Facebook Pixel Στο δόκανο της ΕΕ TikTok, Youtube και AliExpress
| 2023-11-16 04:33:00

Στο δόκανο της ΕΕ TikTok, Youtube και AliExpress

του Γεωπόλδου
Στο δόκανο της ΕΕ TikTok, Youtube και AliExpress

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει ποια μέτρα έχουν λάβει το YouTube και το TikTok για να συμμορφωθούν με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες Οι αρχές τη Δευτέρα ανακοίνωσαν επίσης έρευνα για την AliExpress σχετικά με ενέργειες που λαμβάνει για την προστασία των καταναλωτών από παράνομα αγαθά

Την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2023 η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε τις έρευνες που διεξάγονται στο YouTube και το TikTok για να μάθουν τι μέτρα λαμβάνουν οι πλατφόρμες που ανήκουν στις ΗΠΑ και την Κίνα για να διασφαλίσουν την ασφάλεια των ανηλίκων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είπε ότι απέστειλε επίσημα αιτήματα για πληροφορίες στο TikTok και στο YouTube αντίστοιχα, το πρώτο βήμα στις διαδικασίες που δρομολογήθηκαν βάσει του νέου νόμου της ΕΕ για το ψηφιακό περιεχόμενο.

Ο εκτελεστικός βραχίονας της ΕΕ δήλωσε ότι ήθελε να μάθει ποια μέτρα έχουν λάβει οι πλατφόρμες κοινής χρήσης βίντεο για να συμμορφωθούν με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA) , ειδικά όσον αφορά τους κινδύνους που ενέχουν για την ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών.

Το DSA αποτελεί μέρος του πανίσχυρου οπλισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να φέρει εις πέρας τη Big Tech και απαιτεί από τους ψηφιακούς γίγαντες να κάνουν περισσότερα για να αντιμετωπίσουν τη διάδοση παράνομου και επιβλαβούς περιεχομένου καθώς και την παραπληροφόρηση.

Οι πλατφόρμες αντιμετωπίζουν πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν έως και το 6 τοις εκατό του παγκόσμιου τζίρου για παραβάσεις.

Το TikTok, που ανήκει στην κινεζική εταιρεία ByteDance, είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους νεότερους χρήστες, ενώ το YouTube είναι μέρος της ψηφιακής αυτοκρατορίας της Alphabet που περιλαμβάνει την Google.

Και οι δύο εταιρείες πρέπει να απαντήσουν έως τις 30 Νοεμβρίου.

Ο κορυφαίος φορέας επιβολής της τεχνολογίας της ΕΕ, Τιερί Μπρετόν, δήλωσε τον Αύγουστο ότι «η προστασία των παιδιών θα αποτελέσει προτεραιότητα επιβολής» για την DSA.

Ο νόμος έχει επίσης απαγορεύσει τη στοχευμένη διαφήμιση σε ανηλίκους ηλικίας 17 ετών και κάτω.

Η ΕΕ έχει ήδη ξεκινήσει έρευνες στις πλατφόρμες TikTok, X (πρώην Twitter) και μητρικές Meta Platforms του Facebook για παραπληροφόρηση μετά την επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου.

Ο διευθύνων σύμβουλος της TikTok Chew Shou Zi συναντήθηκε με αξιωματούχους της ΕΕ νωρίτερα αυτή την εβδομάδα στις Βρυξέλλες, σε συνομιλίες που ο εκπρόσωπος της εταιρείας χαιρέτισε την Πέμπτη ως «θετικές».

«Είμαστε ικανοποιημένοι που οι προσπάθειές μας να κρατήσουμε τους ανθρώπους στο TikTok ασφαλείς, να ασχοληθούν με αυτά τα σημαντικά θέματα και να συμμορφωθούν με την DSA, δεν πέρασαν απαρατήρητες.

«Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε στενά με την Επιτροπή, συμπεριλαμβανομένου αυτού του τελευταίου αιτήματος», ανέφερε ο εκπρόσωπος σε δήλωση.

Ο διευθύνων σύμβουλος της TikTok Chew Shou Zi στο Παρίσι την Πέμπτη. Φωτογραφία: AP Photo

Η DSA απαιτεί επίσης από τους τεχνολογικούς κολοσσούς να κάνουν περισσότερα για να αντιμετωπίσουν τη διάδοση παράνομων αγαθών.

Η Επιτροπή ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι ξεκίνησε μια έρευνα για το κινεζικό AliExpress σχετικά με τις ενέργειες που λαμβάνει για την προστασία των καταναλωτών στο διαδίκτυο από παράνομα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των πλαστών φαρμάκων, στο πλαίσιο της συμμόρφωσης με το DSA.

Το DSA τέθηκε σε ισχύ τον Αύγουστο για 19 ιστότοπους που έχουν χαρακτηριστεί από την ΕΕ ως «πολύ μεγάλες» πλατφόρμες που έχουν περισσότερους από 45 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως, συμπεριλαμβανομένων των Google Search, Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, Amazon και App Store της Apple.

Οι μικρότερες ψηφιακές εταιρείες θα πρέπει να συμμορφωθούν με το DSA από τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους, όταν τα κράτη μέλη της ΕΕ θα έχουν δημιουργήσει εθνικές εποπτικές αρχές.

Το TikTok και το YouTube συγκαταλέγονται επίσης μεταξύ των 22 υπηρεσιών που καταγράφηκαν από την ΕΕ τον Σεπτέμβριο που αντιμετωπίζουν αυστηρότερους περιορισμούς στον τρόπο λειτουργίας τους σύμφωνα με τον αδελφό νόμο της DSA, τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA) . Οι εταιρείες πρέπει να συμμορφωθούν πλήρως με το DMA έως τον Μάρτιο του 2024.
 
ΠΗΓΗ: Infognomonpolitics.gr

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags