Τα σχέδιά του για την ανάπτυξη μιας μηχανής τεχνητής νοημοσύνης μέσα στο 2016 ώστε να έχει βοήθεια στο σπίτι και στη δουλειά, αποκάλυψε ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ιδρυτής και εκτελεστικός διευθυντής της Facebook Inc, την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η αποκάλυψη έγινε μέσω ανάρτησης στη σελίδα του στο Facebook. «Μπορείτε να φανταστείτε αυτή τη μηχανή σαν τον Τζάρβις από την ταινία Iron Man», έγραψε ο Ζάκερμπεργκ, αναφερόμενος στον μπάτλερ τεχνητής νοημοσύνης που εμφανίζεται στα περιοδικά της Marvel Comics και πρωταγωνιστεί στην τελευταία κινηματογραφική μεταφορά των Εκδικητών.

Ο Ζάκερμπεργκ θα ξεκινήσει το πρότζεκτ του με βάση την υπάρχουσα τεχνολογία. Ο ιδρυτής του Facebook, ο οποίος είχε αναδειχθεί και πρόσωπο της χρονιάς από το περιοδικό Time για το 2010, επιθυμεί η μηχανή να είναι όχι μόνο ο προσωπικός μπάτλερ του αλλά να βοηθά τη γυναίκα και την κόρη του, Μαξ.

Εκπαιδεύοντας τον τεχνητό βοηθό
Το επόμενο βήμα θα είναι να εκπαιδεύσει το δημιούργημά του για να καταλαβαίνει τη φωνή του. Μέσα στα καθήκοντα του μπάτλερ ρομπότ θα είναι τα εξής:
• να ελέγχει τα πάντα μέσα στο σπίτι, όπως είναι η μουσική, τα φώτα και η θερμοκρασία.
• να επιτρέπει στους φίλους του Ζάκερμπεργκ να μπουν στο σπίτι, σκανάροντας τα πρόσωπά τους όταν θα χτυπούν το κουδούνι,
• να οπτικοποιεί τα δεδομένα για να βοηθά τον ιδρυτή του Facebook στη δουλειά του.
«Πρόκειται για μια διασκεδαστική διανοητική πρόκληση να το κωδικοποιήσω για τον εαυτό μου», έγραψε μεταξύ άλλων ο Ζάκερμπεργκ. «Ανυπομονώ να ξεκινήσω και να μοιράζομαι τι μαθαίνω στην πορεία του χρόνου».

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι μεταξύ των άλλων προκλήσεων του Ζάκερμπεργκ για τα επόμενα χρόνια είναι να διαβάζει δύο βιβλία κάθε μήνα, να συναντά ένα νέο άτομο κάθε μέρα και να μάθει μανδαρίνικα κινέζικα. Μάλιστα, νωρίτερα μέσα στο προηγούμενο έτος ο ίδιος έδωσε μια 20λεπτη ομιλία αποκλειστικά στα μανδαρίνικα στο πανεπιστήμιο Tsinghua στο Πεκίνο.

Πανταχού παρών
Βέβαια, ο 31χρονος Αμερικανός προγραμματιστής και επιχειρηματίας δεν θα μπορούσε να περιοριστεί μόνο στα του οίκου του, για το λόγο αυτό προχωρά συνεχώς σε εξαγορές καινοτόμων start-up επιχειρήσεων, που αφενός θα του παρέχουν το τεχνολογικό προβάδισμα και αφετέρου θα διαφυλάξουν την πρωτοκαθεδρία του Facebook:
• Snapchat. Δημιούργημα δύο νεαρών (Μπόμπι Μέρφι, Έβαν Σπίγκελ) που τους είχε απορρίψει ο Ζάκερμπεργκ, ωστόσο αναγνώρισε την αξία τους εξαγοράζοντας την εταιρία που είχαν ιδρύσει για 3 δις δολάρια. Η εταιρία τους έχει λάβει χρηματοδότηση 123 εκατ. δολάρια και η αξία της αποτιμάται σε 2 δισ. δολάρια.
• Oculus VR. Η εταιρεία που κατασκεύασε τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας Oculus Rift. Πέρασε στα χέρια του Ζάκερμπεργκ έναντι 2 δισ. δολαρίων σε μετρητά και μετοχές.
• WhatsApp. Εφαρμογή που έγινε ευρέως γνωστή ως μία φθηνή και καλή εναλλακτική λύση επικοινωνίας μέσω κινητών συσκευών. Η εξωφρενική εξαγορά του έφτασε στα 19 δισ. δολάρια. Το WhatsApp διέθετε τη στιγμή της εξαγοράς 430 εκατομμύρια χρήστες και μόλις 50 υπαλλήλους οι οποίοι τα επόμενα τέσσερα χρόνια θα γίνουν πλουσιότεροι κατά 380 εκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τη συμφωνία. Έτσι, η Facebook μπήκε δυναμικά και στις κινητές συσκευές.
• Instagram. Το 2012 το Instagram είχε ήδη γίνει αγαπημένο social media και για πολλούς ήταν ως ο ισχυρότερος ανταγωνιστής του Facebook. Ο Ζάκερμπεργκ το εξαγόρασε έναντι του αστρονομικού ποσού του 1 δισ. δολαρίων.
• Lightbox. Παρόμοια εφαρμογή με το Instagram. Οι αναλυτές υπολογίζουν ότι το κόστος της εξαγοράς ήταν ελαφρώς μικρότερο του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, ενώ η κίνηση θεωρήθηκε «προληπτικό» μέτρο από πλευράς Facebook για να ελέγξει έναν μελλοντικό ανταγωνιστή.

ΠΗΓΗ: cnn.gr