Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα, το πρώτο μαχητικό AMCA θα κυκλοφορήσει τέσσερα χρόνια μετά την απόφαση της υπουργικής επιτροπής για την ασφάλεια με την παραγωγή να ξεκινά μετά από έξι χρόνια.

Ένα φιλόδοξο σχέδιο παραγωγής μαχητικών Stealth 5ης γενιάς προχωρά η Ινδία. Πρόκειται σύμφωνα με τους "Times of India" για ένα βήμα που ανατρέπει τα σενάρια, ότι το Νέο Δελχί μπορεί να ενδιαφέρεται για τα αεροσκάφη F-35A που παρουσίασαν οι ΗΠΑ στην έκθεση "Aero-India" στη Bengaluru τον περασμένο Φεβρουάριο.

Η υπόθεση ανάπτυξης του ινδικού δικινητήριου προηγμένου αεροσκάφους μάχης (AMCA), με κόστος περίπου 1,67 δις ευρώ, θα σταλεί «σύντομα» στην υπουργική επιτροπή για την ασφάλεια (CCS) για την τελική έγκριση, όπως σημειώνουν οι TOI. «Οι εκτενείς διυπουργικές διαβουλεύσεις για το κόστος, το σχεδιασμό και το επίπεδο του εγχώριου περιεχομένου έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί τώρα. Η υπόθεση του Οργανισμού Έρευνας και Ανάπτυξης Άμυνας για το AMCA θα οριστικοποιηθεί σύντομα», αναφέρουν ινδικές πηγές.

Το φιλόδοξο έργο AMCA θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη πέντε πρωτοτύπων αεροσκαφών και ενός αεροσκάφους επιδείξεων.

Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα, το πρώτο πρωτότυπο AMCA θα κυκλοφορήσει τέσσερα χρόνια μετά την κύρωση της υπουργικής επιτροπής για την ασφάλεια με την παραγωγή να ξεκινά μετά από έξι χρόνια.

Πίεση από την κυβέρνηση για την ανάπτυξη του μαχητικού

Ο Οργανισμός Έρευνας και Ανάπτυξης Άμυνας (DRDO) προσέγγισε την Επιτροπή Ασφαλείας του υπουργικού συμβουλίου (CCS), υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι, για έγκριση δικινητήρων προηγμένων μαχητικών  (AMCA). Το πρώτο πρωτότυπο του GE-414 powered AMCA αναμένεται να κυκλοφορήσει μέχρι το 2026. Η απόφαση του DRDO να προσεγγίσει το CCS για χρηματοδότηση έρχεται σε μια εποχή που ο PM Modi ζήτησε από τον οργανισμό να επικεντρωθεί στις βασικές του ικανότητες και να αποφύγει χρονικές καθυστερήσεις και υπερβάσεις κόστους.

Το LCA Tejas Mark II με κινητήρα GE-414 αναμένεται να κυκλοφορήσει το επόμενο έτος μετά την ολοκλήρωση της πιστοποίησης δοκιμών εισαγωγής αέρα στη Γαλλία τον Μάιο-Ιούνιο του τρέχοντος έτους. Δεδομένου ότι η εισαγωγή αέρα του Mark II είναι παρόμοια με την Mark I, το DRDO είναι σίγουρο ότι θα συσκευάσει την πιστοποίηση και θα κυκλοφορήσει το πρώτο πρωτότυπο μέχρι το επόμενο έτος.

Είναι κατανοητό ότι η κυβέρνηση ζήτησε από το DRDO να τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα των έργων και να αποφύγει καθυστερήσεις στο όνομα της ανάπτυξης για πρώτη φορά. Ενώ οι συνομιλίες Ινδίας-ΗΠΑ συνεχίζονται για μεταφορά 100% της παραγωγής τεχνολογίας κινητήρων GE-414 στην Ινδία, το DRDO αποφάσισε να τροφοδοτήσει τόσο το Mark II όσο και το AMCA με τον ίδιο κινητήρα.

Ενώ το DRDO υποστηρίζει ότι το Tejas Mark I έχει εμβέλεια 3000 χιλιομέτρων με κινητήρα GE-404.  "Το αεροσκάφος είναι ικανό και μπορεί να κάνει ταξίδια μεγάλης εμβέλειας μέσω ανεφοδιασμού. Αλλά η απόφαση για το ποια αεροσκάφη θα στείλουν για διεθνείς ασκήσεις ανήκει στην ινδική Πολεμική Αεροπορία", δήλωσε ανώτερος αξιωματούχος του DRDO.

Η κυβέρνηση Μόντι έχει δεσμευτεί για το πρόγραμμα Tejas και θέλει επίσης να κρατήσει το DRDO υπεύθυνο για την ανάπτυξη μαχητικών καθώς δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο για την ινδική Πολεμική Αεροπορία, σημειώνουν ινδικές πηγές.

ΠΗΓΗ: infognomonpolitics.gr