Σάββας Καλεντερίδης: Σε κατάσταση αμηχανίας η Τουρκία! Τέρμα τα άλλοθι, είμαστε ισχυροί για να υπερασπιστούμε κυριαρχικά δικαιώματα!
Τις τουρκικές προκλήσεις και αντιδράσεις μετά την επίτευξη της ελληνογαλλικής συμφωνίας ανέλυσε ο Σάββας Καλεντερίδης.
Η αντίδραση της Τουρκίας σε σχέση με τη νέα παρένοχλη του Nautical Geo δεν έχει να κάνει με τη συμφωνία. Γιατί είναι το ίδιο πλοίο που παρενοχλήθηκε ανατολικά της Κρήτης (πριν τη συμφωνία).
Η Τουρκία ανησυχεί με την ελληνογαλλική συμφωνία.
Την εποχή μνημονίων άκουσα Τούρκους αξιωματούχους να λένε, ότι το ελληνικό κράτος δεν υφίσταται. Πολύ εύκολα θα καταλάβουμε αυτήν τη χώρα χωρίς να πέσει ούτε μία ντουφεκιά.
Έπεισαν την εξουσία στην Τουρκία, ότι η Ελλάδα είναι ανυπόστατο κράτος και πάνω σε αυτό στηρίχθηκε το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας» με το οποίο χωρίζουν το Αιγαίο στη μέση και την Ανατολική Μεσόγειο.
Είχε δοθεί η εντύπωση, ότι η Ελλάδα παραδόθηκε. Τώρα βλέπουν, ότι η Ελλάδα αντιδρά έμπρακτα με οπλικά συστήματα και ενοχλείται η Τουρκία.
Είναι σε κατάσταση αμηχανίας!
Θα εγκαταλείψει η Ελλάδα την πολιτική του κατευνασμού;
Θα υλοποιήσει την πολιτική της αποτροπής.
Το άλλοθι εξαλείφεται! Η Ελλάδα θα κυριαρχήσει σε αέρα και θάλασσα για τα επόμενα 20 χρόνια.
Πρέπει να κρίνουμε την πολιτική και τη γεωπολιτική πτυχή αυτής της συμφωνίας.
Είναι η Ελλάδα αποφασισμένη να υπερασπιστεί τα κυριαρχικά της δικαιώματα;
Tώρα είμαστε πλέον ισχυροί.
Ο γεωπολιτικός αναλυτής, συγγραφέας, αρθρογράφος, εκδότης και επικεφαλής του Infognomonpolitics.gr, Σάββας Καλεντερίδης, στην εκπομπή “Παρεμβάσεις” στο Blue Sky. Στη συζήτηση συμμετέχει ο πτέραρχος ε.α.Κώστας Ιατρίδης.
Το τεχνολογικό θαύμα πίσω από τις Belharra
Με την επιλογή της γαλλικής φρεγάτας FDI HN (δηλαδή η ελληνική διαμόρφωση), το Πολεμικό Ναυτικό περνάει στην ψηφιακή εποχή. Προσθέτει στον στόλο του ένα όπλο που του δίνει τη δυνατότητα υλοποίησης σύνθετων αποστολών και μπαίνει στην «αρένα» της Ανατολικής Μεσογείου, έχοντας έναν πολλαπλασιαστή ισχύος στη φαρέτρα του.
Οι γαλλικές φρεγάτες ενσωματώνουν το ραντάρ τεχνολογίας AESA (Active Electronically Scanned Array) Sea Fire 500, το οποίο έχει αναπτύξει η Thales και λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων «S» (2-4 GHz).
Με το Sea Fire, το πλήρωμα το πλοίου θα είναι σε θέση να εντοπίζει και να παρακολουθεί έως και 800 στόχους ταυτόχρονα, έχοντας τη δυνατ;ότητα να μεταδώσει την εικόνα σε άλλα φίλια μέσα ή κλιμάκια διοίκησης, μέσω συστήματος ζεύξης δεδομένων.
Παράλληλα, το προηγμένο αυτό ραντάρ μπορεί: να ανανεώνει ταχύτατα τους στόχους, να εντοπίζει στόχους 3D, να συνδέεται και να κατευθύνει τους πυραύλους Aster, να εντοπίζει και να παρακολουθεί πιθανές απειλές, να χαρτογραφεί τις κλιματολογικές συνθήκες σε ξηρά και θάλασσα, να καταγράφει λεπτομερώς το παράκτιο περιβάλλον.
Σημειώνεται πως το Sea Fire, είναι ο βασικός λόγος που καθιστά τους Aster, όπλο ακριβείας που προσεγγίζει το 100% έναντι στόχων εισερχόμενων αεροσκαφών (one shot-one kill), αποτρέποντας επιθέσεις κορεσμού.
Επιπλέον, οι νέες φρεγάτες αναπτύσσουν ένα καινοτόμο στοιχείο: τον συνδυασμό του ραντάρ Sea Fire, της πλήρους σουίτας σόναρ (κύτους και ρυμουλκούμενου) και του συστήματος μάχης (SETIS). Το SETIS προσφέρει στους χειριστές του πλήρη οπτικο-ηλεκτρονική άποψη 360 μοιρών, επιτρέποντας την ανάπτυξη του συνόλου του οπλισμού της φρεγάτας σε 24ωρη βάση.
Οι FDI HN θα φέρουν 32 αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster 30, πυροβόλο 76 χιλιοστών και σύστημα RAM 21 πυραύλων για την προστασία του σκάφους από αέρος, ξηράς και θαλάσσης. Αναφορικά με τα όπλα της φρεγάτας κατά πλοίων, το «οπλοστάσιο» της FDI HN περιλαμβάνει πυραύλους Exocet, που έχουν τη δυνατότητα να πλήξουν στόχους σε μεγάλη απόσταση.
Όσον αφορά τις ανθυποβρυχιακές δυνατότητες των FDI, ο εξοπλισμός με τις τορπίλες MU-90, τα δύο σόναρ (κύτους και συρόμενο) και το ελικόπτερο MH-60R αποτελούν έναν πραγματικά επικίνδυνο αντίπαλο για κάθε υποβρύχιο στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς διαθέτουν τρεις διαφορετικούς τρόπους εντοπισμού της κίνησης κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και δύο μέσα εξουδετέρωσης (ελικόπτερο και τορπίλες).
Εκτός από το σχεδιασμό stealth, οι FDI HN διαθέτουν «ανεστραμμένη πλώρη» που επιτρέπει στα πλοία να αυξάνουν σημαντικά την ταχύτητα τους σε δύσκολες θαλάσσιες συνθήκες από μπροστά, μειώνοντας ταυτόχρονα τον αντίκτυπο του κυματισμού και συμβάλλοντας στη μείωση της διατομής επιφανείας της πλώρης στο ρανταρ.
Υπενθυμίζεται πως η προμήθεια τριών φρεγατών τύπου FDI θα έχει κόστος 2,9 δισ. ευρώ και παραδόσεις εντός του 2025 (δύο πλοία) και του 2026 (το τρίτο), με προαίρεση αγοράς και μιας τέταρτης.
Όπως έχει γράψει η «Κ», ένα Πολεμικό Ναυτικό με επίκεντρο τις FDI εκ των πραγμάτων θα μπορεί να είναι επιχειρησιακά διαλειτουργικό με μια ολοένα πιο «γαλλική» Πολεμική Αεροπορία, η οποία από το τέλος του έτους θα αρχίσει να παραλαμβάνει τα πρώτα μαχητικά τύπου Rafale τα οποία έχουν ήδη «προικισθεί» με υποστρατηγικού χαρακτήρα πυραύλους τύπου SCALP. Στην παρούσα στιγμή οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών για τις FDI δεν έχουν καταλήξει στο εάν θα περιληφθούν στο πακέτο και ναυτικοί SCALP (Naval Cruise Missiles) με δυνατότητα μακρού πλήγματος μέχρι και σε βάθος 1.000 χιλιομέτρων.