Ο χορός των «καταραμένων» εκκινήσεων

Είθισται ο γύρος σχηματισμού να κρατά τις αποστάσεις του από τις έντονες συγκινήσεις, όμως αυτός του Μπαχρέιν ήταν επεισοδιακός: ο Σεμπάστιαν Φέτελ είδε τον κινητήρα του να παραδίδει πνεύμα και αναγκάστηκε να κάνει στην άκρη τη Φεράρι του, ενώ και ο Πάλμερ εγκατέλειψε πριν καν σβήσουν τα κόκκινα φώτα, καθώς η Ρενό του είχε πρόβλημα.

Στην εκκίνηση ο poleman Χάμιλτον όπως και στην Αυστραλία τα έκανε μεγαλοπρεπώς μαντάρα, ο Ρόσμπεργκ έφυγε μπροστά και χάθηκε στον ορίζοντα, ενώ ο παγκόσμιος πρωταθλητής χτύπησε με τον Μπότας και έπεσε πολύ πίσω 8ος.

Πίσω από τον πρωτοπόρο Ρόσμπεργκ οι δύο Γουίλιαμς βρίσκονταν στο 2-3 με τον Μασα μπροστά από τον Μπότας, ενώ Ρικιάρντο και Ράικονεν ακολουθούσαν στο 4-5.

Εγκαταλείψεων συνέχεια

Φέτελ και Πάλμερ έκαναν την αρχή και δημιούργησαν εμφανώς ρεύμα, καθώς στον 7ο γύρο τόσο ο Μπάτον με την ΜακΛάρεν, όσο και ο Γκουτιέρεζ με την Χάας εγκατέλειψαν.

Σε άλλα… νέα, ο Βάλτερι Μπότας κρίθηκε «ένοχος» από τους αγωνοδίκες για το συμβάν με τον Χάμιλτον στην πρώτη στροφή και του επιβλήθηκε ποινή διέλευσης από τα πιτ, ενώ ο Κίμι Ράικονεν άρχισε την αντεπίθεσή του από την 5η θέση και προσπερνώντας κατά σειρά Ρικιάρντο, Μπότας και Μάσα ανέβηκε 2ος (στο 10ο γύρο).

Ώρα για πιτ- στοπ

Σάινθ, Μάσα, Ρικιάρντο ήταν αυτοί που άνοιξαν το χορό των πιτ, για ν’ ακολουθήσουν στο 13ο και 14ο γύρο οι πρωτοπόροι (Κίμι πρώτος, Ρόσμπεργκ μετά και Χάμιλτον στη συνέχεια), με την πλειονότητα των οδηγών να επιλέγει τη μέση γόμα (μ’ εξαίρεση τον Ράικονεν που έβαλε τη μαλακή).

Όταν επέστρεψαν όλοι με φρέσκα λάστιχα στην πίστα, ο Ρόσμπεργκ είχε φτιάξει μια διαφορά ασφαλείας από τον “Iceman”- η οποία κυμαινόταν μεταξύ 11 και 14 δευτερολέπτων-, ενώ ο Γκροζιάν συνέχιζε με την Χάας τα μικρά (ok: τα μεγάλα) τετράτροχα θαύματα και φιγουράριζε στην 4η θέση.

Οι δύο Ρεντ Μπουλ με τον Ρικιάρντο και τον Κβίατ είχαν τη «συνήθη» θέση τους στην κατάταξη (5-6), ενώ οι Γουίλιαμς έδειχνα να υστερούν σε ρυθμό αγώνα και μετά την εντυπωσιακή τους αρχή, μάχονταν να διατηρηθούν εντός της πρώτης δεκάδας.

Ο μοναχικός αγώνας του Γερμανού

Λίγο μετά την συμπλήρωση των 20 πρώτων γύρων κατέστη σαφές πως ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν στο δικό του αγώνα- τουλάχιστον σ’ εκείνο το κομμάτι του αγώνα- αφού αύξανε ολοένα και περισσότερο την διαφορά του από τη Φεράρι του Ράικονεν.

Πιο πίσω ο Φερστάπεν ξεδίπλωνε γι’ ακόμα μία φορά το ουρανόμηκες ταλέντο του σε όλα τα πλάτη και μήκη της πίστας, φέρνοντας την Τόρο Ρόσο του μέχρι και την 5η θέση, ο αντικαταστάτης του απόντα Αλόνσο, ο Φαντούρν, έκανε αρκετά καλή δουλειά μαχόμενος για τους βαθμούς με την μετρίως μέτρια ΜακΛάρεν, ενώ Έρικσον και Νασρ αποδείκνυαν εμπράκτως πως η Σάουμπερ έχει κάνει το 2016 ένα βήμα μπροστά.

Όχι άλμα, αλλά ένα πολύ τίμιο βήμα.

Αλλεπάλληλες στάσεις στο μποξ, ουδεμία αλλαγή στην πίστα

Πλησιάζοντας το μέσο του αγώνα οι πρωτοπόροι έκαναν όλοι ακόμα δύο στάσεις- ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των πιτ στοπ τους στα τρία- στο μποξ τους, για να βάλουν την πολύ μαλακή κι εν συνεχεία τη μαλακή γόμα.

Οι άνθρωποι της Μερσέντες φρόντισαν να κάνουν τον ήδη κακό αγώνα του Χάμιλτον λίγο χειρότερο, με την ανεξήγητη επιμονή τους να τον αφήνουν για τουλάχιστον 5 γύρους (μεταξύ 34ου και 39ου) με φθαρμένα ελαστικά, με αποτέλεσμα να χάνει 1.5 δεύτερο από τον Ράικονεν και να είναι ανέφικτο να τον «πιάσει» στη δεύτερη θέση.

Μπροστά ο Ρόσμπεργκ συνέχιζε την άριστη μίμηση του Λούκυ Λουκ παίζοντας τον όχι-και-τόσο-φτωχό και μόνο «καουμπόι», ενώ ο Σάινθ ήρθε να προστεθεί στους άτυχους του αγώνα με την εγκατάλειψή του στον 43ο γύρο.

Πέντε στα πέντε και συνεχίζει…

Με την συμπλήρωση του 57ου γύρου και το πέσιμο της καρό σημαίας ο Νίκο Ρόσμπεργκ διεύρυνε το σερί που και έφτασε τις 5 σερί νίκες (στους τρεις τελευταίους αγώνες της περσινής σεζόν και στην Αυστραλία και το Μπαχρέιν φέτος κέρδισε ο Γερμανός) και δείχνει, πλέον, πιο έτοιμος από ποτέ να πάρει το πρωτάθλημα. Άλλωστε, όποιος πιλότος έχει ξεκινήσει τη χρονιά με δύο νίκες στα δύο πρώτα grand prix, στο τέλος στέφθηκε πρωταθλητής…

Πίσω του, ο δεύτερος Κίμι Ράικονεν απέδειξε πως η Φεράρι είναι αρκετά κοντά, αλλά όχι σε θέση να κερδίσει την πρωταθλήτρια Μερσέντες, ενώ ο τρίτος Λιούις Χάμιλτον θα πρέπει να βελτιώσει κατακόρυφα την απόδοσή του στις εκκινήσεις, γιατί κινδυνεύει να τρέχει- ακόμα και με 350 χιλιόμετρα- και να μη φτάνει (τον Ρόσμπεργκ).

Η τέταρτη θέση του Ρικιάρντο φανερώνει πως η Ρεντ Μπουλ είναι, για την ώρα, η “best of the rest”, ενώ ο Γκροζιάν με την «νεοφώτιστη» Χάας τρελαίνει εαυτόν και αλλήλους, καθώς μάζεψε και πάλι βαθμούς μετά την Αυστραλία.

Φερστάπεν (τι οδηγικό ταλέντο...), Κβίατ, Μάσα (μπορούσε και καλύτερα), Μπότας και Φαντούρν (εντός των βαθμών ο Βέλγος αντικαταστάτης του Αλόνσο!) συμπλήρωσαν τη δεκάδα ενός αγώνα που ακόμα και οι… ελέφαντες με την πολύ δυνατή τους μνήμη θα ξεχάσουν σχετικά γρήγορα. 

Βαθμολογία πιλότων
1. Ρόσμπεργκ 50
2. Χάμιλτον 33
3. Ρικιάρντο 24
4. Γκροζάν 18
5. Ραϊκόνεν 18
6. Φέτελ 15
7. Μάσα 14
8. Φερστάπεν 9
9. Χούλκενμπεργκ 6
10. Μπότας 6
11. Κβίατ 6
12. Σάινθ 2
13. Βαντούρνε 1

Βαθμολογία κατασκευαστών
1. Mercedes 83
2. Ferrari 33
3. Red Bull 30
4. Williams 20
5. Haas 18
6. Toro Rosso 11
7. Force India 6
8. McLaren 1
9. Renault 0
10. Sauber 0
11. Manor 0 

Πηγή: sdna