Τα κόκκινα φώτα σβήνουν, ο Ρόσμπεργκ «εκτινάσσεται»
Η συνήθης εικόνα- από τότε, δηλαδή, που κρίθηκε το πρωτάθλημα και το άγχος και η πίεση εγκατέλειψαν τους ώμους του Γερμανού: ο Νίκο Ρόσμπεργκ έκανε για 6ο συνεχόμενο αγώνα τον ταχύτερο γύρο στις κατατακτήριες δοκιμές και ξεκινούσε από την pole position, έχοντας δίπλα του τον παγκόσμιο πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον.
Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Νίκο έκανε και πάλι φοβερή εκκίνηση και χάθηκε εύκολα μπροστά στον ορίζοντα, ενώ ο Χάμιλτον έφτυσε... λάδι για να κρατήσει πίσω του Ράικονεν και Πέρεζ που είχαν ξεκινήσει καλύτερα απ' αυτόν.
Στις πιο πίσω θέσεις, ο Φερνάντο Αλόνσο συνέχισε τις εκπληκτικές φετινές εμφανίσεις, καθώς ενεπλάκη σε ατύχημα με τον Μαλντονάντο και- παραδόξως- έφταιγε ο ΙΔΙΟΣ, με αποτέλεσμα να δεχτεί ποινή διέλευσης από τα πιτ.
Την ίδια ώρα, ο Σεμπάστιαν Φέτελ (που χθες απέτυχε να προκριθεί από το Q1) είχε ήδη αρχίσει ν' αναρριχάται στην κατάταξη...
Ώρα για πιτ, ώρα για παιδαριώδη λάθη
Στον 6ο γύρο- και χωρίς να έχει αλλάξει τίποτα στις μπροστά θέσεις- ο Κβίατ άνοιξε το χορό των πιτ στοπ: μπήκε, έβγαλε την πολύ μαλακή γόμα κι έβαλε τη μαλακή κι επέστρεψε οριακά εντός της δεκάδας.
Τον Ρώσο μιμήθηκαν οι πάντες (Μάσα, Αλόνσο, Κίμι, Ρόσμπεργκ, Χάμιλτον), με το highlight των πρώτων στάσεων να είναι η επική γκάφα του σηματορού του Μπότας: με τον Μπάτον να μπαίνει στα πιτ, έδωσε σήμα στο Φιλανδό να φύγει με αποτέλεσμα να καταστρέψει την εμπρός αεροτομή του και στον 10ο γύρο ν' αναγκαστεί να ξαναμπεί στα πιτ και στον 13ο ξανά-μανά μέσα για να εκτίσει την ποινή των 5 δευτερολέπτων που του επιβλήθηκε.
Την ίδια στιγμή, ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήτανε ο μόνος που δεν είχε μπει στο μποξ της Φεράρι για ν' αλλάξει λάστιχα, είχε ανέβει μέχρι τη δεύτερη θέση, όμως η φθορά είχε φτάσει σε τέτοιο σημείο που Χάμιλτον και Κίμι τον πέρασαν (όταν ξαναβγήκαν στην πίστα) σα να κινείτο με προβληματικό πατίνι και όχι με κόκκινο μονοθέσιο.
Έχουμε αγώνα!
Μετά το μέσον, περίπου, του grand prix και με την κατάσταση να γίνεται ελαφρώς πιο ρομαντική με τα φώτα ν' ανάβουν λόγω του σκοταδιού, ο Λιούις Χάμιλτον μάζεψε από τα 4, σχεδόν, δευτερόλεπτα τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο teammate του στα 1.3, μέχρι που ο Νίκο μπήκε για τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών στον 32ο γύρο, έκανε 2.6 και βγήκε πίσω από τον πρωταθλητή και άρχισε- με φρέσκα, φυσικά, ελαστικά- να ροκανίζει τη διαφορά των 21 δευτερολέπτων (την έφτασε μέχρι τα 12).
Πιο πίσω Πέρεζ, Γκροζιάν και Χούλκενμπεργκ συνέχιζαν τον μεστό αγώνα τους και πλασάρονταν στις θέσεις 5-8, ενώ ο Ράικονεν έκανε ένα καταστροφικό πιτ 6.6. δευτερολέπτων, βγήκε στη 4η θέση και χρειάστηκε την ευγενική «συγκατάβαση» του Φέτελ- που άνοιξε ξεκάθαρα την πόρτα- για να επιστρέψει στη θέση του βάθρου.
Ο Γερμανός πιλότος της Φεράρι μπήκε στον 40ο γύρο για την τελευταία αλλαγή ελαστικών, βγήκε στην 6η θέση και άρχισε να κυνηγά μετά μανίας τον Ρικιάρντο.
Στην ουρά του γκριντ ο Αλόνσο κατάφερε να περισώσει την πληγωμένη τιμή της ΜακΛάρεν καθώς πέρασε τις Μέινορ, τη στιγμή που Κβίατ, Μάσα και Σάινθ πάλευαν για την τελευταία θέση της δεκάδας.
Ποιος, ποιος, ο Νίκο ο... «θεός».
Όταν άπαντες ολοκλήρωσαν τα πιτ τους- με τον Χάμιλτον να μπαίνει τελευταίος στον 42ο γύρο για να βάλει τη μαλακή- η κατάσταση μπροστά ήταν η εξής: ο Ρόσμπεργκ παρέμενε πρώτος έχοντας μια διαφορά 13 δευτερολέπτων (κι έπειτα 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6....) με τον Λιούις να τον πλησιάζει σταθερά, αλλά αργά.
Τρίτος ήταν ο Ράικονεν που ούτε απειλούσε ούτε απειλούνταν και ο Φέτελ άγγιξε το ταβάνι του, καθώς πέρασε και τους Πέρεζ Ρικιάρντο με χαρακτηριστική άνεση και ανέβηκε στην 4η θέση. Τα δύο «θύματα» του τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή (Πέρεζ και Ρικιάρντο, δηλαδή) ακολούθησαν στις θέσεις 5-6, ενώ Χούλκενμπεργκ (ακόμα ένας σπουδαίος αγώνας για τη Φορς Ίντια), Μάσα,Γκροζιάν και Κβίατ συμπλήρωναν τη δεκάδα.
Η καρό σημαία βρήκε τον Νίκο Ρόσμπεργκ να παίρνει στο σπίτι του την 3η σερί νίκη και 5η συνολικά στη σεζόν και να γλείφει μεγάλο μέρος των πληγών που του «δημιούργησε» ο Λιούις Χάμιλτον μέσα στο 2015, να τερματίζει στην τιμητική 2η θέση και να αισθάνεται λίγο καλύτερα εν όψει 2016.
Πίσω τους η- ξεκάθαρη- δεύτερη δύναμη του γκριντ, η Φεράρι, ολοκλήρωσε ελαφρώς... ανάποδα (με τον Κίμι, δηλαδή, μπροστά από τον Φέτελ) τη χρονιά της αναγέννησής της και έδειξε τα μηχανοκίνητα δόντια της, ενώ υποσχέσεις για του χρόνου άφησαν και οι Φορς Ίντια, Γουίλιαμς.
Το 2015, λοιπόν, μας κούνησε οριστικά και αμετάκλητα μαντήλι.
Ευχή όλων των φαν της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, είναι όταν σηκωθεί και πάλι η αυλαία τον ερχόμενο Μάρτιο ο ανταγωνισμός να έχει κάνει βήματα προόδου.
Τα χασμουρητά δεν έχουν θέση στη Φόρμουλα 1.