Το μήκους 148 πλοίων είχε αποπλεύσει από το Βέλγιο με προορισμό την Φιλανδία φορτωμένο με 1400 αυτοκίνητα μάρκας Mitsubishi, τα οποία και θα είχαν πιθανότατα τελικό προορισμό την αγορά της Ρωσίας.

Η σύγκρουση έγινε στις 18:15 ώρα GMT περίπου 25-30 ναυτικά μίλια ανοικτά των ακτών του Ρότερνταμ στην Ολλανδία, σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα μέρη στον κόσμο. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας τα αίτια της σύγκρουσης ήταν το ανθρώπινο λάθος.

Μετά τη σύγκρουση, το Baltic Ace άρχισε να παίρνει νερό, ανατράπηκε και βυθίστηκε μέσα σε 15 λεπτά σε αβαθή ύδατα. Σύμφωνα με την διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, το Corvus J πιθανότατα χτύπησε το Baltic Ace στο πλάι, όπου οι κενοί χώροι (void spaces) έχουν πλάτος μόλις 1,3, πλημμυρίζοντας γρήγορα τα καταστρώματα φορτίου. Το Corvus J υπέστη σοβαρές ζημιές, αλλά δεν κινδύνευσε να βυθιστεί ενώ κατάφερε να συμμετάσχει και στη επιχείρηση αναζήτησης και διάσωσης επιζώντων.

Οι καιρικές συνθήκες με κύμα τρία μέτρα και χιόνι δυσχέραναν την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να διακοπεί η επιχείρηση ερευνάς και διάσωσης και να συνεχιστεί το πρωί με 5 από τα 24 μέλη του πληρώματος να είναι επιβεβαιωμένα νεκρά ενώ ακόμη 6 να αγνοούνται.

Δεκατρία μέλη του πληρώματος, συμπεριλαμβανομένου του Πολωνού καπετάνιου του πλοίου, διασώθηκαν από τις σωσίβιες σχεδίες από ελικόπτερα ή από παραπλέοντα πλοία. Σύμφωνα με την ολλανδική ακτοφυλακή, η πιθανότητα εύρεσης περισσότερων επιζώντων ήταν «ουσιαστικά μηδενική» και η αναζήτηση για τα αγνοούμενα μέλη του πληρώματος, τα οποία πιθανόν να είχαν εγκλωβιστεί στο ναυάγιο, διακόπηκε την επόμενη ημέρα του ατυχήματος.

Ο τελικός αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή επιβεβαιώθηκε ότι ήταν 11 ναυτικοί.

Η επιχείρηση διάσωσης

Ακουμπώντας σε βάθος μόλις 35 μέτρων σε μία από τις πιο πολυσύχναστες διαδρομές της ναυτιλίας κοντά στο λιμάνι του Ρότερνταμ, με περίπου 540.000 λίτρα να παραμένουν στο πλοίο και περισσότερα από 1.400 αυτοκίνητα, το ναυάγιο του Baltic Ace ήταν ταυτόχρονα κίνδυνος για τη ναυτιλία και για το περιβάλλον. Τον Μάρτιο του 2014, η Rijkswaterstaat ανέθεσε τη σύμβαση για την πλήρη απομάκρυνση του βυθισμένου πλοίου μεταφοράς αυτοκινήτων στην ολλανδική εταιρεία Royal Boskalis Westminster και τον συνεργάτη της Mammoet.

Μόλις έγινε η απάντληση της υπόλοιπης ποσότητας καυσίμου από το πλοίο, κόπηκε σε 8 ξεχωριστά κομμάτια και ανασηκώθηκε από τον βυθό. Η ίδια μέθοδος χρησιμοποιήθηκε για τη απομάκρυνση του ναυαγίου του πλοίου μεταφοράς αυτοκινήτων που βυθίστηκε στη Μάγχη MV Tricolor, αλλά και για την αφαίρεση της πλώρης του ρωσικού υποβρυχίου Kursk προτού σηκωθεί το υπόλοιπο κύτος.

Δείτε το ενδιαφέρον βίντεο που ακολουθεί:

 

ΠΗΓΗ: e-nautilia.gr