Τι κι αν είχε εξασφαλίσει τον 5ο του προσωπικό τίτλο εδώ και καιρό; Τι κι αν το συγκεκριμένο grand prix ήταν για τον ίδιο διαδικαστικού χαρακτήρα; Τι κι αν ο… Μπότας έλεγε πως πάει για τη νίκη, για να πάρει «εκδίκηση» για την καρό σημαία που η Μερσέντες του στέρησε στη Ρωσία;

Ο Λιούις Χάμιλτον απέδειξε γι’ ακόμα μια φορά πως δεν καταλαβαίνει τίποτα, παίρνοντας δια περιπάτου την 11η (!) νίκη του μέσα στο 2018 και κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο την ονειρώδη του σεζόν.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ βρέθηκε (όπως, σχεδόν, πάντα από το μέσο της χρονιάς και μετά…) πίσω από τον Βρετανό και ο Μαξ Φερστάπεν συμπλήρωσε το βάθρο σ’ έναν ιδιαίτερο αγώνα, που ήταν ο τελευταίος του Φερνάντο Αλόνσο στην F1 και ο τελευταίος του Κίμι με τη Φεράρι (όπως και ο τελευταίος του Ρικιάρντο με την Ρεντ Μπουλ) .

 

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή:

Σβήνουν τα κόκκινα φώτα, αναποδογυρίζουν τα μονοθέσια

Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα του τελευταίου αγώνα της σεζόν ο poleman Χάμιλτον έμεινε δια… περιπάτου μπροστά με τον Μπότας να τον ακολουθεί και τους Φέτελ, Κίμι στο 3-4.

Ωστόσο, μόλις στον πρώτο γύρο ο Γκροζιάν «απογείωσε» τον Χούλκενμπεργκ που είδε τη Ρενό του ν’ αναποδογυρίζει και περίμενε 4-5 λεπτά προκειμένου να καταφέρουν να γυρίσουν το μονοθέσιο και να μπορέσει ο Γερμανός να βγει με ασφάλεια από το κόκπιτ.

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε, φυσικά, στην πίστα και όταν έφυγε μετά από 4 περάσματα ο Φερστάπεν επιδόθηκε σε ανταλλαγή τετράτροχου τσαμπουκά με τον Οκόν, περνώντας εν τέλει τον πιλότο της Φορς Ίντια.

Λίγο αργότερα, είχε φτάσει η στιγμή για να γραφτεί ο άδοξος επίλογος στην καριέρα του Κίμι Ράικονεν στη Φεράρι: ο Φινλανδός είδε το μονοθέσιό του να τον προδίδει και εγκατέλειψε στο ακροτελεύτιο grand prix του με την Κόκκινη.

Και, κάπως έτσι, άπαντες περίμεναν τα πιτ…

Ώρα για πιτ, ώρα για… περίεργες στρατηγικές

Μόλις στον 8ο γύρο ο πρωτοπόρος Λιούις Χάμιλτον μπήκε στα πιτ για να βάλει την supersoft,  με τους Λεκλέρκ (9ος) Φέτελ (15ος), Μπότας (17ος) και Φερστάπεν (18ος) και τον μοναδικό που έμενε ακόμα έξω με την ίδια γόμα που εκκίνησε τον αγώνα να είναι ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, που φιγουράριζε στην (προσωρινή) πρώτη θέση.

Πέρεζ, Σάινθ, Έρικσον, Γκασλί και ο τεράστιος Αλόνσο στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του έμπαινε οριακά στη δεκάδα.

Ωστόσο, σ’ εκείνο το σημείο (στους 25 περίπου γύρους) η προσοχή όλων είχε στραφεί σε κάτι μεγάλες σταγόνες βροχής που είχαν αρχίσει να πέφτουν στην πίστα.

Άραγε, θα δυνάμωνε;

Βροχής απούσης, πάσα τετράτροχη αρχή παυσάτω

Με τις ελπίδες περί καταρρακτώδους βροχής που θ’ άλλαζε τα πάντα στο Άμπου Ντάμπι και θα μας χάριζε έναν… χαοτικό, μα θελκτικό, αγώνα ν’ απομακρύνονται, ο Ρικιάρντο μπήκε επιτέλους για πιτ στοπ στον 34ο γύρο και βγήκε στην 5η θέση, επαναφέροντας την τάξη.

Μπροστά ο Χάμιλτον ήταν 7 δεύτερα μπροστά  από τον ανταγωνισμό, με τον Φέτελ ν’ αρπάζει με μαεστρική κίνηση τον Μπότας και ν’ ανεβαίνει 2ος. Ο Φινλανδός της Μερσέντες, μάλιστα, έκανε μια βόλτα εκτός πίστας και έδωσε την ευκαιρία στον 4ο Φερστάπεν να τον πλησιάσει, με τον Ολλανδό να τον… κοπανάει ελαφρώς και να τον προσπερνάει.

Το ίδιο έκανε και ο έτερος πιλότος της Ρεντ Μπουλ (στον τελευταίο του αγώνα με τους Ταύρους), με τον Ρικιάρντο ν’ ανεβαίνει 4ος και αναγκάζοντας τον Μπότας να μπει στον 41ο γύρο στα πιτ για να βάλει την ultrasoft.

Κάπως έτσι, λοιπόν, μπαίναμε στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα.

Θ’ άλλαζε τίποτα ή…;

Παγκόσμιος δυνάστης

Ξεκίνησε στραβά την σεζόν, με τη Φεράρι να είναι σαφώς το πιο γρήγορο μονοθέσιο και τον Σεμπάστιαν Φέτελ να δείχνει έτοιμος για εκθρονίσει την Μερσέντες μετά από μια τετραετία. Από το καλοκαίρι και μετά, όμως, ο Λιούις Χάμιλτον έκανε τα πάντα σωστά, σάρωσε όλους στο διάβα του και ολοκλήρωσε με τον καλύτερο τρόπο το 2018, παίρνοντας πανεύκολα, τελικά, τη νίκη και στο Άμπου Ντάμπι.

Πίσω από τον Βρετανό τερμάτισε ο Σεμπάστιαν Φέτελ (ο οποίος, εν αντιθέσει με τον Χαμ, τα έκανε μαντάρα μετά τον Ιούλιο…), με τον Μαξ Φερστάπεν να συμπληρώνει το βάθρο.

Ρικιάρντο, Μπότας, Σάινθ, Λεκλέρκ, Πέρεζ, Γκροζιάν και Μάγκνουνσεν συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, από την οποία απουσίαζε ο 11ος Αλόνσο- ποσώς, βέβαια, όταν μιλάμε για τον Ισπανό θρύλο.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, το 2018 πέρασε στο παρελθόν, με την Μερσέντες να παραμένει… εκνευριστικά κυρίαρχη και τη Φεράρι να θέλει, αλλά εμφανώς να μην μπορεί.

Το 2019, θεωρητικά, τα πράγματα θα είναι ακόμα πιο δύσκολα για τους παγκόσμιους πρωταθλητές.

Θεωρητικά, πάντα…

Τελική βαθμολογία οδηγών

1) Χάμιλτον 408

2) Φέτελ 320

3)  Ράικονεν 251

4) Φερστάπεν 249

5) Μπότας 247

6) Ρικιάρντο 170

7) Χούλκενμπεργκ 69

8) Πέρεζ 62

9) Μάγκνουνσεν 56

10) Σάινθ 53

11) Αλόνσο 50

12) Οκόν 49

13) Λεκλέρκ 39

14) Γκροζιάν 37

15) Γκασλί 29

16) Φαντούρν 12

17) Έρικσον 9

18) Στρολ 6

19) Χάρτλεϊ 4

20) Σιρότκιν 1

Τελική βαθμολογία κατασκευαστών

1) Mercedes 655

2) Ferrari 571

3) Red Bull 419

4) Renault 122

5) Haas 93

6) McLaren 62

7) Force India 52

8) Sauber 48

9) Torro Roso 33

10) Williams 7

ΠΗΓΗ: sdna.gr