Ειδική αναφορά στο CNN έγινε η ικανότητα της Ινδίας να κατασκευάσει την ψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα παγκοσμίως στο Τζαμού και Κασμίρ.

Η σιδηροδρομική γέφυρα Τσενάμπ είναι περίπου 359 μέτρα, 35 μέτρα ψηλότερη από τον Πύργο του Άιφελ στο Παρίσι. Στις 5 Απριλίου 2021 ολοκληρώθηκε το κλείσιμο της αψίδας της εμβληματικής σιδηροδρομικής γέφυρας, η οποία αποτελεί μέρος του έργου σιδηροδρομικής σύνδεσης Udhampur-Srinagar-Baramulla (USBRL).

Το Υπουργείο Σιδηροδρόμων της Ινδίας ανακοίνωσε, ότι η γέφυρα θα είναι ανοιχτή για τους επισκέπτες μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2023 ή τον Ιανουάριο του 2024.

Η γέφυρα μήκους 1.315 μέτρων αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου έργου που στοχεύει να καταστήσει την κοιλάδα του Κασμίρ προσβάσιμη από το ινδικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Για τον Πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι, η σιδηροδρομική γέφυρα Τσενάμπ και το ευρύτερο έργο σιδηροδρομικής σύνδεσης μπορούν να θεωρηθούν ως ένα ισχυρό εργαλείο για την κοινωνική ενσωμάτωση και την πολιτική επιρροή, που συνδέει διαφορετικές περιοχές με πόλεις-κλειδιά, σύμφωνα με το CNN.

 «Η γέφυρα και η μεγαλύτερη συνδεσιμότητα που πρόκειται να δημιουργήσει θα προβληθούν από το Νέο Δελχί ως άλλη μια μεγάλη νίκη για την ανάπτυξη της περιοχής», δήλωσε ο Μίκαελ Κούγκελμαν, διευθυντής του Ινστιτούτου Νότιας Ασίας στο Wilson Center.

Η έκθεση που δημοσιεύτηκε στο CNN αναφέρει επίσης, ότι η σύνδεση του Κασμίρ με την υπόλοιπη Ινδία με τρένο θα ενισχύσει σημαντικά τους βιομηχανικούς και γεωργικούς τομείς της περιοχής επιτρέποντας σιδηροδρομική σύνδεση παντός καιρού μεταξύ της κοιλάδας του Κασμίρ και της υπόλοιπης Ινδίας.

Η γέφυρα έχει επίσης πολιτικές προεκτάσεις, καθώς θεωρείται «μέσο για την ενσωμάτωση του Κασμίρ στην Ινδία», δήλωσε ο Σουσάντ Σινγκ, ανώτερος συνεργάτης στο Κέντρο Ερευνών Πολιτικής στην Ινδία.