Η αύξηση των ταμειακών διαθεσίμων για τις καλοκαιρινές μεταγραφές του Ολυμπιακού είναι προαποφασισμένη από καιρό από τον Βαγγέλη Μαρινάκη. Αυτό, ωστόσο, δεν συνεπάγεται και αλλαγή γενικότερης φιλοσοφίας και πλάνων του προέδρου των πρωταθλητών στη δρομολόγηση αγορών ποδοσφαιριστών.
Η μεταγραφή ενός παίκτη, σε ηλικία και αθλητικές προδιαγραφές τέτοιες, που θα προοιωνίζουν πολλαπλά οφέλη για τους Πειραιώτες, αυτό που ονομάζουμε "μεταπωλητική αξία" επί της ουσίας, εξακολουθεί να είναι η κύρια μέριμνα των ανθρώπων του Ολυμπιακού.
Μαρινάκης και Ουσίγιος συμφώνησαν από την πρώτη στιγμή που κάθισαν στο τραπέζι των μεταξύ τους συζητήσεων με στόχο την ανοικοδόμηση ενός νέου, ανταγωνιστικότερου ευρωπαϊκά πρωτίστως, Ολυμπιακού, ότι χρήματα μπορούν και θα πέσουν στην αγορά, όμως η στόχευση πρέπει να είναι πολύ πιο ακριβής στις πραγματικές ανάγκες της ομάδας εν συγκρίσει με τα τελευταία χρόνια. Κατά τα οποία, δεν είναι κρυφό και μάλιστα το έχουν παραδεχθεί ευθέως άνθρωποι του περιβάλλοντος του προέδρου των "ερυθρολεύκων", έγιναν πολλά λάθη στο μεταγραφικό "πάρε-δώσε". Τόσο σε αποκτήσεις ποδοσφαιριστών όσο και σε δανεισμούς.
"Πενταρέ" πρώτης διαλογής
Αυτό που γνωρίζω εγώ και το μεταφέρω χωρίς επιφύλαξη, είναι ότι Ολυμπιακός θα φουλάρει για τουλάχιστον πέντε πρώτης διαλογής μεταγραφικές κινήσεις.
Για δύο αμυντικούς, έναν κεντρικό και ένα αριστερό μπακ, έναν κεντρικό μέσο (8άρι), έναν ακραίο επιθετικό με διεισδυτικές ικανότητες και ταχύτητα και έναν φορ κρούσης, που θα …ταΐζει με τη μεγάλη κουτάλα τα αντίπαλα δίχτυα.
Από αυτούς η βαρύτητα λέγεται ότι -και πρέπει να- δοθεί στον στόπερ. Εκεί, σ' αυτό τον τομέα, ο Βαγγέλης Μαρινάκης είναι έτοιμος να κάνει την υπερβατική δαπάνη, λοξεύοντας από το βασικό πλάνο του για τις μεταγραφές.
Κατά παρέκκλιση, στην απόφαση που θα παρθεί για το πρόσωπο που θα επωμιστεί το ειδικό βάρος του κουμανταδόρου της άμυνας της ομάδας τη νέα χρονιά, δεν θα παίξει ρόλο ούτε η ηλικία ούτε τα χρήματα που θα ξοδευτούν.
Κάποτε ο Παναθηναϊκός έψαχνε, θυμάμαι, ένα "Hummer" για το κέντρο της άμυνας του, τώρα ο Ολυμπιακός αναζητά ένα πολύ …πιο έξυπνο αυτοκίνητο. Τη δικιά του …"Mercedes Benz S550", που χαρακτηρίζεται από τους ειδικούς των τροχών, ως "το πιο έξυπνο αυτοκίνητο στον κόσμο! Με την ικανότητα να προβλέπει σχεδόν τα πάντα".
Άρα ο νέος στόπερ του Ολυμπιακού θα πρέπει να διαθέτει εμπειρία και παραστάσεις, τέτοιες και τόσες, που θα βγάζει το σεβασμό σε συμπαίκτες και αντιπάλους, με την ηγετική παρουσία του στο γήπεδο.
Γι' αυτό και οι άνθρωποι του Μαρινάκη επιμένουν και δεν εγκαταλείπουν την περίπτωση Γκονσάλο Ροντρίγκες, χωρίς να κάμπτονται ούτε από την κωλυσιεργία του Αργεντινού να αποφασίσει για το μέλλον του την επομένη του φινάλε της θητείας του στη Φιορεντίνα, ούτε από τα 33 χρόνια του, ούτε από τα πολλά λεφτά που θα χρειαστούν για να πειστεί ένας παίκτης αυτής της κλάσης, να έρθει στην υποβαθμισμένη (για χίλιους δυο λόγους) Ελλάδα για να συνεχίσει την καριέρα του.
Ο Γκονσάλο Ροντρίγκες δεν ήταν απλά ο στυλοβάτης της θωράκισης των "Βιόλα". Ήταν ο αρχηγός της ομάδας, ο capitano. Φορούσε το ίδιο περιβραχιόνιο περιβραχιόνιο το οποίο ήταν περασμένο στο μπράτσο του μεγάλου Τζανκάρλο Αντονιόνι. Και που αυτή τη στιγμή, έστω και στα 33 του, πέρα του ότι τον ζητάει η μισή Αργεντινή, έχει κι άλλες προτάσεις από την Ιταλία για να συνεχίσει στο Campionato. Γι' αυτό και, κακά τα ψέματα, για μένα θα είναι σούπερ έκπληξη να πει το "ναι" στις επίμονες κρούσεις των πρωταθλητών Ελλάδας. Και …τον ουρανό με τα άστρα να του τάζουν για να τον κάνουν δικό τους.
Τρεις κινήσεις για το "ματ"
Γιατί στον Ολυμπιακό θεωρούν ιδανική περίπτωση αυτήν του Νοτιοαμερικανού κεντρικού μπακ:
1. Αποκτώντας έναν ποδοσφαιριστή τέτοιας αξίας και κλάσης, ξαναφέρνουν στο λιμάνι ύστερα από χρόνια και αφού ταλαιπωρήθηκαν στο μεσοδιάστημα (με …Ντα Κόστες και Μποτίες και σου ξου μου ξου μανταλάκια που λένε), κάτι ανάλογο της αύρας που απέπνεε με την παρουσία του στο γήπεδο με τα ερυθρόλευκα ο ΠΟΛΥΣ Όλοφ Μέλμπεργκ
2. Ο Ολυμπιακός οχυρώνεται στην ανασταλτική δράση του με έναν ηγέτη-καθοδηγητή της άμυνας και συνολικά της αμυντικής λειτουργίας της ομάδας.
3. Δίπλα του, θα αξιοποιηθούν παίκτες με ταλέντο και προοπτική ανάδειξης σε σπουδαίους στόπερ. Νέα παιδιά, εξελίξιμα, όπως ο Ρέτσος, ο Ρισβάνης, ο Αφρικανός νεοαποκτηθείς από την Αζαξιό, Παπέ Αμπού Σισέ, ο άλλος των ακαδημιών του Ρέντη, ο Νικολάου, που εμείς τον έχουμε δει ελάχιστα όμως για το πόσο ταλαντούχος είναι εκφράζονται με τα καλύτερα κοσμητικά επίθετα εκείνοι που ζουν και αναπνέουν τον αέρα των "ερυθρόλευκων" ακαδημιών.
Και επομένως, ότι από οικονομικής πλευράς θα χάσει ο Ολυμπιακός από αυτή καθ' εαυτή τη μεταγραφή ενός κεντρικού αμυντικού "προχωρημένης" ηλικίας, θα το καρπωθεί -πέραν της προσφοράς του στο συμμάζεμα των μετόπισθεν της ομάδας που το πλήρωσε πολλές φορές τα τελευταία χρόνια και το έχει τόσο ανάγκη να γίνει per mare per terra- εμμέσως από έναν παίκτη του βεληνεκούς του Γκονσάλο Ροντρίγκες.
Να, λοιπόν, γιατί στον σχεδιασμό της πλατείας Αλεξάνδρας ο νέος στόπερ της ομάδας προγραμματίζεται να αποτελέσει μια τόσο έξυπνη μεταγραφή, πολλαπλών ωφελειών, σαν τη …"Mercedes Benz S550", το πιο έξυπνο αυτοκίνητο στον κόσμο.
Δεν το λέμε εμείς. Οι ειδικοί των δρόμων το λένε έτσι. Και μεταφορικά βρίσκει εφαρμογή στους ειδικούς της μπάλας!