βενγκέρ. Το σκεπτικό είναι ότι το πρόγραμμά του, αποδεδειγμένα συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση των μυϊκών τραυματισμών και στη γρηγορότερη αποκατάσταση των παικτών που για διάφορους λόγους μένουν εκτός δράσης, στη διάρκεια μιας μακράς και επίπονης σεζόν.

 

Τέλος, ένας τομέας στον οποίο οι Γερμανοί εργάστηκαν επισταμένα και μεθοδικά ήταν οι δημόσιες σχέσεις. Στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν ένα πιο συμπαθητικό προφίλ και να κερδίσουν την υποστήριξη τόσο των Βραζιλιάνων όσο και των ουδετέρων. Βλέπετε, η Νότιος Αμερική απέχει πολύ από την Ευρώπη η οποία τους αντιπαθεί, λόγω του πολιτικού τους ρόλου. Επί τούτου, επιστρατεύτηκε η μελετημένη χρήση των social media από τους εν ενεργεία παίκτες που μετείχαν στην αποστολή αλλά και από μεγάλα ονόματα του παρελθόντος. Ο Ποντόλσκι, έφτασε στο σημείο να δημοσιεύει tweets στα βραζιλιάνικα, ενώ κάθε επαφή και δράση της ομάδας που είχε να κάνει με την τοπική κοινωνία, γινόταν αμέσως γνωστή και προβαλλόταν από τη θετική της πλευρά. Λένε ότι ακόμη και οι μαυροκόκκινες φανέλες σχεδιάστηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζουν με αυτές της Φλαμένγκο.

 

Το πόσο πετυχημένη αποδείχθηκε αυτή η πολιτική επιβεβαιώθηκε από το γεγονός ότι στον τελικό της Κυριακής, στο πλευρό της Γερμανίας δεν ήταν μόνο οι Γερμανοί εκδρομείς, αλλά και οι ντόπιοι που ξέχασαν μονομιάς την ξεγυρισμένη εφτάρα του ημιτελικού και τάχθηκαν στο πλευρό τους, γιατί πείστηκαν να τους προτιμήσουν χίλιες φορές από τους Αργεντίνους.

 

Ακόμη και η δήλωση ότι οι παίκτες του Λεβ πάτησαν φρένο στο ημίχρονο για να μη διασύρουν ακόμη περισσότερο τους Βραζιλιάνους που παρέπαιαν, είχε τον σκοπό της.

Πηγή: efsyn.gr