Τον βρώμικο ρόλο του Πακιστάν, με αφορμή την τραγωδία 49 ν.μ. έξω από την Πύλο, στο λαθρεμπόριο ανθρώπων υπογραμμίζει σε σχετικό άρθρο με τίτλο «Το ναυάγιο στην Ελλάδα αναδεικνύει τα δεινά του Πακιστάν στο λαθρεμπόριο ανθρώπων» υπογραμμίζει η ιστοσελίδα Nikkei Asia. Το κείμενο υπογράφει ο Αντνάν Αμίρ, ο οποίος είναι Πακιστανός δημοσιογράφος, ερευνητής και αναλυτής. Οπότε η γνώμη του έχει σημασία και αποκαλύπτει τι συμβαίνει πραγματικά στη χώρα του και γιατί παρατηρούνται τόσο μεγάλες μεταναστευτικές κινήσεις, που σημαίνει, ότι η Δύση πρέπει να δει το πρόβλημα εν τη γενέσει του.

«Εκατοντάδες άνθρωποι αγνοούνται μετά το ναυάγιο που μετέφερε μετανάστες στη Μεσόγειο θάλασσα. Το αλιευτικό σκάφος ήταν γεμάτο με Πακιστανούς, Σύριους και Αιγύπτιους και ανατράπηκε και βυθίστηκε στις 14 Ιουνίου 2023», σημειώνεται στο άρθρο.«Το πρόσφατο ναυάγιο μεταναστών στα ανοικτά των ακτών της Ελλάδας έχει αναζωπυρώσει τις ανησυχίες στο Πακιστάν για την ικανότητα της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει το λαθρεμπόριο ανθρώπων, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων εγκαταλείπει τη χώρα λόγω της οικονομικής κρίσης. Η χώρα βιώνει τη χειρότερη οικονομική κρίση που έχει υπάρξει ποτέ, με πληθωρισμό στο 33% και υποτίμηση του νομίσματος. Ως αποτέλεσμα, πολλοί Πακιστανοί στρέφονται σε παράνομους λαθρέμπορους για να τους μεταφέρουν σε επιθυμητούς προορισμούς όπως η Αυστραλία και η Ευρώπη. Ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης ανέφερε ότι πάνω από 20.000 άνθρωποι έχουν πεθάνει ή αγνοούνται προσπαθώντας να διασχίσουν τη Μεσόγειο από το 2014», αναφέρει μεταξύ άλλων.

Ο Αντνάν Αμίρ ασχολείται με την πολιτική, την οικονομία, την ανάπτυξη, τις διεθνείς συγκρούσεις και την ασφάλεια. Η περιοχή εστίασής του είναι η σύγκρουση στο Μπαλουχιστάν και τα κινεζικά έργα στο Πακιστάν. Έχει αρθρογραφήει μεταξύ άλλων για τους Financial Times, South China Morning Post, Asia Times , China-US Focus, Business Standard. Είναι επίσης ιδρυτής και συντάκτης της Balochistan Voices, μιας διαδικτυακής εφημερίδας με βάση την κοινότητα που καλύπτει τα θέματα του Μπαλουχιστάν, που αγνοούνται από τα κύρια Μέσα Ενημέρωσης.

Ο Αμίρ έχει κερδίσει το βραβείο Agahi ως Δημοσιογράφος της χρονιάς στην κατηγορία Business and Economy το 2016 και ήταν επίσης νικητής του Reporting on Limitation Award 2018. Υπήρξε επίσης Συνεργάτης του Chevening South Asian Journalism Fellow 2018 στο Πανεπιστήμιο του Westminster, στο Λονδίνο.

Το χρονικό της τραγωδίας

Στις 9 Ιουνίου, μια παλιά μεταλλική αλιευτική τράτα αναχώρησε από την ανατολική Λιβύη για την Ιταλία, μεταφέροντας πάρα πολλούς ανθρώπους.

Περίπου 750 άνδρες, γυναίκες και παιδιά από τη Συρία, την Αίγυπτο, τα παλαιστινιακά εδάφη και το Πακιστάν επέβαιναν στο πλοίο, φεύγοντας από την απελπισία της πατρίδας τους και προσπαθώντας να προσεγγίσουν συγγενείς τους στην Ευρώπη.

Το εμπόριο ελπίδας, το εισιτήριο των 7.000 ευρώ και η διαδρομή μέσω Ντουμπάι και Αιγύπτου. Πέντε ημέρες αργότερα, η τράτα βυθίστηκε στα ανοιχτά της Πύλου, σε ένα από τα βαθύτερα σημεία της Μεσογείου. Μόνο 104 άνθρωποι, όλοι άνδρες, επέζησαν ενώ νεκροί ανασύρθηκαν 78. Οι υπόλοιποι αγνοούνται και οι ελπίδες για επιβίωσή τους στερεύουν δραματικά.

Τί ανέφερε ο ο κυβερνήτης του λιμενικού σκάφους που προσέγγισε πρώτο το γεμάτο με μετανάστες πλοίο

Ολα όσα συνέβησαν από τη στιγμή της ενημέρωσης από το Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης μέχρι τη στιγμή που το αλιευτικό άρχισε να βυθίζεται στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Πύλου περιγράφει στην κατάθεσή του ο κυβερνήτης του λιμενικού σκάφους που προσέγγισε πρώτο το γεμάτο με μετανάστες πλοίο.

Οπως σημειώνει στην κατάθεσή του, ο ίδιος ενημερώθηκε περί τις 15.00 από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης και απέπλευσε άμεσα για τη θαλάσσια περιοχή νότια νοτιοδυτικά της Πύλου.

Το σκάφος εντοπίστηκε, όπως αναφέρει, περίπου στις 23.00, σε απόσταση περίπου έξι ναυτικών μιλίων από φορτηγό πλοίο.

«Στις 23:40 προσεγγίστηκε σε απόσταση 200 μέτρων», σημειώνει ο κυβερνήτης και προσθέτει: «Ενημερώσαμε ότι έχουμε έρθει να συνδράμουμε και να παρέχουμε οποιαδήποτε βοήθεια απαιτηθεί».

Ωστόσο, όπως τονίζει, «δεν λάβαμε καμία απάντηση από το σκάφος, αλλά συνεχίσαμε να το ακολουθούμε από ασφαλή απόσταση».

Λίγο αργότερα, περί τις 23.45, «διαπιστώσαμε ότι το σκάφος σταμάτησε να κινείται. Εγινε προσέγγιση αυτού με σκοπό να γίνει οπτικός έλεγχος στην κατάσταση αυτού και των επιβαινόντων και εάν απαιτείται παροχή συνδρομής από το σκάφος μας».νΟι άνδρες του Λιμενικού προσέγγισαν στις 23:50 το πλοίο προκειμένου να δουν τι ακριβώς χρειάζονται. «Μετά την πρόσδεση με την πλώρη του αλιευτικού σκάφους, ακούστηκαν φωνές στην αγγλική γλώσσα “Νο Help”, “Go Italy” και, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις αν θέλουν βοήθεια-συνδρομή, μας αγνόησαν και περί ώρα 23.57 έλυσαν κάβο που τους είχαμε δώσει. Εβαλαν μπροστά ξανά τη μηχανή του σκάφους και κινήθηκαν σε δυτική κατεύθυνση με χαμηλή ταχύτητα», λέει ο κυβερνήτης.

Αμεσα ενημερώθηκε το ΕΣΚΕΔ και συνεχίστηκε η επιτήρηση από απόσταση περίπου 200 μέτρων.

«Περί τη 1.40 ενημερωθήκαμε από το ΕΣΚΕΔ ότι το αλιευτικό σκάφος σταμάτησε εκ νέου να κινείται και μας δόθηκε εντολή να ελέγξουμε την κατάστασή του. Για τον λόγο αυτό, το προσέγγισα με χαμηλή ταχύτητα για τυχόν παροχή συνδρομής. Ευρισκόμενοι σε απόσταση 70 μέτρων από το σκάφος, αντιλήφθηκα ότι το σκάφος αυτό είχε αρχίσει να παίρνει μεγάλη κλίση, ενώ επικρατούσε στους επιβαίνοντες μεγάλη αναστάτωση και φωνές. Σε λιγότερο από ένα λεπτό το σκάφος ανατράπηκε», σημειώνει ο κυβερνήτης του σκάφους του Λιμενικού

Τουλάχιστον 209 Πακιστανοί ανάμεσα στα θύματα

Τουλάχιστον 209 «θύματα» στο σκάφος που ναυάγησε στα διεθνή ύδατα ανοικτά της Ελλάδας ήταν Πακιστανοί, σύμφωνα με τα δεδομένα μιας πακιστανικής κυβερνητικής υπηρεσίας ερευνών που είδε το Reuters.

Σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ερευνών, απ’ αυτά τα 209 «θύματα», 181 ήταν από το Πακιστάν και 28 από το διοικούμενο από το Πακιστάν τμήμα του Κασμίρ. Η εν λόγω πακιστανική υπηρεσία πρόσθεσε ότι δείγματα DNA από 201 οικογένειες συγκεντρώθηκαν από αξιωματούχους για να βοηθήσουν την Ελλάδα στις ταυτοποιήσεις.

Δεν έγινε αμέσως σαφές σε ποια βάση η υπηρεσία αναφέρει τους ανθρώπους αυτούς ως θύματα, καθώς ο επίσημος απολογισμός του δυστυχήματος εξακολουθεί να είναι στους 82 νεκρούς ενώ οι επιζώντες ανέρχονται σε 104, από τους οποίους 12 είναι Πακιστανοί. Εκατοντάδες άνθρωποι πιστεύεται ότι βρίσκονταν μέσα στο σκάφος που ναυάγησε.

ΠΗΓΗ: Infognomonpolitics.gr