Σε θάνατο δια απαγχονισμού καταδικάστηκε Χριστιανός στο Μπαχαβαλπούρ του Πακιστάν με την κατηγορία της βλασφημίας κατά του Μωάμεθ.

Ο λόγος για τον Νομάν Μασίχ, ο δικήγορος του οποίου δήλωσε, ότι ο πελάτης του είναι βαθιά απογοητευμένος από την απόφαση, καθώς η εισαγγελία απέτυχε να παράσχει στοιχεία για τον ισχυρισμό βλασφημίας εναντίον του.  

Ο Μασίχ κατηγορήθηκε το 2019, σύμφωνα με τον δικηγόρο του Λαζάρ Αλλάχ Ραχά, για μεταφορά βλάσφημων εικόνων στο κινητό του. Η δίκη του Μασίχ ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο, αλλά το Δικαστήριο ανέβαλε επανειλημμένα την ετυμηγορία με διάφορα προσχήματα.

Ο ακτιβιστής για τα δικαιώματα των μειονοτήτων Τζόζεφ Γιάνσεν είπε ότι είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι ένας νεαρός Χριστιανός καταδικάζεται σε θάνατο για ένα έγκλημα για το οποίο υπάρχουν αμφιβολίες. Οι ψευδείς κατηγορίες για βλασφημία εναντίον θρησκευτικών μειονοτήτων γίνονται συχνά για να διευθετηθούν προσωπικές βεντέτες, διαφορές ιδιοκτησίας, θρησκευτικές προκαταλήψεις ή επιχειρηματικές αντιπαλότητες, όπως φαίνεται στην περίπτωση του Μουσαράτ Μπίμπι.

Ταυτόχρονα, η κατάχρηση των νόμων περί βλασφημίας που επισύρουν αυστηρές ποινές έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Οι απλές κατηγορίες για βλασφημία έγιναν δικαιολογία για την επίθεση σε οποιονδήποτε κατήγορο σαν μαζική επιβολή και για να πάρουν τους νόμους στα χέρια τους χωρίς καμία έρευνα, κάτι που έχει αποδειχθεί σε αρκετές περιπτώσεις σε όλο το Πακιστάν.

Πρόσθεσε ότι μια δίκαιη δίκη είναι εγγυημένη στο σύνταγμα του Πακιστάν, ωστόσο οι κατηγορούμενοι δεν δέχονται δίκαιη δίκη σύμφωνα με τους νόμους περί βλασφημίας.

«Οι καταγγέλλοντες και οι μάρτυρες που εμπλέκονται σε ψευδείς ισχυρισμούς εναντίον των κατηγορουμένων συχνά χαίρουν ατιμωρησίας», είπε ο Τζόζεφ Γιάνσεν

Ο ακτιβιστής για τα ανθρώπινα δικαιώματα Ιλίας Σαμούελ, ήλπιζε ότι το Ανώτατο Δικαστήριο θα ακυρώσει τη θανατική ποινή που είχε επιβληθεί από τον δικαστή των πρόσθετων συνεδριάσεων Μουχαμάντ Χαφεζ Ουρ Ρεχμάν Καν και θα απέρριπτε όλες τις κατηγορίες εναντίον του Μασίχ.

Η Νάντια Στέφεν, ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των γυναικών, παρατήρησε ότι η περίπτωση του Μασίχ δεν είναι η πρώτη όταν το δικαστήριο επέβαλε θανατική ποινή σε άτομο από μια θρησκευτική μειονότητα. Στο παρελθόν, υπήρξαν πολλές περιπτώσεις στις οποίες άτομα κατηγορήθηκαν για βλασφημία και κατέληξαν να τους επιβληθούν θανατικές ποινές από τα δικαστήρια και τα ανώτατα δικαστήρια.

Ο ακτιβιστής για τα ανθρώπινα δικαιώματα, Ασικνάζ Χοχάρ, τόνισε ότι είναι ατυχές γεγονός που έχει γίνει πρακτική στα δικαστήρια σε υποθέσεις βλασφημίας να καταδικάζουν τους κατηγορούμενους, παρά τις σαφείς αμφιβολίες για δίκαιες έρευνες και την έλλειψη αποδεικτικών στοιχείων. Είπε ότι αυτοί οι νόμοι έχουν επηρεάσει μαζικά την περιθωριοποιημένη χριστιανική κοινότητα του Πακιστάν και έχουν καταστρέψει τις ζωές πολλών αθώων στη χώρα, και ακόμα κανείς δεν προσπαθεί να τους τροποποιήσει.

Ο Πρόεδρος της Συμμαχίας Εθνικής Μειονότητας του Πακιστάν, Λάλα Ρόμπιν Ντάνιελ, εξέφρασε ότι το ζήτημα της βλασφημίας είναι ένα πολύ ευαίσθητο θέμα στη χώρα, το οποίο έχει συχνά χρησιμοποιηθεί εσφαλμένα για να στοχεύσει θρησκευτικές μειονότητες με κίνητρο προσωπικές βεντέτες ή θρησκευτικό μίσος. Οι άκρως εμπρηστικές κατηγορίες μπορούν ενδεχομένως να πυροδοτήσουν λιντσαρίσματα όχλου και επαγρύπνηση δικαιοσύνης.

Η κυβέρνηση πρέπει να εισαγάγει ένα εθνικό σχέδιο δράσης για να αντιμετωπίσει την κατάχρηση των νόμων περί βλασφημίας στο όνομα της θρησκείας.

ΠΗΓΗ: dnd.com.pk

Μετάφραση: Infognomonpoltiics.gr